İlk girişimlerini 1960 yılında Kardeşler Hotel ile turizm alanında gerçekleştiren, ilerleyen süreçte 1989’da Yedikardeş Tekstil ismiyle sektöre giriş yapan SYK Group, 1996 yılında şirket ismini SYK Tekstil olarak değiştirerek, üretimine devam ediyor. 2018’de Fors, Kandak ve Günışığı ismiyle enerji alanına adım atan SYK Group’un son girişimi ise tarım ve hayvancılık sektöründe oldu. 2020 yılında Ace Hayvancılık ve Tarım şirketi altında gıda, tarım ve hayvancılık alanına giriş yapan SYK Group, Lumandıra markasıyla gıdaya, Uluabat Koyun Çiftliği ile de tarım ve hayvancılık sektörlerinde üretim yapıyor. SYK Group’un farklı sektörlerde, uzun yıllara dayanan başarısının sırrının girişimcilik olduğunu vurgulayan firmanın Yönetim Kurulu Üyesi Selim Yedikardeş, “En önemli prensibimiz ve kalite anlayışımız; kazandığımızı paylaşmak ve teknolojik yatırımlarımızdır. SYK Group olarak, şeffaflık ilkesinde ödün vermeden, çalışanlarımızla birlikte büyük bir aile olarak geleceğe emin adımlarla yürümeye devam ediyoruz” dedi.

60 YILLIK TECRÜBEYLE 4 FARKLI SEKTÖRDE GİRİŞİM
Yedikardeş, “Bünyemizde bulunan Kardeş Hotel’de 48 oda ve 117 yatak ile misafirlerimize hizmet vermekteyiz. Tekstil sektöründe ise 30 yılı aşkın tecrübemizle, 28 bin metrekare kapalı alana sahip tesisimizde bayan dış giyim, fantezi kumaş ağırlıklı ürünler imal etmekteyiz. Bu alanda iplik boya, kumaş boya, dokuma, dijital baskı ve konfeksiyona yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Enerji sektörlerindeki girişimlerimiz Fors, Kandak ve Günışığı şirketlerimiz ile Orhaneli- Demirci bölgesinde 47 dönümlük bir arazide güneş enerjisi panelleri kurduk. 3 bin 600 kW kurulu GES santralimizde yıllık 5 milyon 500 bin kWh yeşil enerji üreterek; 2 bin 300 evin elektriğini üretiyoruz. Sağladığımız temiz enerji, 2,4 ton karbon salınımının önüne geçiyor ve yılda 9 bin 350 adet ağacı kurtarıyoruz” diye konuştu.

BURSA’NIN YENİ LEZZETİ LUMANDIRA
SYK Group’un en yeni girişimi Ace Hayvancılık ve Tarım hakkında da bilgilendirmelerde bulunan Yedikardeş, şöyle devam etti: “15 bin metrekare kapalı alan ve 500 dönümlük araziye sahibiz. Şirketimiz bünyesinde Uluabat Koyun Çiftliği’nde Merinos ve İle de France cinsi damızlık koyun üretimi ve ithalatı gerçekleştiriyoruz. Çiftliğimizde bin adetin üzerinde koyun popülasyonuna sahibiz. Bunun yanında 100’ün üzerinde Jersey cinsi sığırımızla büyükbaş hayvancılığı da yapıyoruz. 2021 sonunda bu rakamı 500’ün üzerine çıkarmak için yatırımlarımızı sürdürüyoruz.  

SYK TEKSTİL ÇEVRECİ ÜRETİME ODAKLANDI
SYK Group’un farklı sektörlerdeki yatırımlarının çeşitli kurumlar tarafından ödüllendirildiğini kaydeden Yedikardeş, SYK Tekstil’in çevrecilik konusunda İstanbul Sanayi Odası tarafından ödüle layık görülmesinin önemine vurgu yaptı. Yedikardeş, “Akredite tesislerimiz, uzman kadromuz ve Ar-Ge kabiliyetimizle, çevrecilik ve enerji verimliliği noktasında yaptığımız çalışmalar sonucunda yüzde 18 enerji verimliliği sağlıyor ve 6 bin 500 ağacın sağladığı oksijeni kurtarıyoruz. Bu çalışmamızın İSO Enerji Verimliliği Ödülleri’nde büyük ödüle layık görülmesi bizleri ayrıca sevindirdi. Ancak biz bu rakamı daha da yukarıları taşıyıp, yüzde 24 seviyelerine ulaşmak istiyoruz” ifadelerini kullandı. 

PANDEMİDEN EN ÇOK TURİZM ETKİLENDİ
SYK Group olarak pandeminin şirketlerine etkisini hakkında da değerlendirmelerde bulunan Yedikardeş, bu süreçten en çok turizm alanındaki girişimlerinin etkilendiğini ve otellerinin geçen yıl toplam 210 gün kapalı kaldığını kaydetti. Tekstildeki düşüşün beklediklerinden daha az olduğuna değinen Yedikardeş, enerji sektöründe ise bir değişim yaşanmadığını söyledi. “Pandemi sürecinde durmayan tek sektör gıda oldu” diyen Yedikardeş, bu gelişmeler doğrultusunda gelecek dönemde gıda yatırımlarına hız vereceklerini dile getirdi. Pandemiyle birlikte çalışma performansı ve verimliliği artırmanın yollarına odaklandıklarını ifade eden Selim Yedikardeş, bu dönem boyunca işletmelerinin eksikliklerinin giderilmesi ve çeşitli düzenlemeleri de tamamlama fırsatı bulduklarını ifade etti. Yeni yılla birlikte tekstil yatırımlarının meyvelerini almaya başladıklarını kaydeden Yedikardeş, normalleşmeyle birlikte turizm sektöründe hareketlenme beklediklerinibelirtti.

İHRACATTA YÜZDE 22 BÜYÜME HEDEFİ
2020’yi pandemiden dolayı ihracat noktasında boş geçen bir yıl olarak değerlendiren Yedikardeş, 2021’de ihracatta yüzde 22 büyümeyi hedeflediklerini vurguladı. Yedikardeş, “Sürekli gelişen ve büyüyen ihracat pazarına sahibiz. Alternatif Pazar arayışları, portföyümüze eklenen yeni ürün ve müşterilerle 2021’de ihracatta vites yükselteceğiz” şeklinde konuştu. Bu süreçte dijitalleşmenin öneminin bir kez daha ortaya çıktığını vurgulayan Yedikardeş, “Dijitalleşmenin avantajlarını kullanarak, mevcut yatırımlarımızı hızlandırıp, bunları daha etkin bir şekilde kullanmanın yollarına odaklanacağız” dedi.