Şirketler

ŞAYPA'nın inanılmaz yükselişi

Şaypa Alışveriş Merkezleri, gerek kaliteli satış anlayışı, gerek hijyen ve sağlık koşullarına duyarlı et-süt ve sebze ürünleri, gerek CRM konusundaki önemli çalışmaları ve güvenilir hizmet anlayışıyla Bursa'daki yerel perakendeciliğin önemli güçlerinden birini oluşturuyor.

Bulunduğu çevreye maksimum katkı ilkesiyle hareket eden Şaypa, gerek yaptığı yatırımlar gerekse sunduğu ürünlerde tedarikçilerini Bursa'daki firmalardan seçerek kentimizin istihdam ve ekonomisine önemli fayda sağlıyor. Mağazalardaki iş hacmi ve yatırım harcamalarındaki potansiyeli göz önüne alındığında ise yılda yaklaşık 300 milyon TL'lik bir iş hacmini Bursa ticaretine kazandıran Şaypa, Bursa'daki 47 mağazasında istihdam ettiği yaklaşık 2 bin 200 personel, tedarikçilerden temin ettiği yaklaşık bin kişilik personelle Bursa'da perakende sektöründeki istihdamın yüzde 30‘nu tek başına sağlıyor. Biz de Bursa'nın yerel market zincir ağının en güçlü üyesi olan Şaypa'nın Genel Müdürü Yusuf Şaylı ile teknik stratejilerden, uzun ve kısa vadeli hedeflerini çerçeveleyen alanı kapsayan bir röportaj gerçekleştirdik.
Bugün yerel perakendecilikte önemli bir zincir haline gelen Şaypa'nın kuruluş aşamasından bugüne aldığı yolu bizlerle paylaşır mısınız?
Şaypa'nın geçmişi 1925 yılına kadar dayanır. Aile büyüklerimiz o tarihlerde toptan gıda ticareti ve hububat ticaretiyle uğraştı. Uzun yıllar gıda toptancılığı yapan aile büyüklerimiz perakende sektörüne yatırım yapmayı karar alırlar. 86 yıllık ticari birikimi ve tecrübesiyle Bursa'da ilk yatırımımızı gerçekleştirdik. Bursa'da gördüğümüz ilgi ve teveccühün her geçen gün artarak devam etmesi bize daha fazla sorumluluk yükledi ve müşterilerimizle her zaman en iyi iletişimi kurmaya çalıştık, koşulsuz müşteri memnuniyetine çok önem verdik bunları yaparken daha iyi nasıl hizmet verebiliriz sorusunu her zaman kendimize sorduk. Bizi bu günlere getiren sistemin gelecekteki hedeflerimize ulaşmamıza yeterli olamayacağı bilinciyle perakendedeki baş döndürücü değişimi önceden öngördük ve bunu iyi yöneterek, değişimin getireceği fırsatları ve riskleri iyi analiz ettik, değişim sürecine çalışanlarımızı kattık ve oluşturduğumuz ekip ruhu ile karşı konulamaz taklit edilemez rekabet üstünlüğüne ulaştık. Bu çalışmalarımızda bizlere yenilikçi, değişen, gelişen ve müşterilerine en iyi hizmeti sunma başarısını getirdi.
Bizler Şaypa Ailesi olarak, ulaştığımız mağaza sayısı ve istihdama sağladığımız katkı ile Bursa ekonomisini yönlendiren firmalar arasında yer aldık.
Bursa'daki 47 mağazamızda istihdam ettiğimiz yaklaşık 2200 personel, çalışan tedarikçilerden temin ettiğimiz yaklaşık 1000 kişilik personelle. Bursa'da perakende sektöründeki istihdamın %30'unu Şaypa olarak gerçekleştirmekteyiz. 16 yıldır yürüttüğümüz özenli insan kaynakları politikası ile perakende sektörünün okulu haline geldik. Bursa'da perakende sektöründe faaliyet gösteren bir çok kuruluşta Şaypa okulundan mezun olan kişiler görev yapmaktadır. Bu da bizi sevinmektedir ve ulaştığımız istihdam rakamı ile Bursa'da en çok istihdamı sağlayan özel sektör kuruluşlarının başında gelmekteyiz. Büyüme yolunda izlemiş olduğumuz bütün stratejik planlamalar ölçülerek, hesaplanarak ve istişare ederek yol haritamızı belirliyor ve çalışmalarımızı bu şekilde sürdürüyoruz.
Çocukluğumuzun önemli ritüellerinden olan küçük esnaf konumundaki bakkalların ve bakkaliye mantığının yok olduğu günümüzde siz neredeyse her mahalleye bir süpermarket açarak ilerliyorsunuz. Bu anlamdaki büyüme stratejiniz nedir?
Öncelikle bakkaliye mantığı aslında yok olmuyor küçüklüğümüzün bakkalları yerlerini uluslar arası indirim mağazalarının şubelerine bırakıyorlar.
Günümüz müşteri beklentilerine uyum sağlayamayan bakkallarımızın konumlanmasını tamamen bakkalların sunduğu faydalara göre yapan indirim mağazaları karşısında rekabet etmeleri her geçen gün zorlaşacaktır.
Babadan miras aldığı mesleğini ekonominin kuralları doğrultusunda geliştiren bakkalarımız hep olacaktır, değişimi anlayamayan bakkallarımız da yerlerini indirim marketlerine bırakmaya devam edeceklerdir..
Dolayısıyla bizim müşteri beklentileri ve talepleri doğrultusunda oluşturduğumuz mağaza konseptleri ve planlanmış büyümemizin bakkalların sayılarının azalması nedeni değildir.
Bildiğimiz kadarıyla şu anda Bursa merkezin dışında yakın ilçelerde de varlığınızı sürdürüyorsunuz. Kısa vadede Bursa'nın tüm ilçelerine gitmek var mı?
Şaypa olarak müşteri beklenti ve talepleri doğrultusunda mağaza konseptlerini belirleyip lokasyonlarıda müşteriye yakın olma hedefimize göre belirliyoruz.
Gerek Bursa ve çevresinden gerekse Bursa dışından Şaypa'yı kendi yörelerinde de görmek isteyen müşteri talepleri ve ısrarları olmaktadır.
Yaptığımız gelecek projeksiyonlarında Modern perakende sektörünün ulaşacağı rakamları tahmin ediyoruz bu bizi heyecanlandırmakla birlikte artan rekabet ortamında daha dikkatli hareket etmemizi gerçeğini de hatırlatıyor.
Ülkemizdeki ekonomik ve siyasi istikrarın devam etmesi ile artan milli gelir ve değişen tüketici alışkanlıkları ile modern perakendeciliğin büyümesi de devam edeceği inancındayız sektörün en güçlü şirketlerinden biri olan Şaypa da oluşabilecek fırsatları değerlendirmek içi hazırlıklarını yapmaya devam etmektedir.
Müşterilerimizle iletişimimizi artırma hedefimiz var bunu da lokasyon olarak daha fazla noktada bulunarak onlarla direkt iletişime geçerek sağlayacağız.
Markanızı yerelden ulusala taşıma planları yapıyor musunuz?
Şaypa yaptığı kopya edilemez farklılıklarla ve kazandığı müşteri sadakati ile zaten müşterilerinin gözünde ulusal bir markadır.
Uygun şartlar oluştuğunda Bursa da sağladığımız müşteri hizmet kalitesini gittiğimiz yerlerde de sağlayacağımıza inandığımızda mutlaka bayrağımızı hedeflenen bölgelerde de dalgalandıracağız. Tüm çalışmalarımızı bir plan dahilinde sürdürüyoruz. Hiç bir işi hevesimiz diye yapmadık, yapmayacağız.

Sayı: 797 - Sayı'nın Kapağı