SEMİH AYDIN

Bursa’daki tekstilciler Texworld ve Premiere Vision fuarlarına adeta çıkarma yaptı. Moda dünyasının kalbinin attığı, sektöre yön veren yeniliklerin sergilendiği fuarlarda Türk tekstili kalitesiyle ön plana çıkarken, firmalar geleceğe yönelik önemli iş birliklerine imza attı.

Yılda iki kez düzenlenen Texworld Fuarı, 16 ülkeden 200 katılımcı ile kapılarını açtı. İki yıllık bir aranın ardından yeniden ziyaretçilerini ağırlayan fuarda, Türkiye 71 firma ile en güçlü katılım gerçekleştiren ülke oldu. Sektörün en önemli oyuncularını bir araya getiren Premiere Vision Fuarı ise hibrit olarak düzenlendi. 41 ülkeden 1.100’e yakın katılımcının yer aldığı fuarda Türkiye, 185 firma ile temsil edildi. Fuara Bursa’dan 52 firma katıldı. Tekstil sektörünün geleceğine yön verecek gelişmelerin sergilendiği fuarlarda Bursalı tekstilciler çevre dostu, sürdürülebilir ürünleriyle dünyanın dört bir yanında fuara katılan ziyaretçilerin ilgi odağı oldu. Firmalar, fuar boyunca gerçekleştirdikleri görüşmelerle geleceğe yönelik önemli iş birliklerinin de kapılarını araladılar. 


Ali UĞUR
BTSO Meclis Başkanı

Ürünlerimizi dünyaya pazarlamamız gerekiyor

Tekstil, Bursa ekonomimizin lokomotif sektörleri arasında yer alıyor. Sektördeki firmalarımız içinden geçtiğimiz zorlu koşullara ve yükselen maliyetlere karşın üretmek ve yeni yatırımlar yaparak istihdam oluşturmaya devam ediyor. 
Pandemi ile birlikte küresel tedarik zincirlerinde başlayan yeniden yapılanmadan en iyi şekilde yararlanan firmalarımız, üretim kalitesi ve tasarım becerisi ile ihracatını istikrarlı bir şekilde artırıyor. Mevcut rekabet koşullarında kaliteli üretim yapmak elbette tek başına yeterli değil. Ürettiğinizi doğru stratejilerle dünyaya pazarlamanız gerekiyor. Bu noktada uluslararası fuarlarda yer almak büyük önem taşıyor. 
Bursa Ticaret ve Sanayi Odamız, KFA Fuarcılık ile iş dünyamızı dünyanın en prestijli fuar organizasyonları ile buluşturmaya devam ediyor. Pandeminin etkisiyle fiziki fuarlar yeniden düzenlenmeye başladı. Fransa’nın başkenti Paris’te 2022 yılının ilk fuar organizasyonları olan Texworld ve Premiere Vision fuarlarına yaklaşık 40 kişilik bir heyetle katıldık.
Fuarda stant açan Bursalı firmalarımızı ziyaret ettik. Firmalarımızın yoğun bir ilgiyle karşılaştığını görmekten memnuniyet duyduk. Diğer taraftan artan maliyetler karşısında firmalarımızdan rekabetçi fiyat vermekte zorlandıkları yönünde bazı dönüşler aldık. Ekonomi yönetimimiz tarafından önümüzdeki süreçte atılacak adımlarla bu konunun çözüme kavuşacağına inanıyoruz. Fuarların ihracatımıza ve kent ekonomisine önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum.


Arzu IŞIK
Işıksoy Tekstil YKÜ

Müşteriler Türkiye’ye yöneliyor

Fuar bizim için oldukça verimli ve yoğun geçti. Premiere Vision’a katıldığımız için mutluyuz. Fuara gelen ziyaretçilerin niteliğinden memnun kaldık. Fuar boyunca birçok görüşme yapma fırsatı bulduk. Bunlardan bazıları geçmiş yıllardan bizim müşterimizdi, çok sayıda da yeni müşteriyle temas kurduk. Dolayısıyla genel anlamda fuara katıldığımız için gayet memnun olduğumuzu söyleyebilirim. 
Işıksoy Tekstil olarak entegre bir üretim tesisine sahibiz. Kendi bünyemizde ipliğinden tutun boyalı baskılı kumaşa kadar birçok farklı ürün imalatını gerçekleştirebiliyoruz.
Paris’te düzenlenen Premiere Vision Fuarı oldukça güzel bir organizasyon. Buna benzer, geniş katılımlı organizasyonlar Bursa ve İstanbul’da da olmalı. Çünkü, fuarda gözlemlediğime göre, artık birçok firma Çin’den çekilmiş durumda veya Çin ile olan diyaloglarını koparmak istiyorlar. Ben bu noktada Türkiye’nin gerçekten çok önemli bir pazar olacağı kanısındayım. Fuar boyunca da bunu daha iyi idrak ettik. Çünkü çok sayıda firma temsilcisinden “Daha önce Çin ile çalışıyorduk, bundan sonra Türkiye’ye yöneleceğiz” gibi söylemler duyduk. Ben önümüzdeki süreçte Türkiye’nin önünün açık olacağı kanaatindeyim.  


İhsan İPEKER
İpeker Tekstil YK Başkanı

Kumaşa dokunmadan kumaş satılmıyor

Premiere Vision Fuarı beklediğimizden iyi geçti. Son dönemde özellikle Fransa’da omnicron virüsünün yayılması bizi endişelendirmişti. Ancak beklentilerimizin üzerinden bir fuar geçirdik. Bursa’dan katılan diğer tekstilci dostlarımızın da benzer yoğunlukta bir fuar geçirmesi sektörümüz adına ayrıca mutlu edici bir durum. Umarız bu fuarda müşterilere giden numunelerin hepsi işe döner ve Bursa ekonomisine de katkı sağlar. Kökten ipek üretimiyle başlamış bir aile olarak zaman içerisinde dönüşerek bugün vegan ipek üretir konuma geldik. Fuarda sergilediğimiz ürünlerin yüzde 99’u V-Label Vegan Sertifikalı. Şu anda bu yükselen bir trend. ABD’den Japonya’ya kadar ihracatımızın büyük bir bölümünü bu ürünler oluşturuyor. Kullandığımız ham maddeler, boyalar ve kimyevi maddelerin yüzde 100 doğal ürünler olmasının yanı sıra, üretimimizde I-Rec Sertifikasıyla yüzde 100 yenilenebilir enerji ve yüzde 100 geri dönüşüm su kullanıyor olmamızı bir araya topladığımızda tamamı sürdürülebilir bir ürün gamı ortaya çıkıyor.
İpeker Tekstil olarak 52’den fazla ülkede binden fazla endüstriyel müşteriye, dizaynırlar ile birlikte toplamda 3 binden fazla müşteriye hizmet veriyoruz. Bunların içinde zamanla emekli olanlar, kapatanlar, jenerasyonlar arasında devir teslimi yapamayanlar doğal süreçte oluyor. Bunların yerine sürekli yeni firmalar geliyor. Bu fuarlarda da bu yeni firmaların bizi keşfetme şansı oluyor. O yüzden fuarlar özellikle tekstil sektörü için çok önemli. Kumaşa dokunmadan kumaş satılmıyor. 


Güler UĞURLU ALTINEL
Marsala TekstilMarka Direktörü

Ekolojik çalışmalar konusundalider sektörüz

Premiere Vision Fuarı’na hızlı başladık ve oldukça verimli bir fuar geçirdik. Eylül ayında gerçekleştirilen fuar pandemiden sonraki ilk Premiere Vision Fuarı’ydı bu da ikinci fuarımız oldu. Eylül ayındaki fuara çok iyi geçmeyeceğini düşünerek katılmıştık ama ikinci fuar çok daha verimli ve keyifli oldu. Fuarda sürdürülebilir ürünlerimizi ön plana çıkardık. Bunun için de Marsala Tekstil olarak yeni bir marka oluşturduk, Ecoist by Marsala adında. Bu ürünlerimizde Premiere Vision’da öne çıkmayı amaçladık. Fuar boyunca müşterilerimizin bu ürünlerimize olan ilgisi bizleri memnun etti. Fuar Fransa’da düzenlendiği için Fransızların ilgisi yoğun oldu. Bunun dışında İspanya, Polonya, Almanya ve Hollanda başta olmak üzere Avrupa’nın birçok ülkesinden ziyaretçiler standımızı ziyaret etti.
Tekstil, duyarlı bir sektör. Ekolojik çalışmalar konusunda dünyada lider bir sektör konumunda. En çok su tüketen sektör tekstil olduğu için tüm üretimlerimizi bu duyarlılıkla yapıyoruz. Tüm tekstil sektörü bu duyarlılıkla üretiyor. 


Lütfü BARUTÇU
Barutçu Tekstil YK Başkanı

Ziyaretçilerin niteliği arttı

Premiere Vision Fuarı tekstil sektörü ve özellikle bizim tarzımızdaki çalışmaları yapan firmalar için bayram. Senede iki defa yapılan bir bayram bu. Pandemi döneminden beri ne yazık ki bu etkinlikler biraz askıda kaldı. Fakat bu dönemde, eylül ayındaki fuardan bu yana çok da gelişme yaşandı. Yine eski havasını buldu. En yeni koleksiyonlarımızla katıldığımız Premiere Vision’da müşterilerimizle buluştuk. Dünyada tekstil sektöründeki tüm çalışanların, sektör paydaşlarının bir araya gelebildiği tek ve en büyük fuar Premiere Vision. Biz de firma olarak bu fuarda yer almaktan mutluluk duyduk. Premiere Vision’a yıllardır katılıyoruz. Hem prestij hem de geleceğe yön vermesi açısından oldukça değerli olan bu fuara tüm dünyadaki en önemli firmalar katılım sağlıyor. Biz de bunun içinde olduğumuz için mutluyuz. Biz dünyanın hemen hemen her bölgesine ihracat yapıyoruz. Ürünlerimizin fiyatları görece daha yüksek olduğu için zengin müşterilere hitap ediyoruz. Bu yüzden fuar süresince Avrupalı ve ABD’li müşterilerimiz daha yoğunluktaydı. Ancak pandeminin etkileri hala yaşanıyor. Bazı müşterilerimizin seyahat kısıtlamaları var. Fakat onun dışında yeni gelen müşterilerimiz de oldu. Bir eksilme söz konusu ama bu çok fazla değil. Ziyaretçi sayısında yüzde 15 gibi bir azalma olsa da müşterilerin niteliği daha yüksek.
Pandeminin ardından herkes yeni koleksiyonların, yenilik yapmanın peşinde. Ticaretle birlikte fuar da değişti. Daha nitelikli müşteriler ziyaret ediyor.

Boğaçhan DOĞANAY
Özel Tekstil Dış Ticaret Müdürü

Birlikte çalışmak zorundayız

Pandeminin ardından Premiere Vision Fuarı’nın ilki geçen yılın eylül ayında düzenlendi. Eylül ayındaki fuar çok uzun zamandan sonra gerçekleştirilen ilk uluslararası fuarlardan biriydi. Geçen yıl düzenlenen fuardan beklentimiz çok büyük değildi. Açıkçası bu fuardan da beklentimiz çok büyük değildi. Ancak geçen yılın eylül ayında düzenlenen fuara kıyasla daha ciddi, sektöre yönelik ve alım gücü yüksek müşteri grubuyla bir araya geldik. Bu yıl içinde düzenlenecek ikinci Premiere Vision’un daha yoğun olacağını düşünüyoruz. 
Fuara olan ilgiden mutlu olduk. Tüm dünyayı saran ekonomik sıkıntılara rağmen markaların, toptancıların ve işi moda olan herkesin farklı kumaşları aramaya yönelik enerjisinin olduğunu görmek güzel. 
Fuarın Fransa’da düzenlenmesinden dolayı ağırlıklı olarak Fransız müşterilerimiz standımızı ziyaret etti. Biz, İngiltere’den fazla ziyaretçi beklemiyorduk ama ziyaretçi sayısı olarak  İngilizler ikinci sıraya yerleşti. Temmuz ayında ikincisi düzenlenecek Premiere Vision’da pandemi öncesindeki ziyaretçi sayısı ve müşteri kalitesini yaşarız diye düşünüyorum. 
Sektördeki her firma aynı problemlere sahip. Ham madde fiyatları, ham maddelerde görülen darboğaz, enerji fiyatlarındaki artışın yansımaları, Uzak Doğu’daki enerji kısıtlamalarının benzerinin Türkiye’de olması. Tekstil sektöründe belirli bir zaman içerisinde, bir yerden bir yere yönelim oluyor. Bir süre sonra o yönelim tam tersi yöne doğru hareket ediyor. Ancak Türk tekstilcisi her şekilde bir yolunu bulmayı başarıyor. Maliyetlerimizden ödün veriyoruz, daha yaklaşımcı olmaya çalışıyoruz. Türk tekstil sektörü bugüne kadar birçok kriz gördü. Bu mevcut ekonomik şartlarda da bunu bir şekilde atlatacaktır. Burada en önemli olan şey aksesuar, kumaş, konfeksiyon ve iplik komponentlerinin tamamının Türkiye’de olabilmesi sebebiyle bu kompenentlerin hepsinin bir arada düzgün bir şekilde çalışabilmesi. Çünkü Türkiye’de ne kadar fazla konfeksiyon yapılırsa, o kadar fazla iplik, kumaş ve aksesuar satılır. Konfeksiyonun Türkiye’den uzaklaşması demek kumaşın, aksesuarın ve ipliğin de daha az satılması ve ihraç edilmesi anlamına geliyor. Dolayısıyla biz tekstil sektörünün farklı bileşenleri olarak bir arada çalışmak zorundayız.


Hilal GÜLSEÇEN
Seçen Tekstil Genel Müdür

Sürdürülebilirlik zaruret halini aldı
Fuarda İlkbahar – Yaz 2023 kreasyonlarımızı görücüye çıkardık. Pandemi sürecinin ardından bu katıldığımız ikinci Premiere Vision Fuarı oldu. Bu heyecanla müşterilerimizle buluştuk. 
Fuarda pandeminin etkileri hissedildi. Normalde 7 holde düzenlenen Premiere Vision, eylül ayındaki gibi 3 holde düzenlendi. Gelen ziyaretçi sayısında salgın öncesi dönemi göre ciddi bir azalma olsa da hayat devam ediyor. Gerekli önlemleri alarak fuar boyunca müşterilerimizle bir araya geldik.
Fuarda sergilediğimiz koleksiyonlarda sürdürülebilir elyaflardan yaptığımız ürünler ön plandaydı. Gerek trend alanlarına seçilenler gerekse de çoğu müşterilerimiz tarafından yoğun rağbet gören ürünler, sıfır karbon koleksiyonlarımız, tensel, modal, yüzde 100 reyon, geri dönüştürebilir ve natürel gruplarımız oldu. Pandemi dönemi ile birlikte sürdürülebilirlik farkındalıktan zaruret durumuna geçmiş durumda. Sürdürülebilir bir dünya, sürdürülebilir bir gelecek, kapımızdaki iklim krizi konusunda bizim sektörümüze de ciddi görevler düşüyor. Biz de bu farkındalıkla birlikte koleksiyonlarımızı oluşturuyoruz. Premiere Vision Fuarı’nın önderlik ettiği fast-fashion dediğimiz markaların da bizlerden talep ettiği sürdürülebilir koleksiyonlar. Biz de onlara cevap vermek üzere bütün Ar-Ge ve URGE süreçlerimizi yürütüyoruz. Fuardaki trend alanları ve diğer firmaların yapmış olduğu koleksiyonlar da sürdürülebilir ürünlere doğru şekillenmiş durumda. Üreticilerin ve satın alıcıların da bu bilinçle hareket etmesi memnuniyet verici. 


Ali ER
Erşat Tekstil İhracat Müdürü

Fuardaki yoğunluktan memnun kaldık

Pandemiden dolayı fuara biraz çekinceli gelmiştik. Ancak hayat devam ediyor ve müşterilerimiz de pandeminin etkilerinin azalacağını düşünerek Premiere Vision Fuarı’na katılmayı tercih ediyorlar. Bu anlamda fuardaki yoğunluktan memnun kaldık.
Genelde Avrupa’dan İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa, İspanya, Hollanda ve Belçika gibi birçok ülkeden ziyaretçiyi standımızda ağırladık. Ancak önemli olan bu ziyaretlerin önümüzdeki süreçte siparişe dönüşmesi. Burada kurdurduğumuz bağlantılara ileriki dönemde iyi servis verebilirsek, bu ziyaretler de siparişe dönüşüyor. Burada görüştüğümüz müşterileri, sonrasında aramazsak çok da siparişe dönüşmüyor.


Mustafa ALTINSU
Altınsu Tekstil CEO’su

Katılımcı sayısı arttı

İngiltere ve Fransa başta olmak üzere Avrupa’nın çeşitli bölgelerinden gelen müşterilerimizle fuarda buluştuk. Bu açıdan Premiere Vision fuarı bizim için güzel geçti ve oldukça memnun kaldık. Fuar boyunca bir araya geldiğimiz müşterilere yeni ürünlerimizi sunduk. Umarız bunların geri dönüşleri de olumlu olacaktır.
Eylül ayında düzenlenen Premiere Vision Fuarı, son fuara göre daha sakindi. Son fuara katılım çok fazla, ziyaretçi sayısı bir önceki fuara göre çok daha iyi. Yeni müşterilerin yanında mevcut müşterilerimizle de Premiere Vision Furarı’nda bir araya gelme fırsatı yakaladık. Fuarda yaptığımız görüşmelerin birçoğunun önümüzdeki süreçte siparişe döneceğini düşünüyoruz. 


Selçuk YEDİKARDEŞ
SYK Group Başkan Yardımcısı

Türk firmalarına olan ilgi sevindirici

2022 yılının ilk Premiere Vision Fuarı’nda yerimizi aldık. Fuara katılmadan önce umutsuzduk ancak fuara olan ilgi ve katılım bizleri memnun etti. Hem mevcut hem de yeni müşterilerin firmamıza olan ilgisi de bizleri gelecek adına umutlandırdı. Türkiye ve Bursa’dan fuara katılan firmalarımıza olan yüksek ilgi ülke ekonomimiz adına da sevindirici bir durum. Çünkü maliyetlerimiz arttı ama fiyatlarımızın Avrupa’ya uygun hale gelmesiyle daha fazla ihracat yapma fırsatı yakalarız. 
Firma olarak ağırlıklı olarak Avrupalı müşterilere ürünlerimizi satıyoruz. Başta İspanya, Fransa, Almanya ve Hollanda gibi Batı Avrupa ülkeleri müşteri portföyümüzü oluşturuyor.