Semih AYDIN – Göksel BAŞARAN

Otomotiv satış sonrası endüs­trisinde dünyanın lider ticaret fuarı markası Automechanika Messe Frankfurt Istanbul ve Han­nover Fairs Turkey iş birliği ile İs­tanbul TÜYAP Fuar Merkezi’nde gerçekleştirildi. Sadece Türki­ye’nin değil, Doğu Avrupa, Balkan­lar, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’yı da kapsayan bölgedeki en büyük fuara ilgi büyük oldu.

ÇELİK: HEDEFİMİZ 33 MİLYAR DOLAR İHRACAT

Fuarın açılış töreninde konuşan OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, ülke ihracatının lokomotifi konumundaki otomotiv sektörünün ihracatını artırmayı hedeflediklerini söyledi. Çelik, küresel çapta yaşanan olumsuz gelişmelere rağmen ihracat hedeflerini 33 milyar dolar seviyesine konumlandırdıklarını söyleyerek, Automechanika Istanbul Fuarı’nın sektörün ihracatı için önemine vurgu yaptı.

DOĞU: TÜRKİYE CİDDİ BİR İMALATÇI PAZARI

Renault Group Türkiye CEO’su Hakan Doğu ise fuarın önemine vurgu yaparak, “Bizim için Automechanika her zaman önemli olmuştur. Ve artık sık sık da katılmaya karar verdik. Türkiye bizim için çok ciddi bir imalatçı pazarı. Renault Grubu, bir araç üreticisi olaraktan sizlerle kol kola, hem iş birliği hem de gerektiği şekilde rekabet içerisinde olacak ve çok markalı olarak yenileme pazarında yerini alacaktır” dedi.

Hüseyin TUNCER / PEGA Otomotiv YKB

Türkiye pazarında da etkiniz

Uzun bir aradan sonra böyle bir fuar düzenlen­mesi bence isabetli oldu. Bu an­lamda Automechanika beklentilerimizi tam anlamıyla karşıladı.

Fuarın ilk iki gününde yabancı ziyaretçiler ağırlıktaydı, son iki günde yerli ziyaretçiler de fuara ilgi gösterdi.

Firma olarak Automecha­nika’ya düzenli katılım sağlıyo­ruz. Türkiye’deki fuarın yanı sıra Automechanika’nın Alman­ya’daki organizasyonla­rına da katılıyoruz. Bence Automec­hanika sektörün belirleyici fuar­larından biri. Hem Türkiye hem de dünya için önemli.

Ürettiğimiz 2 bine yakın re­ferans ürün var. Her sene yeni araçlar çık­tıkça bunlara yenileri ekle­niyor. Kendi­mizi sürekli geliştiriyor ve pazara yeni ürünler sunuyoruz. Ancak biz Automechanika’da ürün sergilemekten ziyade, ku­rumsal olarak yer aldık.

PEGA Otomotiv olarak üreti­mimizin yüzde 90’ını ihraç ediyo­ruz. Fakat bizim için yüzde 10 da önemli. Bunlar da Tür­kiye’deki müşterileri­miz. Firma olarak şu an Türkiye’de de etkiniz. İç pazardaki müşterileri­miz de bizim için önemli. Ve fuar onlarla buluşmamız için önemli oluyor.

Çiğdem DEĞİRMENCİOĞLU / ELATEK Kauçuk YKB Vekili

Başkanlar iş başı yaptı Başkanlar iş başı yaptı

Motive edici bir fuar oldu

Firma olarak yurt dışındaki Automechanika fuarlarına daha önce katıldık ancak Türkiye’deki organizasyona ilk defa katılım sağladık.

Automechanika’ya ilgi oldukça güzeldi, yoğun bir fuar geçirdik. Hem yurt dışından hem de yurt içinden müşterile­rimizle bir araya geldik. Daha önceden organize ettiğimiz toplantıların yanında, müşteri potansiyeli olan yeni firmalarla tanıştık. Pandemi sonrasında hem yurt içi hem de yurt dışı müşterilerimizle ortak plat­formda buluşma hedefiyle Automechanika’ya katıldık. Firmamızın marka bilinirliliğini artırmayı ve müşterilerimizle iş geliştirme faaliyet­lerimizi güçlendirmeyi amaçladık. Bu anlamda fuar, bizim için ol­dukça motive edici oldu.

Fuarda yeni ürünlerimizi de sergiledik. Özellikle hem Ar-Ge tara­fımızın güçlü hem de kalitemizin yüksek seviyede olmasını güçlü yanımız olarak düşünüyor ve bunu müşterilerimize gösteriyoruz. Bu anlamda geliştirdiğimiz yeni ürünlerimizi sergilemek öncelikli hedeflerimizden birisiydi.

Automechanika Türkiye için hem İstanbul gibi bir lokasyonda düzenlenmesi nedeniyle Avrupa ve yakın coğrafyadaki ülkelerdeki zi­yaretçiler için ilgi çekici oluyor. Bu anlamda onlarla aynı platformda buluştuğumuz için mutlu olduk.

Önümüzdeki yıllarda Automechanika Istanbul fuarına tekrardan ka­tılmayı düşünüyoruz. Çünkü burada müşterilerimizle buluşmak bizleri oldukça motive etti.

Hikmet Sami BİLGİÇ / Turkas Otomotiv YKÜ

Ziyaretçiler alım odaklıydı

Pandemiden dolayı uzun süredir hareketlilik ya­şanmadığı için Automechanika Fuarı bu yıl ol­dukça hareketli geçti. Biz de uzun yıllardır fuara katılan bir firma olarak bundan oldukça memnun kaldık. Turkas Otomotiv olarak gazlı amortisör üreti­yoruz. Kamyonlar için yeni ürettiğimiz kabin amortisörlerini de bu fuarda ziyaretçilerin be­ğenisine sunduk. Automechanika’ya gelen ziyaretçi­lerden çok memnun kaldık. Standımıza gelen misafirlerimi­zin birçoğu iş ve alım odaklıydı. Bu anlamda yoğun bir fuar ge­çirdiğimizi söyleyebilirim. Fuar süresince daha çok yabancı ziyaretçi ağırladık. Bun­lar içinde Rusya ve yakın coğrafyalardan gelen ziya­retçiler ağırlıktaydı.

Taner YILMAZ / May Fren Genel Müdürü

Ülkemizin önemi artıyor

Almanya ve Avrupa Birliği’nin yürütmüş ol­duğu vize politikalarından kaynaklı olarak Almanya fuarının cazibesini yitirdiği kanaatinde­yim. Bu açıdan bakıldığında dünyada iki önemli Automechanika fuarı vardı. Biri Çin’de düzenle­nen Automechanika fuarı diğeri de İstanbul’daki organizasyon. Bu açıdan baktığınızda Automec­hanika fuarları içerisinde İstanbul’un yeri daha da önem kazanmış durumda. Bunu da gelen ziya­retçilerden net bir şekilde görebiliyoruz. Dünya­nın dört bir yanından gelen müşterilerimiz, ziyaretçilerimiz vardı. Bu da fuara olan ilginin ge­lişerek arttığının bir göstergesi.

Bu yılki fuarda TKC008 Arıza Tespit Cihazının yanına TKC004 ile TKC10 ve 11 ürün numaralı üç yeni arıza tespit cihazımızı da ekledik. Özellikle TKC004’e dünya genelinde büyük bir talep oldu. Bu ürünümüze yönelik oldukça olumlu geri dö­nüşler aldık. May Fren’in aslında sadece fren sis­temleri üreten bir firma olmadığını bu dört yeni cihazımızla gösterdik. Firmamızın, otomatik ci­hazlar üreten ve bu konuda çözüm ortağı olan bir işletme kimliğini bu fuarda daha güçlü bir şekilde sergiledik.

Murat TURAN / KCS Genel Müdürü

Ürünlerimizi yabancılara tanıttık

Fuar gayet ilgi çekiciydi ve iyi de geçti. Yurt dı­şından katılım da tatmin ediciydi. Çok farklı ülkelerden gelen ziyaretçilerle karşılaştık. Arjan­tin’den bile gelen müşterimiz oldu. Bunun ya­nında Kuzey Afrika’dan, eski Sovyetler Birliği coğrafyasından gelenler vardı.

Dolayısıyla ben fuarın katılım açısından başa­rılı olduğu kanaatindeyim. Fuara gelen ziyaretçi­lerin hepsinin, kendine göre bir ajandası vardı. Kimi orijinal parçaya ulaşmaya çalışıyor, kimi kendi adına parça ürettirmek istiyor, kimisi de sizin sattığınız parçayı almak istiyor. Dolayısıyla her bir ziyaretçinin talebi ve size yönelttiği soru farklı oluyor.

KCS olarak Automechanika’ya ilk defa katıldık. Amacımız kendi markamız olan PAKCS’ı yabancılara ta­nıtmaktı. Bu anlamda fuar bo­yunca gerçekleştirdiğimiz görüşmelerin de ilerleyen sü­reçte olumlu sonuçlana­cağı düşüncesindeyim. PAKCS tamamen yerli, ekonomik ve kaliteli bir ürün. PAKCS’ı Ko­çaslanlar bünyesin­deki servislerde uzun yıllardır kullanıyor, yurt içi ve yurt dışı pa­zarlara satıyoruz.

Deniz ALAGÖZ / T.Ş.T Lift Amortisör

Sektörümüzün en önemli fuarı

Hareketli bir fuar geçirdik. Ancak dünya çapında yaşanan global kriz­den dolayı bu hareket­liliğin devamının olup olmayacağını veya fuarda hedeflediğimiz müşterilere mi ulaştığı­mızı ilerleyen süreçte göreceğiz. Yaklaşık 20 yıldır Automecha­nika’nın hem Türkiye’deki hem de Almanya’daki fuarlarına katılıyoruz. Türkiye özelinde konuşacak olursam Automecha­nika’nın sektörümüz için en önemli fuar olduğunu söyleyebilirim. Otomotiv sektöründe faaliyet gösteren farklı alan­ların, farklı iş kollarının bir arada olmasının yanı sıra hedef pazarlarımızdaki müşterilerimizle bu­luşmamızı sağladığı için Automechanika oldukça değerli bir organizasyon. Firma olarak otomobiller için gazlı amortisör imalatı yapıyoruz. Tüm otomo­billerin bagaj ve kaputlarında kullanılan gazlı amortisörleri üretebiliyoruz. 2 bin çeşidin üzerinde ürünümüz var. Her yeni çıkan otomobil modelinin amortisörlerini bünyemizde imal ediyoruz. Bu yeni ürünlerimizde fuarda ziyaretçilerimizle buluşturduk.

Şener YILDIRIMLAR / Sodsan Otomotiv Firma Ortağı

Ziyaretçiler alım odaklıydı

Otomotiv sektöründe iç dö­şeme parçalarıyla üretime başlayan firmamız, daha sonra bu ürünlerin satışlarının düşmesiyle plas­tik enjeksiyon sektöründe çamurluk dav­lumbazı ve kartel koruyucular gibi dış ve büyük parçaların üretimini gerçekleştiri­yor.

Bu yılki fuarda şu anda sadece Çin’de üretimi gerçekleştirilen ve bunun hari­cinde sadece bizim ürettiğimiz BMW’nin motor alt kartel koruyucularını sergiledik. Bu ürünün üretimine yeni başladık. Fu­arda da bu ürünü tanıtmaya çalıştık. Ziya­retçilerin ürünümüze ilgisinden de memnun kaldık.

Fuara gelen ziyaretçiler alıma yönelikti. Geçen senenin so­nunda yapılan fuar bunun sin­yallerini vermişti. Dünyada değişen dengeler, Çin’in üre­timde zorlanması, nakliye fiyat­larının artması ve Avrupa’daki gelişmeler ülkemizin avantajına olan durumlar. Bunun yansıma­larını fuara olan ilgiden gözlemleyebiliyo­ruz. Özellikle Kuzey Afrika ve Avrupa’dan çok sayıda ziyaretçi geldi. Automechanika sektörümüzde, yedek parça anlamında öncü bir organizasyon. Biz de elimizden geldiğince, yıllardır bu organizasyonun Türkiye’deki ayağına katılıyor ve hem yurt içindeki hem de yurt dışındaki müş­terilerimizle buluşuyoruz. Fuar aracılı­ğıyla tanıştığımız müşterilerimizle, daha sonra buluşup, birebir görüşmeler gerçek­leştiriyoruz. Böylelikle burada kurduğu­muz ilişkileri, işe dönüştürme fırsatı yakalıyoruz.

Tuncay GÜMÜŞ / İbraş Kauçuk Teknik Direktör

Avrasya’nın buluşma noktası

Automechanika sektörümüzün en önemli fuarlarından. Pandemiden sonra gerçek anlamdaki ilk fuarı olmasından dolayı oldukça yoğun bir fuar oldu.

Fuar süresince hem yerli hem de yabancı çok sayıda ziyaretçi ağırladık. İstanbul Avrasya’nın göbeğinde olduğu için Orta Asya’dan, Orta Doğu’dan, Doğu Avrupa’dan ve Orta Avrupa’dan oldukça fazla yabancı ziyaretçi fuarı ziyaret etti.

Firma olarak akışkan transfer sistemleri imal ediyoruz. Bu fuarda da yeni geliştirdiğimiz ürünleri sergiledik.

Enis ÖZERDEM / OMTEC Otomotiv Pazarlama Md.

Verimli görüşmeler gerçekleştirdik

Omtec olarak yurt içinde OEM dediğimiz ana üreticilere, yurt dışında ise hem OEM’lere hem de aftermarkete çalışıyoruz. Yurt içinde otomobil üreten tüm firmalarla çalışıyoruz. Yurt dışında ise aftermarket ayağında tüm markalara hitap edebilecek ürün gamımız var.

Otomotiv aksesuarı alanındaki tüm ürünleri müşterilerimize sunuyoruz. Üretim alanımızda ağırlıklı olarak paslanmaz çelik, alüminyum ve ahşap grubu bulunmakta. Buralarda görsel ve fonksiyonel ürünler geliştiriyoruz. Hiçbir ürünümüz aracın olmazsa olmaz parçaları değil. Bu yüzden sattığımız ürünlerde görsellik ön plana çıkıyor. Bu fuarda da “Elegance V2” olarak adlandırdığımız yapışık tavan çıtalı araçlara uygulanabilen ara atkı ürünümüzün lansmanını yaptık. Ziyaretçilerimizden de bu ürünle ilgili olumlu geri dönüşler aldık.

2021 yılındaki fuarın kasım, bu seneki fuarın ise haziran ayında olmasından dolayı oluşan kısa tarih aralığı ilk başta bizi biraz korkuttu. Ancak kasım ayıyla kıyasladığımızda bu yılki fuarda daha etkin bir topluluk olduğunu gözlemledik. Bizim için önemli olan kalabalıktan ziyade görüşmelerin verimli olması. Bu anlamda güzel bir fuar geçirdiğimizi ifade edebilirim.

Bizim hedef kitlemiz yabancı müşteriler. Yerli müşterilerimizi de distribütörümüze yönlendiriyoruz. Fuar süresince Fransa’dan, İsrail’den, Norveç’ten ve Kuzey Afrika ülkelerinden gelen ziyaretçilerimiz oldu.

Selim AYYILDIZ / MTJ Otomotiv Firma Ortağı

Fuarlar ihracatımıza katkı sağlıyor

Firma olarak plastik ağır­lıklı çalışıyoruz. Pedal lastikleri, vites topuzları ve yağ çubukları gibi ürün gamımız var. Daha çok tamamlayıcı ürünler imal ettiğimizi söyleyebi­lirim. Yüzde 70 yurt içi, yüzde 30 ihracatımız var. Her geçen gün ihracatımızın ciromuzdaki payını artırıyoruz. Fuarlar da bunda bize yar­dımcı oluyor.

Bu yıl Automechanika’ya 5’inci kez katıldık. Hedefimiz yabancı alıcıya ulaşmaktı. Bu an­lamda fuar firmamız açısından oldukça verimli geçti. Özellikle Rusya ve Orta Doğu ülkelerin­den çok sayıda ziyaretçi ağırladık.

4 bin kaleme yakın ürünümüz olduğu için bunların hepsini fuarda sergilememiz müm­kün olmuyor. Bu yüzden fuarda yeni müşteri­lerle tanışıp, ilerleyen süreçte onlara firmamızı ve ürünlerimizi anlatıyoruz.

Bugüne kadar üretimimiz ağırlıklı olarak Tofaş-Fiat ve Renault grubuna yönelikti. Ancak Vokswagen grubuna yönelik üretimimiz de her geçen gün artmakta.