Uzun süredir elektrikli araçlar hakkında ülkemizden ve dünyadan güncel haber ve teknik verileri sizlerle paylaşıyorum. Bir elektrikli aracım yok ama her fırsatta kullanıp deneyimliyorum. Bugün de sırada Mercedes-EQ markasının E-Segmenti’ndeki ilk elektrikli sportif sedanı EQE var.

Yeni EQE sportif üst sınıf sedan, 292 HP gücündeki elektromotoruyla WLTP’ye (Araçların yakıt tüketim verilerini ve karbon salınım oranlarını daha gerçekçi bir şekilde sunmayı hedefleyen test süreci) göre 613 kilometreye kadar menzil sunabiliyor. Ama benim gibi agresif kullanıyorsanız bu 450-500 km civarında olacaktır. Otomobilin üretimi, Dünya pazarı için Bremen’de, Çin pazarı içinse Pekin’de yapılıyor.

Kavisli hatlar ve önde konumlandırılan kabin tasarımı ile sportif bir görüntüsü var. Gövdeyle aynı hizada olan 21 inçlik jantlar, EQE’ye atletik bir görünüm veriyor. Ayrıca yine benim gibi SUV kullanmaya alışkın birisi için sürücü koltuğundaki his önemliydi ve mükemmel aerodinamik yapısı sayesinde ön kaputu göremediğiniz için sanki SUV hissi veriyor.

Harika bir görünüm sergileyen Mercedes yıldızlarıyla bezenmiş kapalı panjur sistemi aynı zamanda ultrason, kamera ve radar gibi sürüş destek sistemlerine ev sahipliği yapıyor. Bildiğiniz gibi elektrikli araçlarda havalandırma ızgarasına ihtiyaç yok. Ayrıca gündüz LED’lerine ek olarak gece sürüşünüze destek veren Digital Light farlar standart olarak sunuluyor.

Çerçevesiz kapılara sahip EQE Aerodinamik ve aeroakustik olarak optimize edilen yan aynalar omuz çizgisine sabitleniyor. Krom vurgular, camların yay çizgisiyle tasarım ve silueti tamamlıyor.

EQE, CLS ile benzer dış boyutlar ortaya koyuyor. CLS’ye benzer olarak sabit bir arka cam ve bagaj kapağı bulunuyor. Ayrıca E-Serisine oranla 65 santim daha yüksek oturma pozisyonuna sahip olan EQE’nin bagaj hacmi ise 430 litre.

Dört kollu ön süspansiyon ve çok kollu arka süspansiyona sahip yeni EQE’nin süspansiyonu, ayrıca opsiyon olarak adaptif süspansiyon sistemine sahip AIRMATIC havalı süspansiyon ile tercih doğrultusunda donatılabiliyor. Standart olarak sunulan arka aks yönlendirme ile EQE, şehir içinde kompakt bir otomobil kadar yüksek manevra kabiliyeti sunuyor. 10 dereceye kadar açıya sahip arka aks yönlendirme ile dönüş çapı 2 metre civarında düşürülüyor.

Kontrol panelinin dokunmatik hassasiyeti ve tepkisi harika, artırılmış gerçeklik içeren navigasyon sistemi ise mükemmel yol kaçırmanız adeta imkansız.

ENERGIZING AIR CONTROL Plus paketi ve HEPA filtresi ile EQE’de kapsamlı bir hava kalitesi çözümü sunuluyor. Sistem, filtre, sensörler, kontrol ekranı ve klimadan oluşuyor. Ön iklimlendirme özelliği ile sürüş öncesinde içerideki havayı temizlemek de mümkün. Aracın içindeki ve dışındaki partikül değerleri klima ekranında gösteriliyor. Dış hava kalitesi düşük olduğunda, sistem otomatik olarak iç sirkülasyon moduna geçerken yan camları veya açılır tavanı kapatmayı öneriyor.

Elektrikli Akıllı Navigasyon, şarj durakları da dahil olmak üzere çok sayıda faktöre bağlı olarak en hızlı ve en uygun rotayı planlıyor, sürüş tarzındaki değişikliğe dinamik olarak tepki veriyor. Buna MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi-eğlence sisteminde mevcut batarya kapasitesinin, şarj olmadan başlangıç noktasına dönmek için yeterli olup olmadığı bilgisinin görselleştirmesi de dahil.

Ancak bir de EQS var ki onu anlatmaya kelimeler yetmiyor. Bu arada özellikle EQE satışı için Mercedes Benz’in farklı satış koşulları var merak edenler hem bu muhteşem araçları test edebilir hem de koşulları öğrenebilirler.