Vinç sektörü, 2010 yılı sonu itibarıyla hareketlenen piyasalardaki
olumlu havadan etkilenerek, 2011 yılı için yatırım fizibilitelerine başladı.
2010 yılında inşaat sektöründe yaşanan hareketliliğin sektöre olan talebi artırmasının yanı sıra yapılan yurtdışı satışları da vinç sektöründeki ivmeyi yukarılara taşıdı. Bir yıllık kayıptan sonra 2010'un ikinci çeyreğinde krizin etkisini biraz olsun üzerinden atan vinç sektörü, kayıplarını telafi etmeye başladı.
Dünyadaki ekonomik gelişmelere bağlı olarak 2009 yılında sıkıntılı bir dönem geçiren Türkiye vinç sektörü, 2010 yılındaki toparlanmayla birlikte 2011'e umutlu başladı. Kriz nedeniyle 2009'da iş hacminde yaklaşık yüzde 60, firma cirolarında ise yüzde 50 oranında düşüş yaşayan vinç sektörü, krizde rotasını teknolojik yatırıma çevirerek, çıkışı Ar-Ge'de aradı. Bu girişimiyle çalışmalarını sürdüren sektör, krize rağmen ayakta kalarak öz sermayesi yoluyla devam edebilmeyi başardı.
Kriz, vinç sektörünün iş hacminde yüksek oranda düşüşe yol açtı. Sektör, özellikle 2009'un ilk üç ayında son yıllardaki en düşük seviyesini yaşadı. Bu dönemde yatırımların hız kesmesi ve birçoğunun durma noktasına gelmesi sektörün daralmasına neden oldu. İthalat, ihracat ve iç satışlarla cirosunu 2007'de 2 milyar dolara yaklaştıran Türk vinç sektöründe, kriz nedeniyle ciro miktarı 2009'da 1.5 milyar dolara kadar geriledi. Sektör, toplamda yarattığı 5 bin kişilik istihdamın yüzde 15'ini de 2009-2010 döneminde kaybetti.
Sektörü dibe çeken en önemli etken ise, doğrudan hizmet verdiği inşaat ve imalat sanayindeki krizden yoğun şekilde etkilenmesi oldu. Sektör temsilcileri, vinç sektörünün toplam iş hacminin büyük bölümünü oluşturan inşaat sektörünün kriz döneminde neredeyse durma noktasına gelmesiyle bu alanda faaliyet gösteren vinç firmalarının yüzde 40 oranında iş kaybına uğradığını belirtiyor. Bu dönemde gemi ve liman işletmelerinde faaliyet gösteren vinç firmalarının iş hacimlerinde yüzde 15, sanayi sektöründe faaliyet gösteren vinç firmalarının iş hacimlerinde ise yaklaşık yüzde 20 oranında düşüş görüldü.
2011 yılı ile birlikte umutları yeşeren vinç sektörünün Bursa'daki temsilcileri, yaptıkları yatırımları bu yıl işe dönüştürmeyi hedefliyor.
2011 yılında yatırıma ağırlık veriyoruz
2007 yılı rakamlarını geçmek istiyoruz
Ahmet Aydın-Aydıntaş Vinç Genel Koordinatörü: Bursa'daki vinç sektörü diğer kentlere göre kesinlikle farklılık göstermektedir. Kentimizin bir otomotiv ve tekstil kenti oluşu bir çok sektörde olduğu gibi vinç ve ağır nakliyatçılara iyi pazarlar sunmaktadır. Bir de bunlara Gemlik Serbest Bölge ve Limanları'ndaki iş hacmini ve gelen-giden malları eklediğimizde pasta büyümektedir. Tabii bu durum dünya ve ülke ekonomisinin durumu ile paralellik göstermektedir. Klasik tabiri ile işler iyi olduğu zaman herkesin işleri iyi olur. Ama sektörde fark yaratanlar her zaman bir adım öne çıkar.
2010 yılı genel anlamda fena sayılmazdı ancak 2007'deki sıçramayı yakalayamadı. Biz şimdi bu yılın 2007'deki hareketliliği de geçeceğini umuyoruz. Şu an dört bir yanda yatırımlar hızla devam ediyor. Umarız her sektör bundan payını alır.
Vinç sektöründe yatırım bitmez. Çünkü piyasadan sürekli yeni talepler gelir ve biz özellikle bu taleplere yanıt vermek için sürekli gelişmeye çalışıyoruz. Dünya artık çok küçük sürekli yeni ürünleri takip ederek farklı çözüm önerileri sunmaya çalışıyoruz.Eskiden sadece eski tip vinçler ve kamyon üzeri kötü teknikle üretilmiş vinçler vardı. Sonra bunların yanına forklift koyduk baktık ki daha çok ihtiyaç var sayıları arttırdık. Daha sonra tır, ağır nakliye derken çeşitli hidrolik kaldırma sistemleri, yürütme sistemleri böylece araç parkı toplam şubelerimizle birlikte 300'e ulaştı.
2010 ve 2011 yılının ilk üç ayında 80, 220, 275 ve 350 tonluk olmak üzere 4 adet teleskopik mobil vinç, 130 ve 180 tonluk paletli liman vinci, 2 adet lastik tekerlekli liman vinci, 10 kadar kamyon üzeri hiup vinç ve 12 adet elektrikli forklift Gantry Hidrolik Kaldırma Sistemleri'nin ikinci takımını bünyemize kattık. Son olarak da 10 gün önce Almanya'da dünya markası olmuş bir firmadan ağır nakliye ve proje taşımalarında kullanılmak üzere 8 akslı bir hidrolik platformu bünyemize kattık. Piyasa koşullarına göre yatırımlara devam edeceğimizi belirtmek isterim.
Rekabet denilince herkesin aklına ilk önce fiyat gelir. Bu doğru ancak hizmetin kalitesi bazen fiyatların önüne geçer. Sektörümüzdeki bazı firmalar sıradan işlerde çok düşük fiyatlarla çalışarak müşteriyi elinde tutmaya çalışıyor. Ancak kapasiteleri buna yetmeyince yani müşterinin talep ettiği ekipman parklarında bulunmayınca o zaman makina araç ve ekipman parkı çok geniş olan firmalar devreye giriyor. Sonra müşteri her ihtiyacına cevap bulunca diğer firmalar ayıklanmış oluyor. Aydıntaş olarak biz şu anda 1200 ton kaldırma kapasitesine ulaşmış bulunmaktayız.
Ekonomideki olumlu havaya paralel canlanan sektörümüzde 2010 yılı sonunda başlanan
yatırıma
devam ediyoruz
İsmet Kavak-Öz Volkanlar Vinç Yönetim Kurulu Başkanı:
Vinç sektörü son günlerde hareketlilik yaşıyor. Piyasanın durumu düzeliyor diye düşünüyorum. Biz de şirket olarak yatırım yaptık. 8 adet sepet, 13 adet forklift aldık. Seçimin yaklaşmasıyla birlikte hafif bir durgunluk seziyorum, umarım bu durum çabuk atlatılır ve işlerimize yansımaz.
Şu anda Bursa'da sektörümüze katılan veya aşırı büyüyen vinç firması yok. Daha çok küçük ölçekli firmalar dahil oluyor. Sektörde hareketlilik var ama henüz tam verimli bir biçimde çalıştığımızı söyleyemem. 2011'in toparlanma ve yatırım yılı olacağını düşünüyorum.
Her sektörde yaşanan rekabet ortamı bizim sektörümüzde de belirgin bir şekilde yaşanıyor. Küçük firmalar büyük firmaları zorluyor diyebilirim. Verdikleri düşük rakamlar bize de yansıyor. Ancak hizmet kalitemiz, verdiğimiz güvence ve sektördeki 30-35 yıllık deneyimimiz ile yine ilk tercih edilen biz oluyoruz. Konumuzda uzman olduğumuzun ispatı da, Bursa'nın vinç işlerinin yüzde 60'ının firmamız tarafından gerçekleştirilmesiyle ortaya konuyor.
Ekonominin genel gidişatı ile paralel yapmış olduğumuz yatırımlarımız bundan sonra da devam edecek. Otomotiv yan sanayi, inşaat sektörü başta olmak üzere birçok sektöre hizmet sunuyoruz. Yan sanayide durma olduğu zaman veya inşaatta gerileme olduğu zaman biz de yatırım konusunda dikkat ediyoruz.
2011 yılının ilk yarısında makine harkı ve ekipman potansiyelimiz açısından oldukça durgun bir dönemdeyiz
Bekir Aydın-Aydın Vinç Ltd. Şti.: Aydın Vinç her zaman Türkiye'de ağır yük kaldırma ve ağır yük taşıma faaliyetlerinin gelişiminde öncü firma olmuştur. Bunun bir işareti olarak, 90'lı yıllarda hidrolik Gantry sistemi, ve daha sonra Strand Jack (halatlı kaldırma sistemi) makine parkımıza ilave edilmiştir. Bu ekipmanlar dünya çapında yapılan tüm yenilikçi ve en büyük kaldırma operasyonlarında kullanılmaktadır. Gantry sistemimizin kapasitesi bin 200 ton, Strand Jack sistemimizin kapasitesi ise bin 300 tondur. 600 tona kadar iki farklı Gantry operasyonunu aynı anda yürütme imkanımız mevcuttur. Strand Jack sistemimiz de iki ayrı, tamamen bilgisayar kontrollü operasyonu yürütme imkanını bize sağlar. Aynı zamanda sınırlı alanlarda yapılacak operasyonlar için en uygun olan ekipman; TRILIFTER TL 150, kaldırma ekipmanlarımıza katılmıştır. Çok amaçlı bir ekipman olan Trilifter farklı kaldırma aksesuarlarıyla, forklift veya vinç olarak 75 ton kaldırma kapasitesine sahiptir. Servis ağımızın geliştirilmesi ile ilgili atılmış diğer bir önemli adımda DEMAG AC 700 mobil vincin ve Liebherr LR 1300 paletli, kafes bomlu vincin vinç filomuza katılmasıdır. Aydın Vinç'in ayrıca, modüler taşıyıcılar, hidrolik yarı römork ve römorklardan oluşan geniş bir ağır nakliye filosu vardır. Römork ve dorselerimizin çeşitliliği bize her türlü geniş ve komplike ağır yük taşıma işini başarıyla tamamlama yeteneği sağlar. Tek parça için taşıma kapasitemiz şu anda 350 tondur.
Ticari faaliyetlerimizin en öne çıkan hedefi kalite, performans ve fiyat açısından tatmin edilmiş müşterilere sahip olmaktır. Aydın Vinç Türkiye piyasasında kendi alanında en önemli hizmet sağlayıcılarından biri olarak pozisyonunu çalışma sahasındaki mükemmel performansı ve yüksek kaliteli yardımcı hizmetleri ile her zaman koruyarak geliştirmek amacındadır. Kaldırma ve taşıma planlaması, çalışma sahası keşfi, müşteri işinin gereklerine uygun işe özel donanım imalatı Tarafımızdan sağlanan yardımcı hizmetlerden sadece birkaçıdır.
2010 yılı içinde şu an halihazırda yaşadığımız 2011 yılının ilk yarısı içinde makine parkımız ve ekipmanlarımızın potansiyeline göre tarafımızdan değerlendirdiğimizde çok durgun bir dönem yaşamaktayız. Ekip ve ekipmanlarımızın yapabileceği daha büyük ve daha geniş çaplı projeler yapmaya talip bulunmaktayız fakat bu sözü edilen yıllar içinde ekipmanlarımızın gücünü kullanabildiğimizi düşünmemekteyiz. Bu kapsamda geniş makine parkımız ve kaliteli geniş kapsamlı ekipmanlarımızla büyük kapsamlı işlere talip olduğumuzu tüm Türkiye'ye bildirmekteyiz.
Aydın Vinç olarak her zaman çağımızın teknolojisini takip etmek, çağımıza uygun ekipmanlarla rakiplerimizin hep önde olmayı hedef olarak görmüşüzdür.Bu kapsamda sürekli olarak makine parkımızı genişletmekteyiz ve bu konuda çalışmalarımıza da devam etmekteyiz. Buna en güzel kanıtmız şu an Türkiye'de sınırlı sayıda bulunan DEMAC AC 700 (700 tonluk) vincimize ek olarak Türkiye'de hiç bulunmayan Dünyanın en büyük vinci olan bin 200 tonluk mobil vinci makine parkımıza katmak için çalışmalarımız devam etmektedir. Ayrıca yükle yürüyebilen 300 tonluk paletli vinci makine parkımıza katmakla ilgili çalışmalarımız da devam etmektedir.
2010 yılında kadromuzu genişlettik, 2011 yılında ise şubesel olarak büyüyeceğiz
Ufuk Balun-Güralp Vinç Bursa Bölge Müdürü: Güralp Vinç, 2010 yılında global krizin etkisiyle de daralan pazar çerçevesinde müşteri memnuniyeti ve aranan marka haline gelmesinden dolayı tam kapasite üretimine devam etmektedir. 2009 yılına göre 2010 yılında mevcut kadrosunda yüzde 15 artış yaparak müşteri taleplerini karşılamak yönünde kararlar almıştır.
Güralp Vinç, dünya pazarında marka olmayı hedefleyerek satış örgütlenmesini ülke dışına taşımak ve kaldırma makinelerinde bir Türk markası olarak dünya pazarında önemli bir pay elde etmeyi hedeflemektedir.
Son yıllarda yurtdışına çok önemli çalışmalar yapılmış ve bu çalışmalar meyvelerini 2008 yılı başından beri vermeye başlamıştır. 2004 yılından bu yana kapasitesini, pazar payını ve cirolarını önemli ölçüde artıran Güralp Vinç, özellikle Ortadoğu, Afrika, Arap, Avrupa ülkelerine ve Türkiye Cumhuriyetlere yoğun olarak ihracat gerçekleştirilmektedir.
Dünya pazarında marka olmayı hedefleyerek satış örgütlenmemizi ülke dışına taşımak ve kaldırma makinelerinde bir Türk markası olarak dünya pazarında önemli bir pay elde etmeyi planlamaktayız
Pazarlama organizasyonunu Türkiye çapına yaymayı hedeflemiş olan Güralp Vinç, başta İzmir (Merkez) olmak üzere, İstanbul, Ankara, Bursa Bölge müdürlükleri ile faaliyet göstermekte olup 2011 yılı içerisinde Konya ve Adana'da Bölge Müdürlüklerini de hizmete açıp Türkiye genelinde aktif olarak hizmet verecektir.
Türkiye'nin her yerinden müşterilerinin kolay erişimini Müşteri Danışma Hattı 444VlNC yani 4448462 aracılığı ile sağlamaktadır.
Sektörün önü açık görünüyor ama aktif duruşu elden bırakmamak gerekiyor
M. Emin Direkçi- Partner Çelik: Vinç sektöründe faaliyet gösteren firmalardan bazıları özellikle kriz döneminde ciddi sıkıntılar yaşadı. Bazıları elenirken bazılarında tabela değişimleri yaşandı. Ancak temeli sağlam olanlar o süreci doğru planlamalarla atlatmayı başardı. 2010 yılında krizin etkilerinin ortadan kalkmasıyla sektörde yatırımlar kaldığı yerden devam etmeye başladı. 2011 ve sonrasında sektörün ufkunu açık görüyorum. Tabi burada sadece vinç sektörü değil tüm sektörlerde pozitif gelişmeler sürüyor. Bu tablo bizim sektörümüzü de olumlu etkileyecektir. Ancak bütün bu gelişmeler yaşanırken ciddi birde rekabet ortamı olacağını da çok net görüyorum. Tüm sektörlerde olduğu gibi bizim sektörümüzde de kar marjları düşük seyrediyor.
Burada hacimden kazanmak adına daha çok aktif olmak gerekiyor. Kolay para kazanma dönemi geçmişte kaldı. Bundan sonraki süreçte fark yaratırsanız ancak ciddi kazanımlar elde edebilirsiniz aksi takdirde çok karlı işler yakalamak imkânsız. Partner Çelik olarak beklentilerimiz pozitif yönde. Ancak dünya piyasalarında çelik fiyatlarındaki dalgalanmalar olumsuz etkileyebilir. Bu yalnızca bizi değil başta otomotiv sektörü olmak üzere birçok sektörü olumsuz etkiler.
2023 vizyonu yakalanması hayal olmayan bir hedef. Ancak burada tüm sektörlerin aralarında bir sinerji yaratarak hükümetin ve özel sektörün bir araya gelerek özellikle ihracat hedefine ulaşma yolunda doğru planlamalarla ülkemizin menfaatlerini ön planda tutmalıyız. Tüm sektörlerin verimliliğini artırmaya yönelik inovasyon yatırımları aralıksız sürdürülmeli. 2023 vizyonuna bakıldığında ülke hedefidir, ancak elde edilecek kazanımlar her vatandaşın menfaatine olacaktır.
olumlu havadan etkilenerek, 2011 yılı için yatırım fizibilitelerine başladı.
2010 yılında inşaat sektöründe yaşanan hareketliliğin sektöre olan talebi artırmasının yanı sıra yapılan yurtdışı satışları da vinç sektöründeki ivmeyi yukarılara taşıdı. Bir yıllık kayıptan sonra 2010'un ikinci çeyreğinde krizin etkisini biraz olsun üzerinden atan vinç sektörü, kayıplarını telafi etmeye başladı.
Dünyadaki ekonomik gelişmelere bağlı olarak 2009 yılında sıkıntılı bir dönem geçiren Türkiye vinç sektörü, 2010 yılındaki toparlanmayla birlikte 2011'e umutlu başladı. Kriz nedeniyle 2009'da iş hacminde yaklaşık yüzde 60, firma cirolarında ise yüzde 50 oranında düşüş yaşayan vinç sektörü, krizde rotasını teknolojik yatırıma çevirerek, çıkışı Ar-Ge'de aradı. Bu girişimiyle çalışmalarını sürdüren sektör, krize rağmen ayakta kalarak öz sermayesi yoluyla devam edebilmeyi başardı.
Kriz, vinç sektörünün iş hacminde yüksek oranda düşüşe yol açtı. Sektör, özellikle 2009'un ilk üç ayında son yıllardaki en düşük seviyesini yaşadı. Bu dönemde yatırımların hız kesmesi ve birçoğunun durma noktasına gelmesi sektörün daralmasına neden oldu. İthalat, ihracat ve iç satışlarla cirosunu 2007'de 2 milyar dolara yaklaştıran Türk vinç sektöründe, kriz nedeniyle ciro miktarı 2009'da 1.5 milyar dolara kadar geriledi. Sektör, toplamda yarattığı 5 bin kişilik istihdamın yüzde 15'ini de 2009-2010 döneminde kaybetti.
Sektörü dibe çeken en önemli etken ise, doğrudan hizmet verdiği inşaat ve imalat sanayindeki krizden yoğun şekilde etkilenmesi oldu. Sektör temsilcileri, vinç sektörünün toplam iş hacminin büyük bölümünü oluşturan inşaat sektörünün kriz döneminde neredeyse durma noktasına gelmesiyle bu alanda faaliyet gösteren vinç firmalarının yüzde 40 oranında iş kaybına uğradığını belirtiyor. Bu dönemde gemi ve liman işletmelerinde faaliyet gösteren vinç firmalarının iş hacimlerinde yüzde 15, sanayi sektöründe faaliyet gösteren vinç firmalarının iş hacimlerinde ise yaklaşık yüzde 20 oranında düşüş görüldü.
2011 yılı ile birlikte umutları yeşeren vinç sektörünün Bursa'daki temsilcileri, yaptıkları yatırımları bu yıl işe dönüştürmeyi hedefliyor.
2011 yılında yatırıma ağırlık veriyoruz
2007 yılı rakamlarını geçmek istiyoruz
Ahmet Aydın-Aydıntaş Vinç Genel Koordinatörü: Bursa'daki vinç sektörü diğer kentlere göre kesinlikle farklılık göstermektedir. Kentimizin bir otomotiv ve tekstil kenti oluşu bir çok sektörde olduğu gibi vinç ve ağır nakliyatçılara iyi pazarlar sunmaktadır. Bir de bunlara Gemlik Serbest Bölge ve Limanları'ndaki iş hacmini ve gelen-giden malları eklediğimizde pasta büyümektedir. Tabii bu durum dünya ve ülke ekonomisinin durumu ile paralellik göstermektedir. Klasik tabiri ile işler iyi olduğu zaman herkesin işleri iyi olur. Ama sektörde fark yaratanlar her zaman bir adım öne çıkar.
2010 yılı genel anlamda fena sayılmazdı ancak 2007'deki sıçramayı yakalayamadı. Biz şimdi bu yılın 2007'deki hareketliliği de geçeceğini umuyoruz. Şu an dört bir yanda yatırımlar hızla devam ediyor. Umarız her sektör bundan payını alır.
Vinç sektöründe yatırım bitmez. Çünkü piyasadan sürekli yeni talepler gelir ve biz özellikle bu taleplere yanıt vermek için sürekli gelişmeye çalışıyoruz. Dünya artık çok küçük sürekli yeni ürünleri takip ederek farklı çözüm önerileri sunmaya çalışıyoruz.Eskiden sadece eski tip vinçler ve kamyon üzeri kötü teknikle üretilmiş vinçler vardı. Sonra bunların yanına forklift koyduk baktık ki daha çok ihtiyaç var sayıları arttırdık. Daha sonra tır, ağır nakliye derken çeşitli hidrolik kaldırma sistemleri, yürütme sistemleri böylece araç parkı toplam şubelerimizle birlikte 300'e ulaştı.
2010 ve 2011 yılının ilk üç ayında 80, 220, 275 ve 350 tonluk olmak üzere 4 adet teleskopik mobil vinç, 130 ve 180 tonluk paletli liman vinci, 2 adet lastik tekerlekli liman vinci, 10 kadar kamyon üzeri hiup vinç ve 12 adet elektrikli forklift Gantry Hidrolik Kaldırma Sistemleri'nin ikinci takımını bünyemize kattık. Son olarak da 10 gün önce Almanya'da dünya markası olmuş bir firmadan ağır nakliye ve proje taşımalarında kullanılmak üzere 8 akslı bir hidrolik platformu bünyemize kattık. Piyasa koşullarına göre yatırımlara devam edeceğimizi belirtmek isterim.
Rekabet denilince herkesin aklına ilk önce fiyat gelir. Bu doğru ancak hizmetin kalitesi bazen fiyatların önüne geçer. Sektörümüzdeki bazı firmalar sıradan işlerde çok düşük fiyatlarla çalışarak müşteriyi elinde tutmaya çalışıyor. Ancak kapasiteleri buna yetmeyince yani müşterinin talep ettiği ekipman parklarında bulunmayınca o zaman makina araç ve ekipman parkı çok geniş olan firmalar devreye giriyor. Sonra müşteri her ihtiyacına cevap bulunca diğer firmalar ayıklanmış oluyor. Aydıntaş olarak biz şu anda 1200 ton kaldırma kapasitesine ulaşmış bulunmaktayız.
Ekonomideki olumlu havaya paralel canlanan sektörümüzde 2010 yılı sonunda başlanan
yatırıma
devam ediyoruz
İsmet Kavak-Öz Volkanlar Vinç Yönetim Kurulu Başkanı:
Vinç sektörü son günlerde hareketlilik yaşıyor. Piyasanın durumu düzeliyor diye düşünüyorum. Biz de şirket olarak yatırım yaptık. 8 adet sepet, 13 adet forklift aldık. Seçimin yaklaşmasıyla birlikte hafif bir durgunluk seziyorum, umarım bu durum çabuk atlatılır ve işlerimize yansımaz.
Şu anda Bursa'da sektörümüze katılan veya aşırı büyüyen vinç firması yok. Daha çok küçük ölçekli firmalar dahil oluyor. Sektörde hareketlilik var ama henüz tam verimli bir biçimde çalıştığımızı söyleyemem. 2011'in toparlanma ve yatırım yılı olacağını düşünüyorum.
Her sektörde yaşanan rekabet ortamı bizim sektörümüzde de belirgin bir şekilde yaşanıyor. Küçük firmalar büyük firmaları zorluyor diyebilirim. Verdikleri düşük rakamlar bize de yansıyor. Ancak hizmet kalitemiz, verdiğimiz güvence ve sektördeki 30-35 yıllık deneyimimiz ile yine ilk tercih edilen biz oluyoruz. Konumuzda uzman olduğumuzun ispatı da, Bursa'nın vinç işlerinin yüzde 60'ının firmamız tarafından gerçekleştirilmesiyle ortaya konuyor.
Ekonominin genel gidişatı ile paralel yapmış olduğumuz yatırımlarımız bundan sonra da devam edecek. Otomotiv yan sanayi, inşaat sektörü başta olmak üzere birçok sektöre hizmet sunuyoruz. Yan sanayide durma olduğu zaman veya inşaatta gerileme olduğu zaman biz de yatırım konusunda dikkat ediyoruz.
2011 yılının ilk yarısında makine harkı ve ekipman potansiyelimiz açısından oldukça durgun bir dönemdeyiz
Bekir Aydın-Aydın Vinç Ltd. Şti.: Aydın Vinç her zaman Türkiye'de ağır yük kaldırma ve ağır yük taşıma faaliyetlerinin gelişiminde öncü firma olmuştur. Bunun bir işareti olarak, 90'lı yıllarda hidrolik Gantry sistemi, ve daha sonra Strand Jack (halatlı kaldırma sistemi) makine parkımıza ilave edilmiştir. Bu ekipmanlar dünya çapında yapılan tüm yenilikçi ve en büyük kaldırma operasyonlarında kullanılmaktadır. Gantry sistemimizin kapasitesi bin 200 ton, Strand Jack sistemimizin kapasitesi ise bin 300 tondur. 600 tona kadar iki farklı Gantry operasyonunu aynı anda yürütme imkanımız mevcuttur. Strand Jack sistemimiz de iki ayrı, tamamen bilgisayar kontrollü operasyonu yürütme imkanını bize sağlar. Aynı zamanda sınırlı alanlarda yapılacak operasyonlar için en uygun olan ekipman; TRILIFTER TL 150, kaldırma ekipmanlarımıza katılmıştır. Çok amaçlı bir ekipman olan Trilifter farklı kaldırma aksesuarlarıyla, forklift veya vinç olarak 75 ton kaldırma kapasitesine sahiptir. Servis ağımızın geliştirilmesi ile ilgili atılmış diğer bir önemli adımda DEMAG AC 700 mobil vincin ve Liebherr LR 1300 paletli, kafes bomlu vincin vinç filomuza katılmasıdır. Aydın Vinç'in ayrıca, modüler taşıyıcılar, hidrolik yarı römork ve römorklardan oluşan geniş bir ağır nakliye filosu vardır. Römork ve dorselerimizin çeşitliliği bize her türlü geniş ve komplike ağır yük taşıma işini başarıyla tamamlama yeteneği sağlar. Tek parça için taşıma kapasitemiz şu anda 350 tondur.
Ticari faaliyetlerimizin en öne çıkan hedefi kalite, performans ve fiyat açısından tatmin edilmiş müşterilere sahip olmaktır. Aydın Vinç Türkiye piyasasında kendi alanında en önemli hizmet sağlayıcılarından biri olarak pozisyonunu çalışma sahasındaki mükemmel performansı ve yüksek kaliteli yardımcı hizmetleri ile her zaman koruyarak geliştirmek amacındadır. Kaldırma ve taşıma planlaması, çalışma sahası keşfi, müşteri işinin gereklerine uygun işe özel donanım imalatı Tarafımızdan sağlanan yardımcı hizmetlerden sadece birkaçıdır.
2010 yılı içinde şu an halihazırda yaşadığımız 2011 yılının ilk yarısı içinde makine parkımız ve ekipmanlarımızın potansiyeline göre tarafımızdan değerlendirdiğimizde çok durgun bir dönem yaşamaktayız. Ekip ve ekipmanlarımızın yapabileceği daha büyük ve daha geniş çaplı projeler yapmaya talip bulunmaktayız fakat bu sözü edilen yıllar içinde ekipmanlarımızın gücünü kullanabildiğimizi düşünmemekteyiz. Bu kapsamda geniş makine parkımız ve kaliteli geniş kapsamlı ekipmanlarımızla büyük kapsamlı işlere talip olduğumuzu tüm Türkiye'ye bildirmekteyiz.
Aydın Vinç olarak her zaman çağımızın teknolojisini takip etmek, çağımıza uygun ekipmanlarla rakiplerimizin hep önde olmayı hedef olarak görmüşüzdür.Bu kapsamda sürekli olarak makine parkımızı genişletmekteyiz ve bu konuda çalışmalarımıza da devam etmekteyiz. Buna en güzel kanıtmız şu an Türkiye'de sınırlı sayıda bulunan DEMAC AC 700 (700 tonluk) vincimize ek olarak Türkiye'de hiç bulunmayan Dünyanın en büyük vinci olan bin 200 tonluk mobil vinci makine parkımıza katmak için çalışmalarımız devam etmektedir. Ayrıca yükle yürüyebilen 300 tonluk paletli vinci makine parkımıza katmakla ilgili çalışmalarımız da devam etmektedir.
2010 yılında kadromuzu genişlettik, 2011 yılında ise şubesel olarak büyüyeceğiz
Ufuk Balun-Güralp Vinç Bursa Bölge Müdürü: Güralp Vinç, 2010 yılında global krizin etkisiyle de daralan pazar çerçevesinde müşteri memnuniyeti ve aranan marka haline gelmesinden dolayı tam kapasite üretimine devam etmektedir. 2009 yılına göre 2010 yılında mevcut kadrosunda yüzde 15 artış yaparak müşteri taleplerini karşılamak yönünde kararlar almıştır.
Güralp Vinç, dünya pazarında marka olmayı hedefleyerek satış örgütlenmesini ülke dışına taşımak ve kaldırma makinelerinde bir Türk markası olarak dünya pazarında önemli bir pay elde etmeyi hedeflemektedir.
Son yıllarda yurtdışına çok önemli çalışmalar yapılmış ve bu çalışmalar meyvelerini 2008 yılı başından beri vermeye başlamıştır. 2004 yılından bu yana kapasitesini, pazar payını ve cirolarını önemli ölçüde artıran Güralp Vinç, özellikle Ortadoğu, Afrika, Arap, Avrupa ülkelerine ve Türkiye Cumhuriyetlere yoğun olarak ihracat gerçekleştirilmektedir.
Dünya pazarında marka olmayı hedefleyerek satış örgütlenmemizi ülke dışına taşımak ve kaldırma makinelerinde bir Türk markası olarak dünya pazarında önemli bir pay elde etmeyi planlamaktayız
Pazarlama organizasyonunu Türkiye çapına yaymayı hedeflemiş olan Güralp Vinç, başta İzmir (Merkez) olmak üzere, İstanbul, Ankara, Bursa Bölge müdürlükleri ile faaliyet göstermekte olup 2011 yılı içerisinde Konya ve Adana'da Bölge Müdürlüklerini de hizmete açıp Türkiye genelinde aktif olarak hizmet verecektir.
Türkiye'nin her yerinden müşterilerinin kolay erişimini Müşteri Danışma Hattı 444VlNC yani 4448462 aracılığı ile sağlamaktadır.
Sektörün önü açık görünüyor ama aktif duruşu elden bırakmamak gerekiyor
M. Emin Direkçi- Partner Çelik: Vinç sektöründe faaliyet gösteren firmalardan bazıları özellikle kriz döneminde ciddi sıkıntılar yaşadı. Bazıları elenirken bazılarında tabela değişimleri yaşandı. Ancak temeli sağlam olanlar o süreci doğru planlamalarla atlatmayı başardı. 2010 yılında krizin etkilerinin ortadan kalkmasıyla sektörde yatırımlar kaldığı yerden devam etmeye başladı. 2011 ve sonrasında sektörün ufkunu açık görüyorum. Tabi burada sadece vinç sektörü değil tüm sektörlerde pozitif gelişmeler sürüyor. Bu tablo bizim sektörümüzü de olumlu etkileyecektir. Ancak bütün bu gelişmeler yaşanırken ciddi birde rekabet ortamı olacağını da çok net görüyorum. Tüm sektörlerde olduğu gibi bizim sektörümüzde de kar marjları düşük seyrediyor.
Burada hacimden kazanmak adına daha çok aktif olmak gerekiyor. Kolay para kazanma dönemi geçmişte kaldı. Bundan sonraki süreçte fark yaratırsanız ancak ciddi kazanımlar elde edebilirsiniz aksi takdirde çok karlı işler yakalamak imkânsız. Partner Çelik olarak beklentilerimiz pozitif yönde. Ancak dünya piyasalarında çelik fiyatlarındaki dalgalanmalar olumsuz etkileyebilir. Bu yalnızca bizi değil başta otomotiv sektörü olmak üzere birçok sektörü olumsuz etkiler.
2023 vizyonu yakalanması hayal olmayan bir hedef. Ancak burada tüm sektörlerin aralarında bir sinerji yaratarak hükümetin ve özel sektörün bir araya gelerek özellikle ihracat hedefine ulaşma yolunda doğru planlamalarla ülkemizin menfaatlerini ön planda tutmalıyız. Tüm sektörlerin verimliliğini artırmaya yönelik inovasyon yatırımları aralıksız sürdürülmeli. 2023 vizyonuna bakıldığında ülke hedefidir, ancak elde edilecek kazanımlar her vatandaşın menfaatine olacaktır.
Sayı: 784 - Sayı'nın Kapağı