Özger, ev ve mutfak eşyaları sektörünün 2022 performansı ve 2023 hedeflerine ilişkin yaptığı açıklamada, sektörün 184 ülkeye ihracat yaptığını, ilk 10 ihracat pazarının toplam ihracat içerisindeki payının yüzde 49 olduğunu ve en önemli ihracat pazarının ise yüzde 55 ile Avrupa olduğunu kaydetti.

2022'de enerji fiyatlarındaki yükselişin, TL bazlı maliyet artışlarının ihracatı olumsuz etkilediğini belirten Özger, yurt dışı pazarlarda Türk ürünlerine yönelik talebin arttığı dönemde dolar cinsinden fiyatlarını yukarıya çekmek durumunda kaldıklarını ve bazı pazarlarda kayıplar yaşadıklarını söyledi.

Özger, sektörün Rusya-Ukrayna savaşı ile birlikte yaşanan enerji krizini fırsata çevirdiğini vurgulayarak, "Avrupalı üreticiler enerji maliyetleri arttığında üretimlerini kısmak durumunda kaldılar, doğal olarak fiyatları yükseldi ve bazıları piyasadan çekilmek durumunda kaldı.

Konkordatoda büyük artış Konkordatoda büyük artış

Sektörün Çin, Almanya, İtalya, Hollanda ve ABD'nin ardından değer bazında ihracatta 6'ncı sırada olduğunu aktaran Özger, "Net ihracat yani bu saydığımız ülkelerin ithalatlarını çıkardığımızda yapılan sıralamada Çin’in ardından 2'nci sırayı alıyoruz. Türkiye çok ciddi bir üretici konumunda. 2022 Ocak-Ekim verilerini en fazla ihracat yaptığımız ülkeler bazında değerlendirdiğimizde Hollanda ve Tayland pazarlarında yüzde 10, Avusturya’da yüzde 16 Endonezya’da yüzde 18 artış olduğunu görüyoruz.

Singapur’a ihracatımız ise yüzde 45 artmış durumda. Sektör ihracatımız şu an 3.74 dolar/kg seviyesinde. Bu rakam Türkiye genel ihracatının ortalamasının üzerinde olsa da sektördeki rakiplerimiz İtalya, Hollanda, Polonya ve hatta Çin’in gerisindeyiz." şeklinde konuştu.