Önce; Bursa-Yenişehir arasındaki ulaşım için öngörü­len Yüksek Hızlı Tren (YHT) projesi sonradan de­ğiştirildi. Çünkü proje bu haliyle ekonomik olmayacaktı. Sonradan projenin bir ucu Osmaneli’ne, diğer ucu Bandır­ma’ya uzatılarak efektif hale getirildi. Ancak zaman da hızla aktı geçti. Diğer bazı projeler; örneğin, Ankara-Konya ve Ankara-Sivas YHT projeleri başladı ve bitti. İşletmeye alındı. Yolculuk süreleri kısaldı, konforu arttı.

Biz gelelim Bandırma-Bursa-Osmaneli Yüksek Stan­dartlı Demiryolu (YSD) projesine. Balıkesir’deki Bandırma Garı ile Bilecik’teki Osmaneli YHT Garı arasında yapımı planlanan 201 kilometre uzunluğundaki YSD projesinin, 23 Aralık 2012’de hükümet yetkililerinin katıldığı bir tö­rende temeli atıldı.

Bu projenin Bursa ile Osmaneli arasındaki 105 kilomet­relik kısmı inşa hâlinde olup, bu kısmının 2025’te hiz­mete girmesi planlanmaktadır. Kalan kısmın inşası ile ilgili henüz kesin bir bilgi yok. Hat tamamlandığında Ankara-İs­tanbul YHD ile entegre olacak ve Bursa’yı; Ankara’ya, İstan­bul’a ve İzmir’e bağlayacaktır.

Hat 250 km/saat hıza uygun olarak inşa edilmektedir. Ancak bu hatta yüksek hızlı yolcu treninin azami 200 km/saat, yük trenlerinin ise azami 100 km/saat hız ile çalış­ması planlanmaktadır.

Hattın yapım çalışmalarında 13 milyon metreküp kazı, 10 milyon metreküp dolgu gerçekleştirilecek. Toplam 152 Sanat Yapısı inşa edilecek. Hattın yakla­şık 43 kilometresi; tünel, viyadük ve köprülerden oluşacak.

Bilecik’ten; Ankara-İstanbul hattına bağlanacak 105 ki­lometrelik projenin, Bursa-Yenişehir arasındaki 75 km. uzunluğundaki bölümünün altyapısı 393 milyon TL be­delle YSE (Yapı-Tepe İnşaat iş ortaklığı) tarafından 2015 yı­lına kadar gerçekleştirilecekti. 30 km. uzunluğundaki Yenişehir-Osmaneli kesiminin ihalesi 2012 yılbaşında ger­çekleştirilmişti. Ancak aradan geçen 11 yılda deprem riski nedeniyle güzergahın değişmesi, kamulaştır­mada yaşanan sorunlar, projelerin yeniden yapılması gibi nedenlerle süreç tamamlanamadı.

Son olarak 2020 yılı Ağustos ayında; Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından 201 kilo­metrelik Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Stan­dartlı Demiryolu (YSD) inşaatı ile Elektromekanik Sistemlerin Temini (EST) işi ihalesi yapıldı. İhaleyi, 9 milyar 449 milyon TL’lik teklifi ile Kalyon İnşaat kazandı. İhale kapsamında; 95 kilometrelik Bursa-Bandırma hattı, 56 ki­lometrelik Bursa-Yenişehir hattı ile 50 kilometrelik Yenişe­hir-Osmaneli hattı yer aldı. Kalyon İnşaat; 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli hattındaki çalışmalara başlamak ama­cıyla Yenişehir-Ebeköy civarında yaklaşık 45 bin metreka­relik alanda şantiye oluşturuldu.

Projenin tümüne ek olarak şunu da belirtebiliriz. Bur­sa’nın batısında yer alan TEKNOSAB ve Karacabey istas­yonlarından geçerek Balıkesir’e ulaşacak hat sayesinde; Bursa-Balıkesir arasında demir yolu bağlantısı sağlanmış olacaktır.

Böylece tüm proje gerçekleştiğinde 30 milyon yolcu ve 59 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olunacaktır. Böylece İstanbul-Bursa arası 1 saat 15 dakikaya, Ankara-Bursa arası 2 saat 15 dakikaya inecektir.

Böyle efektif projelerin çok çabuk gerçekleştirilmesi ül­kemiz müteşebbisimiz, insanımız için büyük kazançlar sağlar. Ama maalesef bu mümkün olamıyor. Bursa’nın de­ğişik partilerden 20 milletvekili var. Güçlü Sivil Toplum Ku­ruluşları var. Hemen her sektördeki üretimleriyle önemli kazançlar ve dolayısıyla vergi gelirleri sağlıyor. Ancak bunlar önemli projelerin gerçekleşmesinde yeterli olmuyor.

Bu ilgisizliği aşmak zorundayız. Zamanında gerçekleş­meyen yatırımlar ekonomik kayıp demektir.