Elektrikli uçak start -up Eviation Aircraft LTD. ŞTİ. Alice kargo uçağının üretim versiyonunu açıkladı ve öncü modelin 2024’te hizmete gireceğini söyledi.
 Koronavirüs salgını nedeniyle planları yaklaşık bir yıldır ertelenen Eviation, benzer girişimler tarafından tercih edilen dikey kalkış, çok rotorlu kurulum yerine geleneksel bir sabit kanatlı tasarım sunuyor.
 Üretim modeli, önceki planlardan birkaç değişiklik içeriyor, V şeklindeki bir kuyruktan bir T’ye geçiyor ve iki elektrikli tahrik ünitesini kanat uçlarından arkaya doğru yeniden konumlandırıyor.

Ayrıca uçakta şu anda mevcut olan pil hücrelerini kullanıyorlar. Tedarikçiler arasında Honeywell International, elektrik motoru üreticisi MagniX ve uçağın kanatlarını, kuyruğunu ve elektrik kablolama sistemini yapacak olan GKN’nin kuruluşu Melrose Industries var.
 Alice eCargo kargo uçakları, dokuz yolcu ve iki mürettebatı barındıracak şekilde tasarlanmış, projelendirilmiş bir elektrikli uçaktır. Şu anda geliştirilme aşamasında olan yapısı %95 kompozit malzeme içeriyor, iki elektrik motoruyla çalışıyor ve bir T kuyruğu var. Ayrıca uçağın hızı 407 km/s, menzili 815 km olacak. Maksimum kalkış ağırlığı ise 7,484 kg. (3.700kg ile piller uçak kalkış ağırlığının ciddi bir oranını oluşturuyor.)


Dünya standartlarında bir ortak ekosistemi ile işbirliği içinde tasarlanan ve üretilen Alice, birçok ülkeden tedarik ettiği yenilikçi bileşenlerden oluşuyor.
 Üretici, havacılık yakıt kamyonlarına benzer şekilde mobil şarj araçlarıyla yeniden şarj etmeyi planlıyor. Hücreler, otomobil endüstrisi bataryalarındakilere benziyor ve her saatlik uçuş süresinin 30 dakikalık bir şarj süresi gerektirmesi bekleniyor.
 Alice’in ilk alıcısı, Kuzeydoğu ABD’nin yanı sıra Karayipler’e hizmet veren bölgesel bir havayolu olan Cape Air. Geçen ay Deutsche Post, DHL tarafından kargo taşımacılığı için kullanılmak üzere 12 uçak sipariş ettiğini ve teslimatın 2024’ten itibaren planlandığını açıkladı.