2021 otomobil pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, dünya genelinde artık yavaş yavaş üretimi azaltılan ve ileride üretimi tamamen durdurulması planlanan dizel motorlu otomobil satışlarının gerilemesi dikkati çekti. Öyle ki 2020 yılına göre dizel otomobil satışları yüzde 54,1 geriledi.
Gelecekte içten yanmalı motorlu otomobillerin yerini alması beklenen hibrit ve elektrikli otomobillerin satışları da son dönemlerde olduğu gibi artmaya devam etti. Öyle ki hibrit otomobil satışları geçen yıl 49 bin 493’e ulaşırken, oto gazlı otomobil satışları 25 bin 391 ve elektrikli otomobil satışı da 2 bin 846 olarak kayıtlara geçti. 2020 yılında 26 bin 685 oto gazlı, 24 bin 131 hibrit ve 844 elektrikli otomobil satışı yapılmıştı.
 

Elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki payı yüzde 0,1’den yüzde 0,5’e ve hibrit otomobillerin payı da yüzde 4’ten yüzde 8,8’e çıktı.
Satışlardaki artış trendine karşın dünyada yaygınlaşmakta olan elektrikli ve hibrit otomobillerin ülkemiz otomobil pazarından aldığı payın henüz düşük seviyelerde olduğu aşikar. Doğa dostu otomobillerin pazardan aldığı payın, ilerleyen dönemlerde dünyadaki gelişmelerle birlikte daha yüksek seviyelere ulaşması hepimizin beklentisi.
Bu arada Türkiye’de 2021 yılı yüzde yüz elektrikli otomobil pazarında BMW markalar sıralamasında en çok satan marka olurken, en çok satılan yüzde yüz elektrikli otomobil modeli ise Renault ZOE oldu. Bunun yanında hibrit otomobil pazarında Toyota’nın ezici üstünlüğü geçtiğimiz yıl da devam etti.