İbrahim Tatar ve Recep Tatar tarafından 1980 yılında kurulan İbraş Kauçuk, ilk olarak el yordamı ile 1990 yılında ise ekstrüzyon yöntemi ile hortum üretmeye başladı. 1997 yılında ilk ihracatını yapan firma, 2000 yılında kapasite artırımı sebebiyle üretim alanı 600 metrekareye ulaştı.2005’te Türkiye distribütörü Narin kuruldu. 2006 yılındaysa ISO 9001 kalite belgesini alan İbraş, 2008 yılında hava filtresi ve körük hortum üretimine başladı. 2012 yılına girince yakıt hortumu imalatına da başlayan köklü firma, 2017 yılında üretim tesisini bir kez daha büyüterek 16 bin metrekareye ulaştı.

Hemen ardından çok katlı hat yatırımı yapan İbraş, 2021’de IATF 16949 Otomotiv Kalite Belgesi sahibi oldu. 2022 yılında ise çok katlı plastik ekstrüzyon hattı kuruldu.

İbraş, 2023 yılında tamamlanacak olan 12 milyon Euro’luk BORSAB Fabrika yatırımı için gerekli adımları attı. İbraş, BORSAB yatırımı ile toplamda 1000 kişilik bir istihdam hedefliyor.

5 milyonun üzerinde üretim

İbraş, ‘Isıtma ve Soğutma Sistemleri’, ‘Hava Yönetim sistemleri’, ‘Yağlama ve Yakıt Sistemleri’ için kauçuk ve plastik hortum, boru ve bağlantı parçaları üretmektedir. 6 binin üzerinde farklı referans ile çeşitli araç modellerine uygun 100 binden fazla eşdeğer ürün çeşitliliğine sahip olan İbraş Kauçuk, müşteri taleplerine ve piyasa ihtiyacına göre esnek ve etkili çözümler geliştirerek yeni ürünler üretmek konusunda oldukça iddialı. 2021 yılında 4 milyon 250 bin adet ile 1 milyon 300 bin metre üretim gerçekleştiren İbraş, 2022 yılında üretimini 5 milyon 600 bin adet ile 1milyon 820 bin metreye çıkarmayı amaçlıyor.

Hedef yüzde 80 ihracat

Bursa Kestel Organize Sanayi bölgesinde faaliyet gösteren İbraş Kauçuk’un toplam çalışan sayısı 302. Fabrikanın faaliyet gösterdiği toplam metrekare alan 16 bin metrekare.

Bunlara ek olarak bitmiş ürün kapasitesiyse 18 bin adet/gün. İbraş Kauçuk 2021 yılı üretimlerinin yüzde 60’ını ihracat olarak gerçekleştirmekte.

Firma, metraj ürünlerinin yüzde 71’ini, adet ürünlerinin yüzde 55’ini ihraç ediyor.

Bugün 32 ülkeye ihracat yapan İbraş’ın en büyük ihracat pazarları, Avrupa ve Afrika kıtalarındaki ülkeler. 2022 yılından itibaren ABD pazarında gelişmeye önem veren İbraş, 2022 yılında ihracat oranını önce yüzde 70 ve sonraki yıllarda da yüzde 80 olmak üzere büyüterek Türkiye’de ihracat yapan en büyük ilk 1000 firma arasına girmeyi hedefliyor.