Türkiye, otomotiv sektöründe batarya üretim üssü oluyor. Aralık ayında Çinli Farasis’le fabrika kuracağını duyuran TOGG’un ardından, Ford ve Güney Koreli SK On ortaklığında yeni bir yatırım daha açıklandı. İki fabrika tamamlandığında Türkiye, yılda ortalama 60 gigawatt/saat kapasiteli batarya hücresi üreten bir ülke olacak. Bu kapasiteyle yılda yaklaşık 1 milyon adet elektrikli otomobilin ihtiyacı karşılanabiliyor.
- Öncelikle batarya hücresini hatırlayalım: Elektrikli araçların kalbi konumunda bulunan lityum iyon bataryalar seri ve paralel şekilde birbirine bağlanmış pil hücrelerinden meydana gelir. Bu hücreler, daha sonra batarya paketi ismi verilen bir paketin içerisine yerleştirilir ve elektrikli araçlara uygun şekilde montajı yapılır. Bataryaların kapasitelerini ölçmek için enerji ölçü birimleri olan kilowatt/saat (kWh), gigawatt/saat (GWh) gibi ölçü birimleri kullanılır. Bu birimler elektrikli aracın menzili ve gücüyle ilgili önemli bilgiler verir. 
 Dünyada ve özellikle otomotivde elektrikli dönüşüm hızla devam ederken Türkiye, elektrikli araçların en önemli bileşenlerinden batarya hücresi üretecek iki büyük fabrikaya ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Aralık ayında Çinli enerji devi Farasis ortaklığında 15 gigawatt/saat hücre, 19.8 gigawatt/saat batarya-modül paketi üretecek elektrikli otomobil batarya fabrikası kuracağını duyuran TOGG ‘un ardından, yakın zamanda Ford - Güney Koreli SK On ortaklığında yeni bir fabrika yatırımı planı açıklandı. SK On yaptığı açıklamada, tesisin 2025 yılına kadar faaliyete geçmesinin planlandığını ve yıllık 30-45 gigawatt/saat (GWh) üretim kapasitesine sahip olması beklendiğini söyledi.
Müşterileri arasında Ford Motor, Hyundai Motor Co ve Volkswagen AG’nin de bulunduğu SK Innovation Co Ltd’nin tamamına sahip olduğu batarya birimi, geçtiğimiz yıl ABD’de üç batarya tesisi kurmak için Ford ile 8.22 milyar $ yatırım yapmayı planladığını duyurmuştu. Şirket şu anda ABD, Macaristan, Çin ve Güney Kore’de batarya üretim tesislerine sahiptir.
   

İki fabrikanın faaliyete geçmesiyle ülkemizde elektrikli araçlar için batarya hücresi üretim kapasitesi yıllık ortalama 60 gigawatt/saat (GWh)olacak. Elektrikli otomobillerdeki tek bir batarya modülünün 60 kilowatt/saat olduğu göz önüne alındığında Türkiye yılda yaklaşık 1 milyon adet elektrikli otomobilin batarya ihtiyacını karşılayabilecek. Böylece, hem iç pazardaki elektrikli araçların kullanımı yaygınlaşacak hem de Türkiye Otomotiv Sanayisi yeni nesil teknolojilere sahip araçların ihracatını gerçekleştirebilecek. Yatırımın boyutu açısından bir örnek vermek gerekirse, Tesla’nın Berlin’de kurduğu dev fabrika (GigaFactory) yıllık 50 gigawatt/saatin üzerinde batarya hücresi üretebiliyor
Verdiğimiz örneklere bakarsak Batarya teknolojilerinde Uzakdoğulu firmaların deneyimi oldukça büyük. Bu kapsamda TOGG , Çinli Farasis’le ‘SiRo’ (Silk Road’ın kısaltılması) isminde bir batarya fabrikası kuracağını açıklamıştı. Bu fabrikanın TOGG fabrikasının hemen bitişiğinde Bursa Gemlik’te inşa edileceğini bildirmişti. Bir başka Uzakdoğulu batarya üreticisi SK On ise Koç Holding ve Ford ortaklığında ülkemize geliyor. Üç ortaklı bu fabrikanın 2025 yılında üretime Ankara’da başlaması planlanıyor.