İtalyan girişimcinin Bursa ilgisi
Türkiye ile İtalya arasındaki ekonomik işbirliğini geliştirmek amacıyla 'Piacenza Endüstri Bölgesi'nin Başkanı Sergio Giglio ile beraberindeki heyet, İstanbul'un ardından Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi'nde (DOSAB) de incelemelerde bulundu.
Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (DOSABSİAD) 'Uluslararası Pazarlar Araştırma ve Değerlendirme Komisyonu' ile birlikte düzenlediği ortak girişim konferansında, Piacenza Endüstri Bölgesi ile DOSAB'da yer alan kuruluşlar ve sektörler tanıtıldı.
DOSABSİAD Başkanı Bülent Parlamış, zorlu rekabet koşullarında İtalyan işadamlarıyla birlikte hareket etmek istediklerini, bu amaçla ortak çalışmalara imza atabileceklerini söyledi.
Parlamış, üçüncü büyük ticari partner İtalya ile Türkiye arasındaki 150 yıllık diplomatik ilişkilerin, iki ülke arasındaki işbirliğinin ne kadar önemli olduğunun göstergesi olduğuna değindi.
Türkiye'de faaliyet gösteren yaklaşık 400 İtalyan şirketinden en büyüğü olan TOFAŞ-FIAT'ın, Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi'nde yer aldığını ve dernek üyesi olduğunu anımsatan Parlamış, İtalya'nın 4 milyar dolarla Türkiye'de yatırım yapan ülkeler arasında beşinci sırada yer aldığını ifade etti.
Parlamış, iki ülke arasındaki ticaretin 16 milyar doları bulduğunu, 2007 yılı ihracat rakamlarına göre İtalya'nın, Almanya ve İngiltere'den sonra 5,6 milyar dolar ile Türkiye'nin en çok ihracat yaptığı üçüncü ülke olduğunu kaydetti.
Ortak hareket noktaları belirlenmeli
Söz konusu rakamlar değerlendirildiğinde, iki ülke arasındaki ticari işbirliğinin boyutlarının daha net anlaşılacağını vurgulayan Bülent Parlamış, dünyada tekstil, otomotiv ve gıda sektöründe önemli bir yerde olan İtalya ile Türkiye'nin de bu sektörlerde süratle evrimleşerek üretim kapasitesini artırdığını ve bazı markaların yurtdışında rekabet ettiğini vurguladı.
Parlamış, rekabetten kalite doğduğunu, özellikle Çin ve Uzakdoğu ülkelerine karşı ortak hareket etmenin vaktinin çoktan geldiğini, konferansın da ortak hareket noktalarının belirlenmesi açısından önemli bir adım olduğunu ifade etti.
'İlgimiz Türkiye üzerinde yoğunlaştı'
Piacenza Endüstri Bölgesi'nin Başkanı Sergio Giglio ise, geçen yıl Romanya ve Rusya'dan aldıkları önemli tepkilerden sonra ilgilerinin Türkiye üzerine yoğunlaştığını söyledi. Giglio, bu kararı almalarında, AB üyesi olarak gördükleri Türkiye'nin hiçbir Avrupa hatta Akdeniz ülkesinde olmayan coğrafi ve stratejik konumunun etkili olduğuna işaret etti.
Piacenza Endüstri Bölgesi hakkında bilgi veren Giglio, amaçlarının, üyeleri olan 120 bin kuruluş ile 500 girişimcinin yurt dışında sesini duyurmak olduğunu söyledi. Giglio, mekanik endüstrisinin, bölgelerinin önemli bir sektörel gücü olduğunu belirterek, bunun yanında gıda, ambalaj ve sac makineleri, kaldıraç sistemleri gibi alanlarda da faaliyet gösterildiğini kaydetti.
Yeni yatırım olanaklarını tanımak üzere Sergio Giglio başkanlığında önce İstanbul Ticaret ve Sanayi Odası'nı ziyaret eden 9 firma ve 12 temsilci arasında şu isimler yer aldı:
ACOM: Antonio Schiavi, ATL Consulting: Paolo Torreggiani, Biomedica Santa Lucia: Sergio Giglio, Business Solution:Giovanni Piazza Cagis: Giorgia Casarola, Eco Packaging: Maria Angela Spezia, Sideros: Giancarla Belloni, Samag: Massimo Rossetti, Rolleri: Francesco Rolleri.
Türkiye ile İtalya arasındaki ekonomik işbirliğini geliştirmek amacıyla 'Piacenza Endüstri Bölgesi'nin Başkanı Sergio Giglio ile beraberindeki heyet, İstanbul'un ardından Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi'nde (DOSAB) de incelemelerde bulundu.
Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (DOSABSİAD) 'Uluslararası Pazarlar Araştırma ve Değerlendirme Komisyonu' ile birlikte düzenlediği ortak girişim konferansında, Piacenza Endüstri Bölgesi ile DOSAB'da yer alan kuruluşlar ve sektörler tanıtıldı.
DOSABSİAD Başkanı Bülent Parlamış, zorlu rekabet koşullarında İtalyan işadamlarıyla birlikte hareket etmek istediklerini, bu amaçla ortak çalışmalara imza atabileceklerini söyledi.
Parlamış, üçüncü büyük ticari partner İtalya ile Türkiye arasındaki 150 yıllık diplomatik ilişkilerin, iki ülke arasındaki işbirliğinin ne kadar önemli olduğunun göstergesi olduğuna değindi.
Türkiye'de faaliyet gösteren yaklaşık 400 İtalyan şirketinden en büyüğü olan TOFAŞ-FIAT'ın, Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi'nde yer aldığını ve dernek üyesi olduğunu anımsatan Parlamış, İtalya'nın 4 milyar dolarla Türkiye'de yatırım yapan ülkeler arasında beşinci sırada yer aldığını ifade etti.
Parlamış, iki ülke arasındaki ticaretin 16 milyar doları bulduğunu, 2007 yılı ihracat rakamlarına göre İtalya'nın, Almanya ve İngiltere'den sonra 5,6 milyar dolar ile Türkiye'nin en çok ihracat yaptığı üçüncü ülke olduğunu kaydetti.
Ortak hareket noktaları belirlenmeli
Söz konusu rakamlar değerlendirildiğinde, iki ülke arasındaki ticari işbirliğinin boyutlarının daha net anlaşılacağını vurgulayan Bülent Parlamış, dünyada tekstil, otomotiv ve gıda sektöründe önemli bir yerde olan İtalya ile Türkiye'nin de bu sektörlerde süratle evrimleşerek üretim kapasitesini artırdığını ve bazı markaların yurtdışında rekabet ettiğini vurguladı.
Parlamış, rekabetten kalite doğduğunu, özellikle Çin ve Uzakdoğu ülkelerine karşı ortak hareket etmenin vaktinin çoktan geldiğini, konferansın da ortak hareket noktalarının belirlenmesi açısından önemli bir adım olduğunu ifade etti.
'İlgimiz Türkiye üzerinde yoğunlaştı'
Piacenza Endüstri Bölgesi'nin Başkanı Sergio Giglio ise, geçen yıl Romanya ve Rusya'dan aldıkları önemli tepkilerden sonra ilgilerinin Türkiye üzerine yoğunlaştığını söyledi. Giglio, bu kararı almalarında, AB üyesi olarak gördükleri Türkiye'nin hiçbir Avrupa hatta Akdeniz ülkesinde olmayan coğrafi ve stratejik konumunun etkili olduğuna işaret etti.
Piacenza Endüstri Bölgesi hakkında bilgi veren Giglio, amaçlarının, üyeleri olan 120 bin kuruluş ile 500 girişimcinin yurt dışında sesini duyurmak olduğunu söyledi. Giglio, mekanik endüstrisinin, bölgelerinin önemli bir sektörel gücü olduğunu belirterek, bunun yanında gıda, ambalaj ve sac makineleri, kaldıraç sistemleri gibi alanlarda da faaliyet gösterildiğini kaydetti.
Yeni yatırım olanaklarını tanımak üzere Sergio Giglio başkanlığında önce İstanbul Ticaret ve Sanayi Odası'nı ziyaret eden 9 firma ve 12 temsilci arasında şu isimler yer aldı:
ACOM: Antonio Schiavi, ATL Consulting: Paolo Torreggiani, Biomedica Santa Lucia: Sergio Giglio, Business Solution:Giovanni Piazza Cagis: Giorgia Casarola, Eco Packaging: Maria Angela Spezia, Sideros: Giancarla Belloni, Samag: Massimo Rossetti, Rolleri: Francesco Rolleri.
Sayı: 612 - Sayı'nın Kapağı