Toyota önümüzdeki döneme damga vuracak yepyeni elektrikli araç planlarını açıkladı. Toyota, tüm dünyaya duyurduğu stratejiyle birlikte önemli bir elektrikli araç atağına başlıyor.
Ayrıca Toyota 2030 yılına kadar binek ve ticari segmentinde 30 bataryalı elektrikli araçtan oluşan bir ürün gamı oluşturacak. Bu stratejilerin açıklandığı toplantıda, aralarında tamamen yeni bZ4X* de olmak üzere önümüzdeki dönem araçları temsil eden ve pazara sunulmaya hazırlanan 16 tam elektrikli model gösterildi.
Toyota aynı zamanda 2030’da global olarak yıllık 3,5 milyon adet bataryalı elektrikli araç satışı gerçekleştirmeyi hedeflediklerini açıkladı. 
Global olarak 100’ün üzerinde sadece içten yanmalı motorlu, hibrit, plug-in hibrit ve yakıt hücreli elektrikli model sunan Toyota, 170 ülke ve bölgede faaliyet gösteriyor. Geçtiğimiz 26 yılda yaklaşık 9 milyar dolar yatırım yapan Toyota, 19 milyon adetten daha fazla batarya üretimi gerçekleştirdi. Toyota, daha gelişmiş, yüksek kaliteli ve daha ulaşılabilir bataryalar için yatırımı da iki katına çıkarma kararını açıkladı.

*Yeni Toyota bZ4X, 71.4 kWh kapasiteli yüksek yoğunluklu lityum bataryaya sahip. Modelin tek şarjda 450 kilometreden bile daha fazla yol alabildiği iddia ediliyor. Ayrıca Toyota, elektrikli araçlardaki uzmanlığını ortaya koyarak bataryasını, 10 yıllık sürüşün sonrasında bile orijinal performansının yüzde 90’ını verecek şekilde geliştirmiş. Bunlara ek olarak 150 kW hızlı şarj sistemi ile birlikte yüzde 80 kapasiteye 30 dakika kadar bir sürede erişebiliyor. Bu aracın Türkiye’ye geliş zamanının 2023 yılını bulabileceği belirtiliyor. 
Toyota bataryalı elektrikli araçların yanı sıra yakıt hücreli hidrojen motorlu araçları ve hidrojenli içten yanmalı motor gibi alternatif çözümleri de geliştirmeye devam ediyor.
Basın toplantısında sergilenen araçlar giderek genişleyen bZ (beyond Zero) ürün gamı hakkında ipuçları verdi. bZ4X ile başlayan ürün gamı global olarak giderek genişleyecek. Yeni bZ serisi kompakt crossover, kompakt ve büyük SUV, sedan gibi seçeneklerden oluşacak.
Toyota aynı zamanda tam elektrikli ürün gamını life style ürünleriyle de genişletecek. Bunlar içerisinde elektrikli spor otomobiller, arazi araçları, pick-up modeller ve ticari araçlar yer alacak. Tüm bu strateji kapsamında Toyota, Batı Avrupa’da 2035’e kadar yeni araç satışlarında CO2 emisyonunu yüzde 100 oranında düşürmeyi planlıyor.