Kalite, pazarlama ve uygun maliyet
Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB), 20. yılında düzenlediği ücretsiz eğitim programlarıyla ihracatın gelişimi için çalışmalarını sürdürüyor. Geçtiğimiz hafta ücretsiz Dış Ticaret Uzmanı Yetiştirme Kursu ile eğitim programlarına start veren UİB'in, düzenlediği 'Uluslararası Pazarlama ve E-Ticaret' konulu seminer çok sayıda katılımcıyla gerçekleşti. İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi (İGEME) ile Uludağ İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği işbirliğiyle UİB Konferans Salonu'nda gerçekleştirilen seminere konuşmacı olarak katılan İGEME Uzmanı Zeynep İyiler, katılımcıları internet ve pazarlama, modern pazarlamanın gerekleri, internet ekonomisi, e-pazarlama, e-ticarete yönelik devlet destekleri gibi konularda bilgilendirdi.
Seminerin açılış konuşmasını yapan UİB Genel Sekreteri İbrahim Okur, Ekim ayında tüm zamanların ihracat rekorunun kırıldığını belirtti. Türkiye'nin aylık yaklaşık 10 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini belirten Okur, UİB'in de Mayıs ayından sonra ikinci kez ayda 2 milyar dolar ihracat hedefini geçtiğini kaydetti.
Okur, "Rakamlar gösteriyor ki ihracatta başarılı bir noktaya geldik. Bu noktaya gelmemizde emeği geçen tüm işadamlarını, sanayicileri ve ihracatçıları kutluyorum. İhracatçımız, dünyanın her yerinde pazar bulabilmek için çalışırken, bizler de fuar organizasyonlarına katılım sağlayarak pazar hedeflerini artırıyoruz" dedi.
İhracat için öncelikle kaliteli ve uygun maliyette mal üretmek gerektiğine değinen İbrahim Okur, ikinci aşamada ise pazarlamanın önemine değindi.
Genel Sekreter Okur, "Uluslararası pazarlamada en büyük aktör uluslararası fuarlar. Sonra ise elektronik ticaret geliyor. Hayatımızın her dönemine giren internetin, ticarette kullanılması ihracatçımızın hedeflerini de yükseltiyor" diye konuştu.

Sayı: 601 - Sayı'nın Kapağı