Elif Didem Danacıoğlu
Bursa'da Bursa Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde gerçekleşen BURTEX etkinliğinde, hedef pazarlardan gelen alıcılarla buluşan ev tekstilciler, fuar havasında geçen organizasyonda yeni işbirliklerine imza attı.
Bursalı Ev Tekstilciler, 26 ülkeden 200 işadamını ağırladı. BTSO öncülüğünde hayata geçirilen Tekstil Ur-Ge Projeleri' kapsamında ev tekstili sektörü için Bursa'ya gelen yabancı işadamları, Bursalı firmalarla iş anlaşmaları yapmanın yollarını aradıklarını ifade etti.
BTSO, Ticari Safari Projesi ve Tekstil Ur-Ge Projesi ile yeni bir anlaşmaya daha imza attı. Ekonomi Bakanlığı'nın destekleriyle Bursa Tekstil Sektörünün Uluslararası Rekabet Gücünün Geliştirilmesi' Projesi kapsamında BURTEX' markası altında Bursa'da buluşan ev tekstili firmaları ve yabancı iş adamları, organisayonu başarılı bulduklarını söyledi. Bursalı ev tekstilcileri hedef kitleye ulaştıklarını ve yoğunlukta Ortadoğu ülkeleri ve Rusya ile karşılaştıklarını ifade ettiler. Ur-Ge projesi kapsamında yapılan organizasyonda görüşlerini ifade eden 50 Bursalı firma ve 26 ülkeden gelen iş dünyası, yapılan karşılıklı görüşmelerden umutlu oldukları izlenimi veriyor. Tekstil sektöründe önemli bir yere sahip olan ev tekstili dünyanın en önemli markalarından olan Türkiye'nin dış ticaret hacmini artırmaya devam ediyor. Görüşler, organizasyonun amacının yurt dışı müşterilerinden hedef kitleye ulaşmak olduğunu ve Rusya pazarındaki gerginliğin kaybolduğunu ve Avrupa ülkelerini de görmek istedikleri yönünde birleşti. Ur-Ge projesi kapsamında yapılan organizasyona, Rusya başta olmak üzere Ortadoğu, Ürdün, Lübnan, Fas, Tunus, Yunanistan, Cezayir, Güney Afrika ve bir çok ülke yoğun ilgi gösterdi. Rekabetin yoğun olduğu tekstil sektöründe bu tür organizasyonlara ihtiyaç olduğunu belirten işadamları, piyasaların sıkıntıda olmasına rağmen tekstil sektörünün ayakta durmaya çalıştığını ifade ettiler. İşadamları, Ur-Ge projesi kapsamında yapılan organizasyonu değerlendirdi.
İşte görüşler...
İbrahim Burkay BTSO YKB
Sektörün dış ticaretinde önemli artış olacağını düşünüyoruz'
Ev Tekstili sektöründe Bursa'da faaliyet gösteren firmalarımızın iştirak ettiği alım heyeti programımızda dünyanın çeşitli ülkelerinden 200'e yakın ev tekstili sektöründe ithalat ve alım yapan profesyoneli, sektördeki oyuncularımız ile bir araya getirdik. Tüm organizsayonlar Bursa ve Türkiye'nin dış ticaretini ve ihracatını arttıran önemli etkinlikler. Merinos AKKM'de ciddi bir organizasyon gerçekleştirdik. Son yapılan koleksiyonlar getirmiş olduğumuz alım heyetleri ile buluştu. BTSO olarak firmalarımızın ihracat kabiliyetini artırmasını sağlıyoruz. Küresel Fuar Acentesi, Ticari Safari ve UR-GE projeleri de firmalarımızın dünyaya açılması için büyük bir fırsat. Ev tekstili sektörünün toplam ihracatı yaklaşık 3 milyar dolar civarında. Bursa'nın bunda ciddi bir payı var. Bursa tekstil sektörü yaklaşık 1,2 milyar doların üzerinde ihracatı olan önemli bir sektör. Konfeksiyon ile baktığımızda 2 milyar dolara yaklaşan bir ihracat var. Bu etkinlik ihracata baktığımızda yüzde 10-15'lik katkı koymasını hedefliyoruz. Fuarlarla birlikte sektörün dış ticaretinde önemli artış olacağını düşünüyoruz.
İsmail Kuş BTSO YKB Yard.
Bölge ve ülkelerinin en iyi alıcıları geldi'
Dünya'nın her yerinden ziyaretçilerimiz var. Güney Amerika olmak üzere Afrika, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Avrupa, Rusya olmak üzere 26 değişik ülkeden ziyaretçi geldi. Bunların profiline baktığımız zaman bölge ve ülkelerinin en iyi alıcıları geldi. Ev tekstili sektöründe güzel bir ticaret atmosferi oluştu. Bu organizasyon ile ülke ve kent ihracatı hareketlenecek.
Oğuzhan Torosİpeks Tekstil
Rusya ile ticaret hala eskisi gibi değil'
Alıcıların gelmesinden mutluyuz. Bildiğimiz kadarıyla Rusya ve Ortadoğu ağırlıkta olmak üzere alıcılarla buluştuk. Evtekstil sektöründe pazar daraldı. Daha farklı işler yaparak ve marka değeri katarak sektörde yerimizi korumaya çalışıyoruz. Rusya'da yaşanan olumsuzluktan dolayı Ortadoğu'ya yönelindi. Rusya ile ticaret hala eskisi gibi değil.
Özkan İrman - Minteks YKB
BURTEX'de alıcı müşterilerle buluştuk'
Minteks olarak yıllardır ağırlıklı olarak çeyiz alışkanlığı olan ülkelere ihracat yapıyoruz. Son yıllarda Cezayir, Mısır, Libya gibi Kuzey Afrika ülkeleri dışında Afrika'nın içlerinden de müşteri gelmeye başladı. Biz dersimize iyi çalışan ve butik imalat yapan bir firmayız. Biz düz mal üretmiyoruz. Ambalajlarımızdan desenlerimize, nakışlarımıza kadar bize özeldir. En ince detaya kadar önem verdiğimiz için çok fazla rakibimiz yok. Bunun dışında dünyada bir kriz olduğu da gerçek. Ama biz krizleri fırsat olarak görüp her etkinlikte müşteri ile buluşmak için yol gözlüyoruz. Burtex de bizim için çok önemli bir organizasyondu. Gerçek anlamda alıcı müşterilerle buluştuk. Rusya, Gana, Sırbistan, Fas, Tunus, Mısır, Filistin ve Ürdün'den gelen alıcılarla görüştük. Fabrikamıza ziyaretler de oldu. Bu anlamda Burtex'in de başarılı olduğunu ve önümüzdeki yıllarda bu başarısını katlayacağını düşünüyorum.
Enes GözükaraUysal Tekstil
Evtekstili sonu olmayan önü açık bir sektör'
Fas, Cezayir başta olmak üzere müşterilerimiz var. Dubai pazarına yeni gireceğiz. Avrupa, Arap yarımadası ve Afrika pazarları ile çalışıyoruz. Evtekstili sonu olmayan önü açık bir sektör. Tekstilin içerisinde önemli bir sektör. Türkiye genelinde tekstilcilerin üçte birinin ilgilendiği bir sektör. Sektörde konfeksiyon çok önem arz ediyor, evtekstili bilinen iş sahiplerininde bu sektörde ürün yelpazesinin olmasını istediği bir bölüm.
Muhammet Fatih Islam
Burkay Tekstil
Rusya ile ilişkilerde canlanma oldu'
Evtekstili gittikçe gelişen bir pazar. Amerika, Kanada, Avrupa ve Uzakdoğu'daki ülkelerle çalışıyoruz. Şuanda aktif olan ülkeler Kuzey Amerika ve Avrupa. Duraksamadan sonra Rusya ile ilişkilerde canlanma oldu. Pazarı biraz daha keşfetmek lazım. Pozitif yönde ilerleyen olumlu yönde hareket var.
Ali Güzeldağ
Güzeldağ Mensucat
Kaliteli alıcılar ile muhatabız'
Türkiye'deki konumu itibariyle dünya pazarında güçlü bir noktada. Bunu güçlendirmek çeşitlendirmek adına Ur-Ge kapsamında çalışmalarımız sürüyor. Yurtdışı fuar ziyaretleri ve katılımları, yurtdışı alım heyetleri gibi organizasyon içerisindeyiz, 3 senelik bir organizasyon. Güçlü bir başlangıç yaptık aynı şekilde de devam ediyor. Ciddi kaliteli alıcılar ile muhatabız. Görüşmelerimiz güzel geçiyor. İlk siparişimiz olan Filistin'e satışımız oldu. Türkiye'de Arap bölgeleri ağırlık kazanmaya başladı. Çok kaliteli Arap müşteri gurupları var. Kuzey Afrika, Ortadoğu, Fas, Tunus ciddi alıcılara sahip. Ülkemizde misafir etmiş durumdayız, iş bağlantılarımızda oldu. Türkiye şuanda, Ürdün, Lübnan, Suudi Arabistan, Filistin'e ciddi bir taderikçi durumda.
Burcu Kayretli Lüksteks
BTSO bu anlamda ciddi destekler veriyor'
Evtekstilinde ciddi bir potansiyel var. İhracat olarak genellikle Ortadoğu ülkeleri olmak üzere Avrupa'ya da ürün gönderiyoruz. BTSO bu anlamda ciddi destekler veriyor. Evtekstili alanında Dubai, Suudi Arabistan, Filistin, Kosova, Çek Cumhuriyeti, Avrupa ile çalışıyoruz. Avrupa pazarında da çok ciddi bir potansiyel var. Rusya ile ticaret düzeldi. Rusya insanının Türkiye'ye yönelik eğilimi var. Dolayısıyla kısa dönemli bir kriz yaşandı. Bunun dışında ilişkiler çok daha iyiye gidiyor. Maliyetler iyi yönetilebilirse Ortadoğu pazarı çok ciddi bir potansiyel. Türkiye'den alışveriş yapmaya istekli bir pazar.
Mithat Özdemir - Süeda Tekstil
Avrupa ve Amerika'da yoğunlaşmayı düşünüyoruz'
12 yıldır evtekstilinde faaliyet gösteriyoruz. Önümüzdeki dönemlerin çok daha iyi olacağını düşünüyoruz. Mesela buraya Sırbistan'da bir müşterimin rakibi ile tanıştım. Birkaç sene sonra çok daha iyi sonuçların alınacağını düşünüyorum. Firmamız adına Avrupa'ya pamuk ağırlıklı Amerika'yı düşünüyorum. Mevcut Arap, Rusya piyasalarına mal satıyoruz. Avrupa ve Amerika'da yoğunlaşmayı düşünüyoruz.
Deniz Köksal Aleran Tekstil
Amerika ve Avrupa ziyaretçilerine de ağırlık
verilmesini istiyoruz'
Türkiye'nin tercih edilen bir ülke olması bizim için ciddi bir avantaj. Küresel krizin getirmiş olduğu zorlukları yaşamıyor değiliz. Markamızın tanınırlığı yönünde çabamız var. Üretimimizin yüzde 100'ü yurtdışına gidiyor. Rusya, Kuzey Afrika, Güney Afrika, Avrupa ülkeleri başta olmak üzere çeşitli Arap ülkeleri, Ortadoğu olmak üzere en büyük pazarlarımız burada. Birçok ülkede tanınıyor olabilmek bizim için çok önemli. Amerika pazarına çok daha fazla açılmak istiyoruz. Bu seneki fuar prestij açısından güzel ilgi var. Bursa, tekstilin üretim merkezi konumunda. Böyle organizasyonların Bursa'da yapılmasını hoşnut buluyoruz. Çoğu Arap olmak üzere gelen ziyaretçiler var. Biz daha çok Amerika ve Avrupa ziyaretçilerine ağırlık verilmesini de istiyoruz.
Ferit Köksal Köksal Tekstil
32 ülkeye kadar ihracatımız var'
Gelen katılımcılardan dolayı başarılı bir organizasyon. Rusya, İran, Ürdün, Fas, Cezayir, Güney Afrika ülkeleri hedef pazarlarımız. İran, Rusya, Ukranya,Fas, Arap ülkeleri ile ağırlıklı olarak çalışıyoruz. Evtekstili sektörü gün geçtikçe daha da iyiye gidiyor, bizlerde büyüyoruz. Şuanda 32 ülkeye kadar ihracatımız var. Rusya ile ilişkilerimiz düzeldi.
Murat Gören Berkay Tekstil
Ortadoğu ülkeleri Türkiye için ideal'
Evtekstili sektörünün ithal ile mücadeleden dolayı biraz geri gittiğini düşünüyoruz. Bu tarz etkinliklerin çoğalmasını istiyoruz. İthal ile rekabet açısından iplikte destekler yapılırsa sektörün önünün açılacağını düşünüyoruz. İhracatçıyı destekleme noktasında ciddi sıkıntılar var. Bu sektörün desteklenmesi gerekiyor ki, ayakta durabilsin. Ciddi bir kan kaybının yaşandığını düşünüyoruz. Rekabet ortamı mücadeleye devam. Tunus, Ürdün, Güney Afrika'dan ziyaretçilerle karşılaştık. Avrupa bizim için çok önemli bir pazar ama, kriterlerimizde onlara çok uymuyor. Oralara mal üretim tarzlarımız zor oluyor. Ortadoğu ülkelerine daha rahat mal satabiliyoruz. Ortadoğu ülkelerinin Türkiye için ideal olduğunu düşünüyorum.
Göksel Tarhan Aktül Tekstil
Rusya ile ilişkiler hiç bozulmadı'
Dünyadaki krizler doğal olarak Türkiye ve evtekstil sektörü de olumsuz etkileniyor. Başarılı bir organisazyon içerisindeyiz. Fakat sektörün genel anlamda yaşadığı sıkıntılar dünyada ve Türkiye'de ciddi anlamda sıkıntılar var. Bu tip organizasyonlar genellikle Ortadoğu ülkelerine yöneliktir. Hedefteki müşteriler geldi diyebiliriz. Ürüne bakmaksızın her tarafa saldırıyor vaziyette tekstilci. Mesela, Lübnanlı arkadaşlarımızla görüştüğümüzde söyledikleri her gün en az 10 satıcının geldiği ve 7'sinin Türk olduğu. Her gün 7 firmanın tek bir firmayı ziyaret ettiğini varsayarsak haftada 50 ziyaret alıyor demektir. Aslında Rusya ile ilişkiler hiç bozulmadı, firmalar arasında devam etti.
Hacer Yolcu Enfal Tekstil
Ortadoğu ülkeleri ağırlıkta'
Ürdün ve Ortadoğu ülkeleri ağırlıkta olmak üzere ilgi güzel. Rusya ile ticaret henüz düzelmedi. Bu tarz etkinliklerin çoğalmasını istiyoruz.
Burcu Çakırsoy -M.Emin Tekstil
Tunus, Ukranya ve Lübnan ile anlaşma yaptık'
Evtekstilinde her gün yeni tasarım ve fikirler ortaya çıkıyor. Dünyanın yer yerinde evtekstil'ine ihtiyaç var, hiç bir zamanda bitmeyecek. Avrupa, Ortadoğu ve Amerika çok fazla. Alım heyetinin organizasyonu yüzde 80 Ortadoğu, yüzde 10 Rusya ve Ukranya. Tunus, Ukranya ve Lübnan ile görüşmelerimiz oldu, anlaşma yaptık.
Veysi Çan Mert Tekstil
Fas, Tunus ve Ürdün olmak üzere alıcılarla buluştuk'
Referandumdan dolayı bir durgunluk var. Evtekstilinde yeni yatırımlar yaptık, inovasyon olarak önümüz açık. Fas, Tunus ve Ürdün olmak üzere alıcılarla buluştuk. Evtekstilindeki hedef pazar Ortadoğu ülkeleri.
Cemşid Kemal Bünyem Tekstil
Rusya ağırlığını gösterdi'
Rusya krizinden dolayı biraz sıkıtılı geçti ama olumluya gidiyoruz. Arap ülkeleri ve Rusya olmak üzere yavaş yavaş iyiye gidiyoruz. Organizasyondan çok memnunuz. İhracat anlamında bizde ülkemize katkı sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz. Rusya, Ukranya ile görüştüm. Evtekstilinde Arap ülkeleri daha ağırlıkta ve Rusya ile barış süreci de etkili oldu. Rusya yavaş yavaş ağırlığını gösterdi.
Dursun Koç İsbay Tekstil
Olumlu yönde gelişmeler var'
Rusya ve diğer bölgelerde Türkiye'nin gelişen potansiyeli var. Geçen sene tedarik konusunda sıkıntılar yaşandı ama bu sene atlatabilirsek güzel olacak. Rusya pazarı ve Arap piyasası olmak üzere çalıştığımız bölgelerden ziyaretçiler var. Geçen seneye göre Rusya ile ilişkilerde olumlu yönde gelişmeler var. Şuanda Rusya pazarına yönelim devam ediyor. Onun dışında zaten Avrupa ve Arap pazarına yönelim vardı.
Orhan Boz
Bozışık Havlu Tekstil
Ürünler daha çok Ortadoğu'da talep görüyor'
Cezayir ve İsrail'den müşterilerimiz ile görüşmeler gerçekleştirdik. Fas, Dubai, Arabistan, Almanya, İran ve daha çok Ortadoğu ülkeleri ile çalışıyoruz. Evtekstilinde yaptığımız ürünler daha çok Ortadoğu'da talep görüyor.
Fatih Filiz Safaş Tekstil
Esas yer Avrupa'dır'
Sektör açısından olumlu bir tablo çizemesekte içinde bulunduğumuz olumsuz etkenlere rağmen firmaların çabalarıyla bir yerlere gitmeye çalışıyor. Firmamızın ana pazarı İtalya, İspanya, Portekiz, Yunanistan ve Almanya'dır. Tabiki, her firmanın pazarı değişiyor. Ortadoğu ve Kuzey Afrika gibi ülkeler çok az derecede var, ağırlık Avrupa'dır. Tüm pazarların zevkleri farklıdır, kalite diğer pazara gitmeyebilir. Avrupa pazarı ile çalışmak ve ürünleri oraya satamak bizim tercihimiz. Bizim için esas yer Avrupa'dır.
Zeki İçer - Evuals Tekstil
Rus pazarı cazip bir pazar'
Libya ve Cezayir'den gelen alıcılar ile görüştük. Ağırlıkta İran olmak üzere Fas ve Azerbeycan ile çalışıyoruz. Her zaman için Rus pazarı cazip bir pazar fakat, krizlerden dolayı pazar olumsuz etkilendi.
Hakan Çakıcı Agrateks
Piyasalar kötü'
Suriye savaşı deavm ettiği, petrol fiyatı yerlerde olduğu ve dış ilişkilerimiz kötü olduğu sürece hiç bir şekilde işler daha iyiye gidemez. Sadece tekstil değil, tüm sektörler kan ağlıyor. Şuanda piyasalar kötü. İş yapmak isteyenlerde çok büyük riskler alarak iş yapıyor.
Bursa'da Bursa Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde gerçekleşen BURTEX etkinliğinde, hedef pazarlardan gelen alıcılarla buluşan ev tekstilciler, fuar havasında geçen organizasyonda yeni işbirliklerine imza attı.
Bursalı Ev Tekstilciler, 26 ülkeden 200 işadamını ağırladı. BTSO öncülüğünde hayata geçirilen Tekstil Ur-Ge Projeleri' kapsamında ev tekstili sektörü için Bursa'ya gelen yabancı işadamları, Bursalı firmalarla iş anlaşmaları yapmanın yollarını aradıklarını ifade etti.
BTSO, Ticari Safari Projesi ve Tekstil Ur-Ge Projesi ile yeni bir anlaşmaya daha imza attı. Ekonomi Bakanlığı'nın destekleriyle Bursa Tekstil Sektörünün Uluslararası Rekabet Gücünün Geliştirilmesi' Projesi kapsamında BURTEX' markası altında Bursa'da buluşan ev tekstili firmaları ve yabancı iş adamları, organisayonu başarılı bulduklarını söyledi. Bursalı ev tekstilcileri hedef kitleye ulaştıklarını ve yoğunlukta Ortadoğu ülkeleri ve Rusya ile karşılaştıklarını ifade ettiler. Ur-Ge projesi kapsamında yapılan organizasyonda görüşlerini ifade eden 50 Bursalı firma ve 26 ülkeden gelen iş dünyası, yapılan karşılıklı görüşmelerden umutlu oldukları izlenimi veriyor. Tekstil sektöründe önemli bir yere sahip olan ev tekstili dünyanın en önemli markalarından olan Türkiye'nin dış ticaret hacmini artırmaya devam ediyor. Görüşler, organizasyonun amacının yurt dışı müşterilerinden hedef kitleye ulaşmak olduğunu ve Rusya pazarındaki gerginliğin kaybolduğunu ve Avrupa ülkelerini de görmek istedikleri yönünde birleşti. Ur-Ge projesi kapsamında yapılan organizasyona, Rusya başta olmak üzere Ortadoğu, Ürdün, Lübnan, Fas, Tunus, Yunanistan, Cezayir, Güney Afrika ve bir çok ülke yoğun ilgi gösterdi. Rekabetin yoğun olduğu tekstil sektöründe bu tür organizasyonlara ihtiyaç olduğunu belirten işadamları, piyasaların sıkıntıda olmasına rağmen tekstil sektörünün ayakta durmaya çalıştığını ifade ettiler. İşadamları, Ur-Ge projesi kapsamında yapılan organizasyonu değerlendirdi.
İşte görüşler...
İbrahim Burkay BTSO YKB
Sektörün dış ticaretinde önemli artış olacağını düşünüyoruz'
Ev Tekstili sektöründe Bursa'da faaliyet gösteren firmalarımızın iştirak ettiği alım heyeti programımızda dünyanın çeşitli ülkelerinden 200'e yakın ev tekstili sektöründe ithalat ve alım yapan profesyoneli, sektördeki oyuncularımız ile bir araya getirdik. Tüm organizsayonlar Bursa ve Türkiye'nin dış ticaretini ve ihracatını arttıran önemli etkinlikler. Merinos AKKM'de ciddi bir organizasyon gerçekleştirdik. Son yapılan koleksiyonlar getirmiş olduğumuz alım heyetleri ile buluştu. BTSO olarak firmalarımızın ihracat kabiliyetini artırmasını sağlıyoruz. Küresel Fuar Acentesi, Ticari Safari ve UR-GE projeleri de firmalarımızın dünyaya açılması için büyük bir fırsat. Ev tekstili sektörünün toplam ihracatı yaklaşık 3 milyar dolar civarında. Bursa'nın bunda ciddi bir payı var. Bursa tekstil sektörü yaklaşık 1,2 milyar doların üzerinde ihracatı olan önemli bir sektör. Konfeksiyon ile baktığımızda 2 milyar dolara yaklaşan bir ihracat var. Bu etkinlik ihracata baktığımızda yüzde 10-15'lik katkı koymasını hedefliyoruz. Fuarlarla birlikte sektörün dış ticaretinde önemli artış olacağını düşünüyoruz.
İsmail Kuş BTSO YKB Yard.
Bölge ve ülkelerinin en iyi alıcıları geldi'
Dünya'nın her yerinden ziyaretçilerimiz var. Güney Amerika olmak üzere Afrika, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Avrupa, Rusya olmak üzere 26 değişik ülkeden ziyaretçi geldi. Bunların profiline baktığımız zaman bölge ve ülkelerinin en iyi alıcıları geldi. Ev tekstili sektöründe güzel bir ticaret atmosferi oluştu. Bu organizasyon ile ülke ve kent ihracatı hareketlenecek.
Oğuzhan Torosİpeks Tekstil
Rusya ile ticaret hala eskisi gibi değil'
Alıcıların gelmesinden mutluyuz. Bildiğimiz kadarıyla Rusya ve Ortadoğu ağırlıkta olmak üzere alıcılarla buluştuk. Evtekstil sektöründe pazar daraldı. Daha farklı işler yaparak ve marka değeri katarak sektörde yerimizi korumaya çalışıyoruz. Rusya'da yaşanan olumsuzluktan dolayı Ortadoğu'ya yönelindi. Rusya ile ticaret hala eskisi gibi değil.
Özkan İrman - Minteks YKB
BURTEX'de alıcı müşterilerle buluştuk'
Minteks olarak yıllardır ağırlıklı olarak çeyiz alışkanlığı olan ülkelere ihracat yapıyoruz. Son yıllarda Cezayir, Mısır, Libya gibi Kuzey Afrika ülkeleri dışında Afrika'nın içlerinden de müşteri gelmeye başladı. Biz dersimize iyi çalışan ve butik imalat yapan bir firmayız. Biz düz mal üretmiyoruz. Ambalajlarımızdan desenlerimize, nakışlarımıza kadar bize özeldir. En ince detaya kadar önem verdiğimiz için çok fazla rakibimiz yok. Bunun dışında dünyada bir kriz olduğu da gerçek. Ama biz krizleri fırsat olarak görüp her etkinlikte müşteri ile buluşmak için yol gözlüyoruz. Burtex de bizim için çok önemli bir organizasyondu. Gerçek anlamda alıcı müşterilerle buluştuk. Rusya, Gana, Sırbistan, Fas, Tunus, Mısır, Filistin ve Ürdün'den gelen alıcılarla görüştük. Fabrikamıza ziyaretler de oldu. Bu anlamda Burtex'in de başarılı olduğunu ve önümüzdeki yıllarda bu başarısını katlayacağını düşünüyorum.
Enes GözükaraUysal Tekstil
Evtekstili sonu olmayan önü açık bir sektör'
Fas, Cezayir başta olmak üzere müşterilerimiz var. Dubai pazarına yeni gireceğiz. Avrupa, Arap yarımadası ve Afrika pazarları ile çalışıyoruz. Evtekstili sonu olmayan önü açık bir sektör. Tekstilin içerisinde önemli bir sektör. Türkiye genelinde tekstilcilerin üçte birinin ilgilendiği bir sektör. Sektörde konfeksiyon çok önem arz ediyor, evtekstili bilinen iş sahiplerininde bu sektörde ürün yelpazesinin olmasını istediği bir bölüm.
Muhammet Fatih Islam
Burkay Tekstil
Rusya ile ilişkilerde canlanma oldu'
Evtekstili gittikçe gelişen bir pazar. Amerika, Kanada, Avrupa ve Uzakdoğu'daki ülkelerle çalışıyoruz. Şuanda aktif olan ülkeler Kuzey Amerika ve Avrupa. Duraksamadan sonra Rusya ile ilişkilerde canlanma oldu. Pazarı biraz daha keşfetmek lazım. Pozitif yönde ilerleyen olumlu yönde hareket var.
Ali Güzeldağ
Güzeldağ Mensucat
Kaliteli alıcılar ile muhatabız'
Türkiye'deki konumu itibariyle dünya pazarında güçlü bir noktada. Bunu güçlendirmek çeşitlendirmek adına Ur-Ge kapsamında çalışmalarımız sürüyor. Yurtdışı fuar ziyaretleri ve katılımları, yurtdışı alım heyetleri gibi organizasyon içerisindeyiz, 3 senelik bir organizasyon. Güçlü bir başlangıç yaptık aynı şekilde de devam ediyor. Ciddi kaliteli alıcılar ile muhatabız. Görüşmelerimiz güzel geçiyor. İlk siparişimiz olan Filistin'e satışımız oldu. Türkiye'de Arap bölgeleri ağırlık kazanmaya başladı. Çok kaliteli Arap müşteri gurupları var. Kuzey Afrika, Ortadoğu, Fas, Tunus ciddi alıcılara sahip. Ülkemizde misafir etmiş durumdayız, iş bağlantılarımızda oldu. Türkiye şuanda, Ürdün, Lübnan, Suudi Arabistan, Filistin'e ciddi bir taderikçi durumda.
Burcu Kayretli Lüksteks
BTSO bu anlamda ciddi destekler veriyor'
Evtekstilinde ciddi bir potansiyel var. İhracat olarak genellikle Ortadoğu ülkeleri olmak üzere Avrupa'ya da ürün gönderiyoruz. BTSO bu anlamda ciddi destekler veriyor. Evtekstili alanında Dubai, Suudi Arabistan, Filistin, Kosova, Çek Cumhuriyeti, Avrupa ile çalışıyoruz. Avrupa pazarında da çok ciddi bir potansiyel var. Rusya ile ticaret düzeldi. Rusya insanının Türkiye'ye yönelik eğilimi var. Dolayısıyla kısa dönemli bir kriz yaşandı. Bunun dışında ilişkiler çok daha iyiye gidiyor. Maliyetler iyi yönetilebilirse Ortadoğu pazarı çok ciddi bir potansiyel. Türkiye'den alışveriş yapmaya istekli bir pazar.
Mithat Özdemir - Süeda Tekstil
Avrupa ve Amerika'da yoğunlaşmayı düşünüyoruz'
12 yıldır evtekstilinde faaliyet gösteriyoruz. Önümüzdeki dönemlerin çok daha iyi olacağını düşünüyoruz. Mesela buraya Sırbistan'da bir müşterimin rakibi ile tanıştım. Birkaç sene sonra çok daha iyi sonuçların alınacağını düşünüyorum. Firmamız adına Avrupa'ya pamuk ağırlıklı Amerika'yı düşünüyorum. Mevcut Arap, Rusya piyasalarına mal satıyoruz. Avrupa ve Amerika'da yoğunlaşmayı düşünüyoruz.
Deniz Köksal Aleran Tekstil
Amerika ve Avrupa ziyaretçilerine de ağırlık
verilmesini istiyoruz'
Türkiye'nin tercih edilen bir ülke olması bizim için ciddi bir avantaj. Küresel krizin getirmiş olduğu zorlukları yaşamıyor değiliz. Markamızın tanınırlığı yönünde çabamız var. Üretimimizin yüzde 100'ü yurtdışına gidiyor. Rusya, Kuzey Afrika, Güney Afrika, Avrupa ülkeleri başta olmak üzere çeşitli Arap ülkeleri, Ortadoğu olmak üzere en büyük pazarlarımız burada. Birçok ülkede tanınıyor olabilmek bizim için çok önemli. Amerika pazarına çok daha fazla açılmak istiyoruz. Bu seneki fuar prestij açısından güzel ilgi var. Bursa, tekstilin üretim merkezi konumunda. Böyle organizasyonların Bursa'da yapılmasını hoşnut buluyoruz. Çoğu Arap olmak üzere gelen ziyaretçiler var. Biz daha çok Amerika ve Avrupa ziyaretçilerine ağırlık verilmesini de istiyoruz.
Ferit Köksal Köksal Tekstil
32 ülkeye kadar ihracatımız var'
Gelen katılımcılardan dolayı başarılı bir organizasyon. Rusya, İran, Ürdün, Fas, Cezayir, Güney Afrika ülkeleri hedef pazarlarımız. İran, Rusya, Ukranya,Fas, Arap ülkeleri ile ağırlıklı olarak çalışıyoruz. Evtekstili sektörü gün geçtikçe daha da iyiye gidiyor, bizlerde büyüyoruz. Şuanda 32 ülkeye kadar ihracatımız var. Rusya ile ilişkilerimiz düzeldi.
Murat Gören Berkay Tekstil
Ortadoğu ülkeleri Türkiye için ideal'
Evtekstili sektörünün ithal ile mücadeleden dolayı biraz geri gittiğini düşünüyoruz. Bu tarz etkinliklerin çoğalmasını istiyoruz. İthal ile rekabet açısından iplikte destekler yapılırsa sektörün önünün açılacağını düşünüyoruz. İhracatçıyı destekleme noktasında ciddi sıkıntılar var. Bu sektörün desteklenmesi gerekiyor ki, ayakta durabilsin. Ciddi bir kan kaybının yaşandığını düşünüyoruz. Rekabet ortamı mücadeleye devam. Tunus, Ürdün, Güney Afrika'dan ziyaretçilerle karşılaştık. Avrupa bizim için çok önemli bir pazar ama, kriterlerimizde onlara çok uymuyor. Oralara mal üretim tarzlarımız zor oluyor. Ortadoğu ülkelerine daha rahat mal satabiliyoruz. Ortadoğu ülkelerinin Türkiye için ideal olduğunu düşünüyorum.
Göksel Tarhan Aktül Tekstil
Rusya ile ilişkiler hiç bozulmadı'
Dünyadaki krizler doğal olarak Türkiye ve evtekstil sektörü de olumsuz etkileniyor. Başarılı bir organisazyon içerisindeyiz. Fakat sektörün genel anlamda yaşadığı sıkıntılar dünyada ve Türkiye'de ciddi anlamda sıkıntılar var. Bu tip organizasyonlar genellikle Ortadoğu ülkelerine yöneliktir. Hedefteki müşteriler geldi diyebiliriz. Ürüne bakmaksızın her tarafa saldırıyor vaziyette tekstilci. Mesela, Lübnanlı arkadaşlarımızla görüştüğümüzde söyledikleri her gün en az 10 satıcının geldiği ve 7'sinin Türk olduğu. Her gün 7 firmanın tek bir firmayı ziyaret ettiğini varsayarsak haftada 50 ziyaret alıyor demektir. Aslında Rusya ile ilişkiler hiç bozulmadı, firmalar arasında devam etti.
Hacer Yolcu Enfal Tekstil
Ortadoğu ülkeleri ağırlıkta'
Ürdün ve Ortadoğu ülkeleri ağırlıkta olmak üzere ilgi güzel. Rusya ile ticaret henüz düzelmedi. Bu tarz etkinliklerin çoğalmasını istiyoruz.
Burcu Çakırsoy -M.Emin Tekstil
Tunus, Ukranya ve Lübnan ile anlaşma yaptık'
Evtekstilinde her gün yeni tasarım ve fikirler ortaya çıkıyor. Dünyanın yer yerinde evtekstil'ine ihtiyaç var, hiç bir zamanda bitmeyecek. Avrupa, Ortadoğu ve Amerika çok fazla. Alım heyetinin organizasyonu yüzde 80 Ortadoğu, yüzde 10 Rusya ve Ukranya. Tunus, Ukranya ve Lübnan ile görüşmelerimiz oldu, anlaşma yaptık.
Veysi Çan Mert Tekstil
Fas, Tunus ve Ürdün olmak üzere alıcılarla buluştuk'
Referandumdan dolayı bir durgunluk var. Evtekstilinde yeni yatırımlar yaptık, inovasyon olarak önümüz açık. Fas, Tunus ve Ürdün olmak üzere alıcılarla buluştuk. Evtekstilindeki hedef pazar Ortadoğu ülkeleri.
Cemşid Kemal Bünyem Tekstil
Rusya ağırlığını gösterdi'
Rusya krizinden dolayı biraz sıkıtılı geçti ama olumluya gidiyoruz. Arap ülkeleri ve Rusya olmak üzere yavaş yavaş iyiye gidiyoruz. Organizasyondan çok memnunuz. İhracat anlamında bizde ülkemize katkı sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz. Rusya, Ukranya ile görüştüm. Evtekstilinde Arap ülkeleri daha ağırlıkta ve Rusya ile barış süreci de etkili oldu. Rusya yavaş yavaş ağırlığını gösterdi.
Dursun Koç İsbay Tekstil
Olumlu yönde gelişmeler var'
Rusya ve diğer bölgelerde Türkiye'nin gelişen potansiyeli var. Geçen sene tedarik konusunda sıkıntılar yaşandı ama bu sene atlatabilirsek güzel olacak. Rusya pazarı ve Arap piyasası olmak üzere çalıştığımız bölgelerden ziyaretçiler var. Geçen seneye göre Rusya ile ilişkilerde olumlu yönde gelişmeler var. Şuanda Rusya pazarına yönelim devam ediyor. Onun dışında zaten Avrupa ve Arap pazarına yönelim vardı.
Orhan Boz
Bozışık Havlu Tekstil
Ürünler daha çok Ortadoğu'da talep görüyor'
Cezayir ve İsrail'den müşterilerimiz ile görüşmeler gerçekleştirdik. Fas, Dubai, Arabistan, Almanya, İran ve daha çok Ortadoğu ülkeleri ile çalışıyoruz. Evtekstilinde yaptığımız ürünler daha çok Ortadoğu'da talep görüyor.
Fatih Filiz Safaş Tekstil
Esas yer Avrupa'dır'
Sektör açısından olumlu bir tablo çizemesekte içinde bulunduğumuz olumsuz etkenlere rağmen firmaların çabalarıyla bir yerlere gitmeye çalışıyor. Firmamızın ana pazarı İtalya, İspanya, Portekiz, Yunanistan ve Almanya'dır. Tabiki, her firmanın pazarı değişiyor. Ortadoğu ve Kuzey Afrika gibi ülkeler çok az derecede var, ağırlık Avrupa'dır. Tüm pazarların zevkleri farklıdır, kalite diğer pazara gitmeyebilir. Avrupa pazarı ile çalışmak ve ürünleri oraya satamak bizim tercihimiz. Bizim için esas yer Avrupa'dır.
Zeki İçer - Evuals Tekstil
Rus pazarı cazip bir pazar'
Libya ve Cezayir'den gelen alıcılar ile görüştük. Ağırlıkta İran olmak üzere Fas ve Azerbeycan ile çalışıyoruz. Her zaman için Rus pazarı cazip bir pazar fakat, krizlerden dolayı pazar olumsuz etkilendi.
Hakan Çakıcı Agrateks
Piyasalar kötü'
Suriye savaşı deavm ettiği, petrol fiyatı yerlerde olduğu ve dış ilişkilerimiz kötü olduğu sürece hiç bir şekilde işler daha iyiye gidemez. Sadece tekstil değil, tüm sektörler kan ağlıyor. Şuanda piyasalar kötü. İş yapmak isteyenlerde çok büyük riskler alarak iş yapıyor.
Sayı: 1090 - Sayı'nın Kapağı