Bursa’nın ulaşım sistemini yöneten, Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Şirketi Burulaş, geçen hafta 27. Kuruluş yıl dönümünü törenle kutladı. Törene Burulaş çalışanları, sivil toplum kuruluşları temsilcilerinin yanında,

Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, geçmiş dönem Belediye Başkanları olarak ben ve Recep Altepe katıldık. Törene başlarken Burulaş Genel Müdürü Fahrettin Beşli, kurumun kuruluşundan bu yana geçirdiği gelişmeleri, verdiği hizmetleri, çok detaylı olarak rakamlarıyla, grafikleriyle sundu;

Kuruluş tarihi: 17/02/1998, BursaRay’da sefer başlangıcı:15/06/2002

Sefer başlangıçları: T3:28/05/2011,T1:14/10/2013, T2:02/06/2022

                                    BBBUS:10/08/2017,  BUDO: 24/01/2013

Burulaş taşıma sistemi, toplamda günde kent içinde 58,000 km yol kat ederek 1,000,000 yolcu taşımaktadır. Toplamda günde 15,000 araca oto park hizmeti sunuluyor, günde 2,500 kişi deniz aşırı taşınıyor.

2024 yılında, otobüsler ile 230milyon, raylı sistemlerle 105milyon, BUDO ile 850bin yolcu taşındı.

Bu bilgiler sunulduktan sonra söz sırası başkanlara geldi, önce Recep Altepe, başkanlığı döneminde yürüttüğü Burulaş etkinliklerini anlattı, ardından bana söz verildi, ben de Bursa’da hem raylı ulaşım sisteminin, hem de bu sistemin işletme düzeni Burulaş’ın oluşumu hakkında yaşananları anlattım, şöyle ki;

DSİ Bölge Müdürlüğü sürecimde, DSİ olarak İstanbul İçme Suyu bizim sorumluluğumuzdaydı, içme suyu barajlarını inşa ediyorduk, o nedenle İstanbul Büyükşehir Belediyesi yönetimiyle sık sık bir araya gelirdik. Onlar o günlerde raylı ulaşım sistemi oluşumu üzerinde çalışıyorlardı, bir yandan inşaat işleri devam ederken, tamamlanan bölümleri işletmeye alıyorlardı, işletme şirketi olarak İETT kurulmuştu. Ben de ara sıra onların bu konudaki toplantılarına katılırdım, raylı ulaşım sisteminin hem oluşumu, hem de işletme düzeni hakkında bilgi edinirdim.

Rahmetli Ekrem Barışık Bursa’yı da raylı ulaşım sistemine kavuşturmak istiyordu, kendisini İstanbul Büyükşehir Belediyesinin raylı sistem projesini yürüten ekiple tanıştırdım, bize yürüttükleri projeyi detaylı olarak anlattılar. Raylı sistemlerde en düşük saatlik taşıma kapasitesinin tramvay olduğunu, daha büyük olanın hafif raylı sistem, sonra metro ve de tren olduğunu öğrendik. Bursa’nın nüfus büyüklüğünün hafif raylı sistemi gösterdiğini söylediler. Ekrem Barışık önündeki seçim sonrası bu projeye başlamayı planladı.