MODSİADlılar da okullu oldu
Eğitim seferberliğinin gerekliliğini
savunan Mobilya Dekorasyon Sanayicileri ve İşadamları Derneği (MODSİAD), eğitim faaliyetlerine kendi bünyesindeki sanayici
ve işadamlarından başladı.
Bursa Eğitim Geliştirme Vakfı'nda (BEGEV) başlayan yönetici eğitim programının açılışında bir konuşma yapan MODSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yedikardeş, yönetime gelmeleri ile birlikte mobilya sektörünü ayağa kaldırıp misyonu, vizyonu, bilgiyi artırıp yeni ufuklar açmayı, ülke ekonomisi ve ihracatı için çok daha fazlasını gerçekleştirmeyi kendilerine görev edindiklerini söyledi.
Yedikardeş, "Bu nedenle önce eğitim dedik ve bunu da kendimizden başlattık. Yani önce yöneticiler, işadamları günün şartlarında bilgili olsun istedik. Başkan yardımcımız ve eğitim komisyonumuzun başında yer alan Fahrettin Gülener ve kurucu başkanı olduğu BEGEV'in destekleri ile eğitim çalışmalarımızı Haziran ayına kadar sürdüreceğiz" dedi.
BEGEV Kurucu Başkanı ve MODSİAD Başkan Yardımcısı Fahrettin Gülener ise, yapılan bu eğitim çalışmasının Bursa'da bir ilk olduğuna dikkat çekti. Gülener, "Biz aslında iş ve meslek adamlarının biliyorum zannettiği, biliyorum dediği konularda eğitime başladık. Elbette çok şey biliyoruz, ama bunu alacağımız bu eğitimle sınayalım istedik. Nasıl bir vizyon içinde olduğumuzu, bu eğitim sonunda anlamış olacağız. Türkiye'nin derdi bilenler ve yapabilenlerdir. Yani bildiğini sanıp çok konuşmak boş. Bilmek bir yere kadar. Önemli olan bu bilgiyi gösterebilmek yani başarabilmektir. Bugün İnegöl 1 milyar dolarlık ihracata ulaşabiliyorsa, hepimizin oturup bunu düşünmesi lazım. Yerel veya mahalle markası mı olmak istiyoruz, yoksa ulusal ve global rekabette yer alan güçlü markalar mı oluşturmak istiyoruz? Ben 2,5 aylık bu eğitimin sonucunda burada işlenen konuların hepimiz için vurucu olacağına yürekten inanıyorum diye konuştu.
Programa 35 girişimci katıldı
MODSİAD'ın BEGEV ile işbirliği içinde başlatılan Yönetici Eğitim Programı, sektörden 35 yönetici ve işadamı ile başladı. Eğitim programının ilk dersini veren MODSİAD Danışmanı Arzu Kutucu, Zaman Yönetimi konusunda bilgiler aktardı ve yöneticiler için Outlok Kullanımını ve Zaman Yönetimi konularını işledi.
Haziran ayına kadar sürecek olan eğitim programlarında yönetici ve iş adamlarına Toplam Kalite Yönetimi, Ulusal Kalite Hareketi, İş Organizasyonu, İş Planı, Sipariş ve Sipariş Sözleşmesi, CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi, CRM Teknolojileri, Marka Yönetimi, Patent Uygulamaları, İK Yönetimi, İş Sözleşmeleri, Etkili Mülakat Yöntemi, Ticari Belgeler, Basel II Kriterleri, Garanti Belgesi Uygulaması, Tüketici Hakları, İhracat ve İthalat Bilgileri, Dış Ticaret Teşvikleri, KOSGEB Teşvikleri, Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ile Bilgisayarla İletişim ve Dosya Kullanımı konularında yoğun eğitim verilecek.
Eğitimin sonunda ise yönetici ve iş adamlarına sertifika verilecek.

Sayı: 574 - Sayı'nın Kapağı