Piyasaya Ramazan bereketi
BTSOnun Alışveriş Şenliği, okulların açılmasıyla yaşanan hareketlilik ve gelen Ramazan ayı, Bursalılara kesenin ağzını açtırdı. Alışveriş merkezleri Eylülle canlandı.
Yaz aylarını "vasat" geçiren alışveriş dünyası, sonbahara oldukça canlı girdi.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odasının (BTSO) "Alışveriş Şenliği", okulların açılması ve ardından gelen Ramazan, başta gıda olmak üzere birçok sektörü hareketlendirdi.
Bu yıl sadece "Ramazan paketleri" ile piyasaya 15-20 milyon YTL girdiği tahmin ediliyor. '11 ayın Sultanı Ramazan'da çalışanlarına Ramazan paketi dağıtan kuruluşlardan, Ramazan boyunca yoksul kesime yönelik verilen toplu iftar yemeklerine, otellerdeki iftar davetlerine kadar birçok şekilde Ramazan nedeniyle kişi ve kuruluşlar kesenin ağzını açtı.
Önce Alışveriş Şenliği hareketliliği
Piyasada canlılık yaratmak için bir gelenek haline getirilmeye çalışılan Alışveriş Şenliği, bu yıl ikinci kez gerçekleştirildi. Şenlik, 1-15 Eylül tarihleri arasında, çekiliş ve konserlerle devam etti. İbrahim Tatlıses, Petek Dinçöz ve Keremcem konserlerinin de ayrı bir renk kattığı Şenlikte, kent genelindeki 3 bin işyerinde yüzde 50'ye varan indirimler yapıldı. Bursa halkı, konserli, eğlenceli Şenlikte okulların açılmasının ve Ramazan ayının arefesinde yaptıkları yüksek bütçeli alışverişlerde işyerleriyle birlikte önemli katkılar elde etti.
Ancak bu yıl birçok mağazada yaz boyu indirim levhalarının asılı durması indirimli satışlar konusunda soru işareti de yarattı. Haziran'da, okulların tatile girdiği dönemde, özellikle giyim mağazalarında başlatılan ve oranları artarak Eylül'e kadar süren indirimler, fiyat indirimini tartışılır hale getirdi. Genelde sezon sonu yapılan indirimlerin, sezonda elde kalan az sayıda ürünü elden çıkarmak için kısa bir periyotta yapıldığı öne sürüldü. Yakın zamana kadar fiyat indirimi yapacak firmaların BTSO'dan izin alması gerekiyordu. Ama "cılkı çıktı" imajı verse de indirimlerin piyasaya hareket getirdiği görüldü. Çünkü hem alışveriş yapanlar, hem de stokları eriyen mağazalar, oranları yüzde 70'lere bile varsa, indirimden memnun göründü.
Bu yıl Alışveriş Şenliği'ne katılanların sayısı iki kat arttı. Alışveriş Şenliği'nin son günlerinde ise okul harcamaları başladı. Bu Bursa'da onbinlerce öğrenci için elbise, ayakkabı, kalem defter vs. satışı demekti. Aileler bu dönemde sadece giyim kuşam değil, dersane, kurs, servis gibi zorunlu giderler için de kesenin ağzını açtı. Bursa'da ilköğretimde yaklaşık 310 bin, orta öğretimde 95 bin, üniversitede ise 45 bin öğrenci bulunuyor. Bu, Bursalılar için 450 bin kişilik okul masrafı yapmak demek. Öğrenci başına 100 YTL harcama yapılsa, piyasaya 45 milyon YTL giriş anlamına geliyor.
Ramazan paketleri
Bu arada son yıllarda işyerlerinin çalışanlarına Ramazan paketi dağıtmaları giderek yaygınlaşan bir gelenek oldu. Ramazan paketlerinin büyük bölümünün hazırlandığı yer ise İzmir Yolu üzerindeki Uludağ Toptancıları sitesi. Uludağ GıdaToptancılar Sitesi Yönetim Kurulu Başkanı Aydemir Ünlüpınar, Ramazan paketi işinin siteye getirdiği canlılığa işaret ederken şunları söyledi:
"Sitemizde şu anda 15 firma Ramazan paketi hazırlıyor. Site dışından da Bursa'da gıda toptancılarının Ramazan erzakı hazırladığını biliyoruz. Benim tahminim şu anda gıda toptancısı olarak toplam 250 bin paket hazırlıyoruz. Ayrıca süpermarketler de bu tür paketler hazırlıyorlar. Onları da saydığımızda 500 bin Ramazan paketi yapılıyor diyebiliriz Bu paketler, siparişi veren kişi ve kuruluşlar tarafından dağıtılıyor.
Sonuçta Bursa'da yaklaşık olarak her eve bir Ramazan paketi bir şekilde giriyordur. Paketleri bazı firmalar çalışanlarına, bazıları da muhtarlıklar aracılığı ile yoksul mahallelerde vatandaşlara dağıtıyor. Bizim hazırladığımız paketlerde fiyatlar genelde 25-50 YTL arasında. Fiyat, paketin içine konulan gıdalara göre değişiyor."

Sayı: 542 - Sayı'nın Kapağı