Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Çalışma Ofisi’nde düzenlenen toplantıda Ticaret Bakanı Mehmet Muş, Bakanlığın hazırladığı Uzak Ülkeler Stratejisi’nin detaylarını açıkladı.
Bu strateji ile dünya ekonomisinin yarısından fazlasını teşkil eden 18 ülkenin ithalatında Türkiye’nin payını, ilk aşamada, dünya ihracatındaki ortalama payı olan yüzde 1’e yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Bakan Muş, “Bu hedef, anılan ülkelere 2018 – 2020 ortalaması olan 20 milyar düzeyindeki ihracatımızın, 4 katına yükseltilerek 80 milyar doların üzerine çıkarılması anlamına gelmektedir” dedi.
Türkiye’ye 2 bin 500 kilometre uzak mesafede bulunan, dünyadan ithalatı 60 milyar doların üzerinde olan ve ithalatından alınan payın yüzde 1’in altında olduğu 18 ülkeyi Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında belirlediklerini açıklayan Muş, şu bilgileri verdi:
“Bu ülkeler; Amerika kıtasından ABD, Kanada, Meksika, Brezilya ve Şili. Asya kıtasından Çin, Japonya, Güney Kora, Pakistan, Hindistan, Endonezya, Malezya, Tayland, Filipinler ve Vietnam. Afrika’dan Güney Afrika ile Nijerya ve Okyanusya’dan Avusturalya’dır.”
Stratejide öne çıkan adımlar
Hedefler doğrultusunda 328 eylem planladıklarını kaydeden Mehmet Muş’un açıkladığı bazı eylem planları hakkında öne çıkanlar şunlar oldu:
Strateji ile 18 ülkeye yönelik “Pazara Giriş Rehberi” oluşturulacak. Söz konusu rehberler her bir ülkeye ilişkin pazar dinamikleri, yatırım imkanları, mevzuat, ülkedeki şirket kurma ve iş yapmaya yönelik yol haritası niteliğindeki bilgileri içerek. Stratejide ‘Made in Türkiye’ markası öne çıkarılacak. Stratejide yer alan 18 ülke için mevcut ihracat destekleri yüzde 25 artırılacak.
KOBİ’lerin uzak ülkelerdeki tedarik zincirlerine entegrasyonu için çalışma grupları kurulacak.
Niş sektörlerde tasarım odaklı pazarlama stratejisi kurgulanacak.