Bursa’ya ilk matematik köyünü kazandıran İspat Okulları, çocuklara ve gençlere doğayla iç içe zaman geçirip, aynı zamanda matematik öğrenecekleri bir merkez sunuyor.

Pandemi nedeniyle evlerde kapalı kalan gençlere hem doğayla iç içe olma hem de eksikliklerini tamamlama fırsatını sunacak merkez, bu konudaki önyargıları kırmayı hedefliyor.


Hocam bu bizim ne işimize yarayacak?”  sorusuna, “Sınavda çıkacak” yanıtı alan çocuk, matematiği sadece ezberler ve hayatın içine almakta zorlanır elbet.  
Matematiği hayatın içine alamayan çocuk, yaşamsal denklemlerin içinde kaybolur. Olasılıkları ıskalar, fırsatları kaçırır.  Sadeleştirme bilmezse saçma sapan insanlara ömrünü feda eder, saatlerce boş konuşmalar yapar. Oranları bilmezse zamanını yönetemez. Kendi duygularını analiz edemez. Sağlama yapmazsa neden aynı hataları yapıp durduğuna şaşar. Belki de matematiği pek kavramadığımızdan dikdörtgen apartman katlarına daire diyor, pizzayı yuvarlak yapıp, kare kutulara koyup, üçgen parçalara ayırıyoruz. Liselere ve üniversitelere giriş sınavları bitti, hatta artık sonuçları açıklanmaya başlandı.  Sınavlardaki matematik netleri maalesef çok kötü.  Bir önceki yıl sonuçlarına göre TYT matematik ortalaması 40 soruda 6 net.  AYT matematik ortalaması 40 soruda 8 net. LGS sınavında 20 soruda yaklaşık 5 net. Ezberci yapı, öğrenciyi akıl yürütmek ya da pratiklikten tamamen uzaklaştırıyor. Öğrenci anlayıp öğrenmek yerine sınav için ezberliyor ve sadece formül ezberlemek matematiği sevilir olmaktan uzaklaştırıyor. Bu durumu değiştirebilmek, matematik bilen ve hayatı sistematik içinde yaşayan bireyler olabilmek için önce matematiğin öğrenilebilir ve sevilebilir olabileceğini anlamak lazım. Aziz Nesin’in oğlu Ali Nesin’in Şirince’deki Matematik Köyü’nü çoğumuz biliriz.  İşte tam o mantıkta bir köy artık Bursa’da da var. İspat Okulları, Mürsel Köyü’nde çocuklara ve gençlere doğayla iç içe vakit geçirip aynı zamanda anlayarak matematik öğrenecekleri bir merkez oluşturdu. İspat Matematik Köyü, bu bilime karşı önyargıların, yanlış ve olumsuz inanç kalıplarının kırılmasında, özgüvenin arttırılmasında, öğrenme engellerinin kaldırılmasında, problem çözme yeteneğinin geliştirilmesinde, etkin hafıza kullanımında anahtar rol üstlenecek. Üstelik bunu doğada, açık hava sınıflarında ders işlerken yapacak. Teknolojik donanım, akıllı tahtalar yerine gerekli materyale etraftaki bir dal parçasından birkaç taştan, bir vidadan, saksıya dönüşen bir otomobil tekerleğinden ulaşabilecek.


Pandemi nedeniyle evlerde kapalı kalan gençler hem doğayla iç içe olacak hem de bu süreçteki eksikliklerini tamamlama şansı bulacak.
Bursa’nın ilk ve tek Matematik Köyü’nü Bursa’ya kazandıran İspat Koleji, 10 yılı aşan eğitim hayatında %96 üniversite başarısı ile çıtayı yüksek tutuyor. 2019-2020 eğitim öğretim yılında açılan Anadolu ve Fen Lisesi ile İspat Koleji yeni başarılara da hazır. Butik eğitim anlayışıyla öğrenme sürecini hem eğlenceli hem de akıl yürütme yeteneklerini geliştirmek üzere geliştiren okul, hayatla iç içe ders işleyişi ve konu anlatımını savunuyor. İspat Koleji Kurucusu, matematiği ve gençleri gerçekten seven bir matematik öğretmeni olan Alperen Gürbüzer’in kurduğu İspat Matematik Köyü, bu konuda toplum olarak yaşadığımız önyargıları ortadan kaldırmayı hedefleyen bir proje.  Çocukların matematik sevmesi için hazırlanan 5000 m2’lik açık alanda kuş sesleri eşliğinde, koyun, keçi melemeleri arasındaki açık hava sınıflarında orta okul ve lise öğrencileri 10 günlük periyotlarla matematiği gerçekten öğrenmeye başladı bile. Öğrenci küpü hayal etmek yerine eline tahta, çivi ve çekiç alıp kendi küpünü yapıyor.  Mesafe problemleri için çevresini hesaplayacağı lastiğe dokunuyor. Teoride kalan birçok bilgiyi yaşayarak öğreniyor.
İspat Matematik Köyü, dört duvar arasına sıkışmış çocuklarımızı açık hava sınıflarımızda hem doğa hem de matematik ile buluşturuyor.