Karsan BredaMenarinibus
için otobüs üretecek

Karsan, İtalya otobüs sektörünün önde gelen kuruluşlarından BredaMenarinibus (BMB) ile üretim, pazarlama, satış ve satış sonrası hizmet faaliyetlerini kapsayan stratejik ortaklık niteliğindeki nihai anlaşmayı imzaladı.
Anlaşma kapsamında Karsan, on yıl süre boyunca BMBnin bütün araçlarının Türkiyede üretilmesinden, pazarlanmasından, satışından, satış sonrası hizmetlerinden ve ihracatından münhasır olarak sorumlu oldu.
Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Karsan CEOsu Murat Selek; imzalanan anlaşmanın sadece Karsan için değil, krizin etkilerini atlatmakta olduğumuz bu dönemde Türk otomotiv sanayii için de önemli bir gelişme olduğunu söyledi. Selek sözlerine şöyle devam etti: "Geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiğimiz stratejik plan çalışmalarımız kapsamında Sınırsız Ulaştırma Çözümleri olarak belirlediğimiz yeni vizyonumuz ile Karsan artık daha yenilikçi, sürdürülebilir, geniş kapsamlı ve ihtiyaca yönelik ulaştırma çözümleri sunmayı hedefliyor. Bu doğrultuda BMB ile yapmış olduğumuz bu işbirliği yeni vizyonumuz kapsamında attığımız önemli bir adım. Avrupanın önemli otobüs üreticileri arasında yer alan BMBnin, toplu taşımacılık alanında oluşan yeni trend ve ihtiyaçlara yanıt veren yenilikçi ürün gamı özellikle Avrupa ve Türkiye için önemli bir potansiyele sahip. BMBnin ürün gamı farklı şehirlerin farklı ihtiyaçlarına cevap verecek çeşitliliğe sahip. 6 ila 18 metre arasında farklı uzunluklarda modelleri, yolculara erişim kolaylığı sağlayan alçak tabanlı versiyonları, CNGden elektirik enerjisine farklı enerji kaynakları ile çalışan motor seçenekleri ile geniş bir ürün yelpazesine sahip olan BMB, şehiriçi ve şehirlerarası yolcu taşımacılığında özellikle İtalyada başarısını kanıtlamış bir marka.
Karsanın yolcu taşımacılığı alanındaki tecrübesi ile BMByi, Türkiyede de önemli otobüs markaları arasına taşıyacağımıza inanıyorum. Ticari araç alanında Peugeot Citroën, Hyundai Motor Company ve Renault Trucks gibi global markalarla olan işbirliklerini başarıyla yürüten Karsan, bugün büyük otobüs segmentine yönelerek marka sayısını 6ya çıkartmış ve izlemekte olduğu büyüme odaklı strateji doğrultusunda bir ilke daha imza atmış oluyor.

Sayı: 748 - Sayı'nın Kapağı