Dünyanın en köklü ve kapsamlı fuarları arasında yer alan ve Almanya’nın Köln kentinde düzenlenen Anuga Gıda ve İçecek Fuarı, 100 yılı aşkın süredir gıda endüstrisini tek çatı altında buluşturuyor. Bu yıl “Sürdürülebilir Büyüme” teması ile düzenlenen fuarda 118 ülkeden 8 bine yakın katılımcı yer alırken Bursa’dan 20 firma katıldı.

Unlu mamullerden dondurulmuş gıdaya, et ve süt ürünlerinden organik gıda ve içeceklere kadar gıda sektörünün tüm bileşenlerinin yer aldığı fuarda Türkiye 400’e yakın firma ile temsil ediliyor. Katılımcı sayılarına göre Türkiye bu yıl ev sahibi Almanya, İtalya ve İspanya ile birlikte en büyük 4 ülke arasında yer alıyor.

Murat Bayizit

BTSO Meclis Başkan Yardımcısı

Fuarda sürdürülebilirlik ön planda

Anuga, dünya gıda endüstrisinin kal­binin attığı bir yer. Fu­arda genel olarak etnik gıdaların öne çıktığını, sürdürülebilirlik ve daha az kimyasalın kullanıl­dığı doğal ürünlerin trend haline geldiğini gördük. Yine son yıllarda vegan ve bitkisel protein bazlı ürünlerin çok ön planda olduğunu görü­yoruz.

Daha çok şekersiz ürünler revaçta. Sağlık açısın­dan trendler öncelikli gidiyor. Dün­yada sadece bizim üretti­ğimiz veya üstünlüğü­müzün olduğu ürünlere sahibiz. Bu ürünlerde fa­soncu üretim anlayışın­dan uzaklaşıp markalaş­maya yönelirsek dünyada çok daha reka­betçi olabiliriz. Bunun için BTSO olarak çok ciddi çalışmalar içerisindeyiz.

İbrahim Özhan

Bursa TB Yönetim Kurulu Başkan Yrd.

Fuarda yeni nesil tüke­tim alışkanlıklarıyla birlikte sürdürülebilir, or­ganik ve katma değerli ürün ve üretimin ön plana çıktığını gördük. Fuarın, katılımcı firmaların sektör­lerinin uluslararası ticaret­teki konumlarını gözlem­leyebilmeleri adına son derece faydalı geçtiğini, fir­malara farklı bir bakış açısı ve vizyon kazandır­dığını düşünüyorum. Fir­malarımız açısından yurt dışı pazar paylarını ar­tırma, yeni hedef pazar­lara ulaşma, rakiplerini daha yakından tanıma, yeni nesil ürünler ve tek­nolojiler hakkında bilgi edinme anlamında iyi geç­tiğini söyleyebilirim.

Hidamet ASA

Marmarabirlik YKB

Geleceğimiz ihracattadır

Marmarabirlik bünyesinde sa­lamura başta olmak üzere, yağlı seleden kuru seleye, yeşil zeyti­nin her çeşidinden, do­ğal fermantasyon yöne­timiyle olgunlaştırılmış çekirdeksiz Gemlik tipi zeytine kadar 380 bar­kodlu ürünü sergiledik. Ürünlerimizi 62 ülkeye gönderiyoruz ve zeytin satış miktarımızın yüzde 25’i ihraç edili­yor. Geçen yıl 21 milyon dolarlık ihracat gerçek­leştirdik, bu yıl bu ra­kamı 30 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz.

Pazar payımızı da sü­rekli olarak artırıyoruz. Marma­rabirlik ürünleri; Almanya, Rusya, Özbekistan, Hol­landa, İsviçre, Avus­tralya, Ermenistan, Gür­cistan ve Kırım’ın ulusal zincir marketle­rinde olmak üzere, bir­çok ülkede ulusal zincir mağazalarının raflarında yer almaktaktadır.

Bu da Marmarabirlik markasına duyulan gü­veni ve bilinirliğini gös­termektedir. Marmara­birlik’in geleceği ihracattadır, onun için dış pazar payını artır­mak için tüm gücü­müzle çalışıyoruz.

Tayfun Kurdal

Kayra Yemek Genel Müdürü

İhracat pazarında büyümeyi hedefliyoruz

Köln Almanya Anuga 2023 Ulus­lararası Gıda Fuarı’nı, fir­manın ihracat hedefleri için önem arz eden sınır­lar ötesi anlaşmalar, yeni pazarlar, yeni ürün geliş­tirme, yeni potansiyel müşterilere ulaşım için dünyanın en önemli ve en büyük gıda fuarı ola­rak görmekteyiz. Kayfood olarak Dream Sauce ve Fine Gurme markaları ile yerimizi aldık. Almanya, Hollanda ve Belçika’ya yaptığımız ihracatımız hız kes­meden devam ediyor. Birbirin­den zengin lezzet yelpa­zemiz ile ANUGA 2023 Uluslararası Gıda Fua­rı’nda Avrupa’nın ve dünyanın birçok ülkesin­den standımızı ziyaret eden misafirlerimizle fi­kir alışverişinde bulunur­ken; birbirinden zengin lezzet yelpazemiz ile gü­zel ağırladığımızı düşü­nüyoruz. Geleceğe yöne­lik ticari hedeflerimiz için umutluyuz.

Özkan Kamiloğlu

Mevsim Gıda Yönetim Kurulu Başkanı

Dünyada yeniden rekabetçi olmalıyız

Dünya ticaretinde görülen yavaş­lama Anuga Fuarı’nı da etki­ledi. İnsanlar özellikle pandemiden sonra et, süt ve yumurta gibi temel gı­dalara yöneldi, meyve ve meyvelerden oluşan ürünler daha az tüketilir hale geldi. Türkiye’de ise sektör temsilcileri olarak artan maliyetler ve rekabetçi döviz kuru konu­sunda önemli taleplerimiz var. Dünyada rekabet gide­rek zorlaşıyor. Bizim mut­laka maliyetleri düşürüp ye­niden dünya ile rekabet edebilir duruma gelmemiz lazım. Bunun için mücadele etmeye de­vam ediyoruz.

Bu fuarda da yeni müşteriler bulabil­mek için yerimizi aldık.

Sefer Kılınç

Aroma Genel Müdürü

Otomotiv yan sanayi endişeli Otomotiv yan sanayi endişeli

Yenilikçi ürünlerimiz tanıttık

Sürdürülebilir ve adil bir gıda sis­temine giden yolda küresel gıda endüstrisi şu anda dinamik bir deği­şim yaşıyor. Bu yılın teması olan ‘sür­dürülebilir büyüme’ bizim de üzerinde çok mesai harcadığımız, merceğimizde olan bir konu. A-Ge ve inovasyon yatı­rımlarımızı da bu yönde yapıyoruz. 330 ml’lik karton ambalajda sunarak daha çevreci hale getirdiğimiz Aroma Ömer Duruk Doğal Kaynak suyu bu bakış açımızın güzel ör­neklerinden biri. Fuar’da ta­nıttığımız ürünlerimizden biri de bu doğal kaynak su­yumuz ile hazırladığımız Sa-de fonksiyonel içecek aile­miz oldu. Bu denli büyük çapta gerçekleşen fuarda ihracat potan­siyelimizi arttırmaya yönelik fırsatlar yakalarken sektördeki yeni açılımları takip edebiliyoruz. Dünyanın pek çok yerinden iş ortaklarımız ve potansiyel müşterilerimizle görüşmeler gerçekleştirdik.

Yüksel Aktaş

Hacı Hasan Oğulları YKB

Vizyon kazandıracak tüm fuarlara katılıyoruz

5 kıtada 50’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Her geçen gün daha ileriye gitmek zorundayız. Dünya ile entegre olarak, ülkemize döviz kazan­dırmalıyız.

BTSO’nun son yıllarda gıda sektöründeki ihra­catçılarımızın önünü açan çalışmalar yapmasını memnuniyetle karşılıyoruz.

ABD, Dubai, Fransa, Rusya sektörümüze vizyon kazandıracak her yere gidiyoruz. Dünya pazarla­rına açılmak için ‘Bursa Büyürse Türkiye Büyür’ inancıyla çalışmaya devam edeceğiz.