26 ilde, 18 yaş üstü 2 bin 250 tüketici ile 2020 yılında yapılan anket verilerine dayanılarak hazırlanan raporda, tüketicilerin yerli üretim ürün tercih etme durumları da değerlendirildi.Buna göre, tüketicilerin yüzde 51,4’ü alışverişlerinde yerli üretim ürünleri tercih ettiğini belirtirken yüzde 48,6’sı tercih etmediğini belirtti. Bu da Türk tüketicisinin yerli ürün satın alma eğiliminde olduğunu gösterdi. Araştırmada, yerli üretim ürünleri kullanmanın yararlarına ilişkin görüşler de soruldu. Tüketicilerin yüzde 76,7’si “ülkenin ekonomik kalkınması için yararlı olması” nedeniyle yerli ürün kullandığını, yüzde 63,5’i de “yerli üretimi artırarak işsizliğin azalmasının sağlanması” amacıyla yerli ürün kullanmayı tercih ettiğini vurguladı. Tüketicilerin yüzde 53,3’ü, “yerli üretim ürünlerin ithal ürünlere göre daha kaliteli olduğunu”, yüzde 45,9’u “yerli ürün kullanımının dış ülkelere bağımlılığın azaltılması açısından yararlı olduğunu” aktardı.