Üretim sistemleri, en­düksiyon odakları, kalıplama hatları, kum hazırlama ve kumlama bi­rimleri ile otomotiv, makine, ısı ve hidrolik sanayi gibi sek­törlerin tüm ihtiyaçlarına cevap veren Burdöksan, Tür­kiye’nin döküm sektöründe adından söz ettiren firmaları arasında.

İhracatını her geçen yıl artıran ve yüzde 100 ihracat hedefiyle yatırımlarını sür­düren Bursa’nın köklü firması Burdöksan, Hicret Ticaret adıyla 1988 yılında ticari hayatına adım attı. Günümüzde Kayapa OSB’deki 6 bin 200 metrekaresi kapalı olmak üzer toplam 7 bin 950 metrekare­lik alanda faaliyetlerini sürdüren firma, tam otomatik döküm hatları ve döküm laboratuvarı ile yıllık 18 bin ton üretim gerçekleştirebiliyor.

2021 yılımı hedeflerinin üstünde bir başarıyla tamamladıklarını aktaran Burdöksan Yönetim Ku­rulu Başkanı Mürsel Ka­raca, yüzde 38 kapasite artışı sağladıkları 2021 yılında ciroda yüzde 62 ve ihracatta yüzde 32 büyüme elde ettiklerini söylüyor.

Başarı ivmelerini 2022 yılında daha yukarı taşımayı hedeflediklerini kaydeden Karaca, önceliklerinin ihracat rakamlarını artırmak olduğunu belirterek, “Katma değerli ürünler üreterek tamamıyla yurt dışına satış yapmayı amaçlıyoruz. Bu yüzden dijitalleşme, firmamızın önceliği olup hem üretim proseslerimizde hem de satış prosesleri­mizde Mrp – Erp yazlımlar ile dijital dünyaya ayak uydu­ruyoruz. Ar-Ge ekibimizle teknolojik yenilikleri sürekli takip ediyoruz. Aktif satış kanallarımız ile küresel platform­lar üzerinden e- ihracat kavramını en verimli hale getirdik” dedi.

Cironun yüzde 50’de fazlası ihracat

Karaca, “Önceliğimiz, Rüzgâr Enerjisi Projesi (REP) ile kendi elektriğimizi üretmektir. Projenin fizibilitesi tamamlanmış olup yaklaşık 85 milyon TL maliyet ile proje antlaşması yapıldı. 2023 yılı sonuna kadar yatırım tamamlanarak faaliyete geçecektir.”

E-ihracat işbirliği

Sektörle ilgili de görüş bildiren Burdöksan Yönetim Kurulu Başkanı Mür­sel Karaca, “Katma değeri yüksek, yapılabilirlik derecesi zor olan ürünleri üretmek ve bunları doğru fiyatlarla, beklentilere zamanında cevap vererek müşterilere ulaştırmak için öncelikli bir yaklaşım sergilemek de fayda var.

Ayrıca, e-ihracat için küresel platformlarla iş birliği yyapılmalı. Burdöksan’ın tüm aşamalarındaki teknolojik ve dijital yazlımlar kullanarak verimliliği yükseltmek amacındayız” diye konuştu.