LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Damat, Tween ve D’S Damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ve BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay’ın katılımıyla düzenlenen ‘Tekstil Sektöründe Gelecek Vizyonu’ toplantısında pandeminin sektöre etkileri ve gelecek stratejileri değerlendirildi. 
BTSO’nun yeni ekonomide firmaların yol haritalarını belirlemek üzere düzenlediği sektörel vizyon toplantılarında, stratejik önemi ve istihdama katkısıyla Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan tekstil sektörü ele alındı. Deneyimli gazeteci Vahap Munyar’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen toplantıda BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ile Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu tekstil ve hazır giyim sektörünün mevcut durumunu ve gelecek stratejilerini değerlendirdi. Pandemi nedeniyle Avrupa’da birçok firmanın gelecek dönem için yeterli düzeyde üretim yapmadığını belirten sektörün duayen isimleri, Türk tekstil, hazır giyim ve perakende markaları için yılın ikinci yarısı itibariyle önemli bir fırsat döneminin başlayabileceğine dikkati çekti. 

“Küresel ekonomi yeniden şekilleniyor”
BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, pandemi ile birlikte küresel ekonominin baştan sona yeniden şekillendiği bir dönemin başladığını söyledi. Tedarik zincirinde bölgesel çözümlerin ön planda olduğu bu yeni dönemin aynı zamanda yapay zeka ve dijital dönüşüm eksenli tekstil uygulamalarının önemini daha da artırdığını kaydeden Burkay, “KOBİ ölçeğindeki firmalarımızın tek başına üstesinden gelmekte zorlanacakları bu değişimin de kamu tarafından desteklenmesi özel sektörümüzün en önemli beklentisidir.” dedi. 

“Pandemi ve kurdaki dalgalanma sektörü zorladı”
LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük de 2018 yılında başlayan döviz kurlarındaki dalgalanmanın ve pandemi sürecinin sektörü zorladığına dikkat çekerek, firma olarak bu süreçte e-ticarete yöneldiklerini ve pandeminin ilk 6 aylık döneminde 2023 yılı e-ticaret hedeflerini yakaladıklarını söyledi.
  
“Dünyada önemli fırsatlar bekliyor”
Orka Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ise sektör için pandemi döneminde de yapılacak çok şey olduğunu vurguladı, Orakçıoğlu, “Yeni nesil rekabet düzeninde güçleri birleştirmek lazım. Rakiplerle ilgili SWOT analizi yaparsak pandemide İtalya’da 30 bin mağaza kapandı. İngilltere’de yine 10 bin mağaza kapandı. Birçok firma önümüzdeki dönem için ürün yapmıyor. Bu dönemde oluşacak boşluğu değerlendirmek için doğru stratejiler kuralım. Türk markalarını dünyada çok önemli fırsatlar bekliyor.” diye konuştu.