Türkün Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erol Türkün, karamsar söylemlerin aksine, Türk tekstil sektörünün geleceğinden umutlu olduğunu ifade etti...

Sercan USLUBAŞ
Tekstil sektörünün duayenlerinden, Türkün Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erol Türkün ile sektörün bugününü ve geleceğini, ayrıca yeni yatırımlarını konuştuk.
Türkün'e göre tekstil, Türkiye'de avantajlı ilerleyecek. Bunun birkaç sebebi var. ‘Türkiye'de yatırım yapılan teknolojinin yeni olması', ‘yatırımcıların büyük kısmının KOBİ'lerden oluşmaşı', ‘bu KOBİ?tarzındaki işletmelerin esnek bir yapıya sahip olması' ve ‘Avrupa'daki tekstil üretiminin hem süreç olarak, hem de global krizden ciddi anlamda zarar görmesi'... Türk tekstili için şansa dönüşecek.
Ekonomik kriz ile ilgili reçetesinde inovasyonun büyük rol oynadığını anlatan Türkün, bu sayede krizi hasarsız atlattıklarını dile getirdi.
Erol Türkün şu bilgileri verdi:
ENTEGRASYON...
Beş yıldan bu yana yeniden yapılanma çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu anlamda bu yıl da yatırımlarımız sürecek. Entegrasyon çalışmalarımız tamamlanacak. Üç ayrı yerde üretim tesisimiz vardı. İplik ve dokumayı bir çatı altında, iplik boya, kumaş boya, baskı boyayı da bir çatı altında toplama çalışmalarımızı bu yıl sonuçlandıracağız. Öte yandan, bilgi alışverişi, üretim alışverişi, hızlı üretim yatırımlarını yaparken modernizasyonu da göz ardı etmedik. Fabrikanın yüzde 70 makine teknolojisini de yeniledik. 400 metrekarelik ek tesis inşaatımız var. Mevcut tesise ilave olarak inşaa edilen ek tesiste genişletme faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Ayrıca kapasitemizi de yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz.
EV TEKSTİLİ İÇİN İYİMSERİM
Tekstil sektörünün bugünkü durumu ve yarın ne olacağı endişesi herkes tarafından gündeme getiriliyor. Bu durum sektörde faaliyet gösterenlerin moralini de bozuyor. Ama ben özellikle ev tekstili adına o kadar kötümser değilim. Bunun önemli iki sebebi var. Bu sebeplerden biri, dünyayla kıyasladığınız zaman Türkiye'deki tekstil sektörüne yatırım yapılan teknolojinin yeni olması, yatırımcıların büyük kısmının KOBİ'lerden oluşup daha esnek işletmeler olması... En önemli nokta ise Avrupa'daki üretimin hem süreç olarak, hem de bu krizden çok ciddi bir zarar görmesi ve birçok fabrikanın kapanması... Tabii Avrupa'daki üreticiler orta ve üzeri kalitede üretim yaptığı için onların kapanmasının Çin'den mal temin etmekten ziyade Türkiye'deki tesisleri daha aktif hale getireceğini düşünüyorum. Bunların sinyallerini de zaten görüyoruz. O nedenle de Türk tekstil sektörünün ileriki yıllarda da rekabet şansını sürdüreceğine inanıyorum. Bu tezimize güvenerek de bu yatırımlarımızı yapıyoruz.
VANELLİ...
Vanelli bizim ihracat firmamız. Vanelli bizim yüzde 80-85 üretim kapasitemizi alıyor. Dolayısıyla Vanelli bizim en iyi müşterimiz. Dünyada bilinen bir markadır Vanelli. Ayrıca da sektörün önemli bir oyuncusu dünya çapında. Gelişimini sürdürmeye devam ediyor. Müşterilerinin büyük kısmı dünyada en üst gelir grubuna sahip firmalar. Mega tekstil ise iplik ve tül perde dokuyan bir şirketimiz. Erol Türkün AŞ. de ise döşemelik kumaş üretiliyor. Bu iki firmayı bir araya getirerek hem perdelik hem de döşemelik kumaş üretiyoruz.
KRİZİ İNOVASYON İLE HASARSIZ ATLATTIK
2009'da dünyanın yaşadığı önemli bir ekonomik krizi hep birlikte atlattık. Her ne kadar üretim anlamında inovatif olsak da, finans anlamında biraz konservatif bir firmayız. Merdivenleri teker teker çıkmayı kendimize prensip edindik. Geçmiş dönemlerde de Türkiye çok büyük krizler geçirdi, ama üretiminin çok büyük bir kısmını ihraç eden bir firma olarak çok büyük sıkıntı yaşamadık. Bu seferki kriz dünyayı da etkiledi, ancak biz bu süreç içinde moralimizi bozmadık, hatta daha çok çalıştık. Daha fazla inovasyona yöneldik. 2009'u bizi üzecek rakamlarla kapatmadık. 2010'u biz çok iyi görüyoruz. Şu anda tam kapasite çalışarak yurtdışına satış yapar haldeyiz. Perakende mağazacılığı krizden en çok etkilenen sektör oldu. Ama krizin geçmesiyle birlikte iyi bir performans yakalayacağını bekliyorum. 2010'daki yatırımlarımız tutarı, şu an başladıklarımızla birlikte 5 milyon dolar.
MÜŞTERİ İÇİN ÖNEMLİ OLAN GÜVEN VE GÜÇ
Fabrikanın durumu, piyasadaki durumu çok önemli. Kemikleşmiş müşterileri çok önemli. Yıllardan beri belli bir müşteri portföyümüz var. Bu kriz sürecinde yapmış olduğumuz yenilikler, bunları müşterilerin beğenmesi ve takdir etmesi çok önemli. Müşterilerin ‘siz ne güzel ve farklı ürünlerle karşımıza çıkıyorsunuz' demesi çok önemli. Bunu birçok müşteriden duyduk, bu da müşterinin güvenini artırıyor. Ben inanıyorum ki önümüzdeki yıllarda fiyattan çok daha önemli olan olgu; firmaların yetenekleri, kabiliyetleri, güçleri ve ne kadar dayanıklı oldukları olacak. Çünkü müşteri kapanan veya kapanmaya meyilli olan firmalarla çalışmak istemiyor.

Sayı: 717 - Sayı'nın Kapağı