Honda gitti, yerine HABAŞ’ın ‘yerli hibriti geliyor. Yak­laşık 9 ay önce bir haber gündeme bomba gibi düşmüştü. Honda’nın kapanan Gebze’deki fabrikasını satın alan HABAŞ, yerli hibrit otomobil üretimine başlaya­cağını ve Honda’nın İngiltere’deki fabrikasının ekipmanla­rını da satın aldıklarını açıklamıştı.

Otomobil ve motosiklet tutkusu olduğu bilinen HA­BAŞ’ın sahibi Mehmet Rüştü Başaran, uzun süredir haya­lini kurduğu yerli otomobil projesini, satın aldığı Honda fabrikasında gerçeğe dönüştürmek istiyor.

HABAŞ yetkilileri, 30’a yakın mühendislik şirketi ile görüşme ha­linde olduklarını, yerli hibrit bir otomobil markası ile seri üretime başlayacaklarını açık­ladı.

HABAŞ’ın asıl planı elektrik ve içten yan­malı olacak şekilde 2 motoru bulunan bir hibrit otomobil üret­mek bu sebeple HABAŞ, kapanan Honda İngiltere fabri­kasının ekipmanlarını satın alarak Türkiye’ye getirdi. Ay­rıca HABAŞ hibrit otomobilin üretimi için eski Honda çalışanlarına da teklif götürüyor. Şirketin son dönemde yapılan çalışmalara bakıldığında bu şekilde ilerleme kay­dederse seri üretime geçebileceği düşünülüyor. Bu kap­samda TOGG’un yeni rakibi HABAŞ olacak gibi görünüyor.

HABAŞ’ın patronu Mehmet Rüştü Başaran’ın Anado­lubank’ın yönetim kurulu başkanı ve yarı ortağı olduğu biliniyor. Ayrıca tutkulu bir eski otomobil ve motosiklet koleksiyoneri olan Başaran’ın bir süredir yerli bir oto­mobil üretmek konusunda istekli olduğu bildiriliyor.

HABAŞ, temel olarak sınai ve tıbbi gazlar, çelik, elek­trik enerjisi, ağır makina, tüp ve kriyojenik tank üretim­leri yanında sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG), sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) ve sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG) dağı­tımı yapan, liman ve deniz taşımacılığı hizmetleri sunan bir kuruluş.

Öte yandan yaklaşık 24 yıldır Türkiye’de üretim yapan Japon otomotiv devi Honda, yaklaşık 2 yıl önce aldığı karar doğrultusunda 28 Eylül’de Gebze’deki fabrika­sında üretimi tamamen sonlandırdı. Honda, bu fabri­kada Civic Sedan modelini üretiyordu. Maltepe’deki yeni yönetim binasına taşınan Honda, bundan sonra Türkiye’de sadece pazarlama, satış ve satış sonrası ope­rasyonlarını sürdürecek.