CarrefourSa Bursa Alışveriş Merkezi'nin satışı tamam CarrefourSa Bursa Alışveriş Merkezi'nin satışı tamam

Yapay zeka, öğrenme, problem çözme, dü­şünme, algılama ve karar verme gibi insana ait işlerin bilgisayarlar tarafından yapı­labilmesine olanak sağlayan bir teknolojidir. Yapay zeka sistemleri çok geniş veri kay­naklarını analiz ederek öğren­mek, öğrendiği verileri kulla­narak kararlar vermek ve sürekli öğrenmeye devam ederek kendini geliş­tirmek üzere prog­ramlanmışlardır.

Son yıllarda popü­lerliğinin artmasının ve gündemde çok daha fazla olmasının bazı sebepleri var. Bunlardan en önem­lisi bilgisayar tekno­lojisindeki büyük ilerlemeler ve günlük hayatımızda kullan­dığımız çoğu verinin dijitalleşmiş olması. Artık ad­res bulmak, telefon etmek, trafik durumunu öğrenmek, hava tahminlerini almak, para göndermek, alışveriş yapmak, eğitim almak gibi iş­lerin çoğunu dijital ortamda yapıyoruz. Bunun yanında makine öğrenmesi alanındaki son ilerlemeler de daha önce insanların hakimiyetinde olan görüntüleri anlama ve konuşabilme yeteneklerini bilgisayarların yapabilmesini sağladı. Yazılımlar artık araba kullanabiliyor, resim çizebili­yor, hastalık teşhis edebilip, sorulan sorulara cevaplar ve­rebiliyorlar.

Yapay zeka (YZ), verileri in­san beyninin çalışma prensi­bine benzeyen makine öğren­mesi algoritmaları ile analiz eder. Bu sayede daha önce verdiği kararların çıktılarını tekrar analiz ederek öğrenebi­lir ve kendini geliştirebilir. YZ gelişen teknolojiyle birlikte artan hızlarla gelişmeye de­vam edecek ve çok yakın gele­cekte hayatımızın ayrılmaz parçalarından biri olacaktır. Şüphesiz her geçen gün farklı sektörlerde başka bir faydalı ve devrimsel bir uygulama­sını duymaya başlayacağız.

Şimdiden dijital asistanlar, sosyal medya analizleri, sağ­lık, bankacılık, taşımacılık, pe­rakende, imalat ve eğitim alanlarında kullanıma girdi. Hatta son günlerde gündem­den düşmeyen Chat GPT adlı platformun ABD’de bazı eği­tim kurumlarında kullanımı yasak­lanmış durumda. Tarif üzerinden sa­niyeler içinde imaj­lar oluşturabilen DALL-E gibi uygula­malar ise reklam ajansları ve medya şirketlerinin kulla­nımına sunuldu.

Üretim sanayii ve endüstride ise büyük bir değişim rüzgârı kendini hissettirmeye başladı. İmalat aşamalarında otomasyonun kolaylaşması insana olan ihtiyacın azal­ması ve verimin artmasına olanak verirken, maliyetleri düşürmeye, üretim bantları­nın otomatik optimizasyonu ile üretim hızının artmasına ve insan kaynağının daha et­kin kullanılabilmesine olanak sağlıyor.

Dünyadaki kullanım örnek­lerini incelediğimizde de yayı­lımının hızla arttığını görebili­yoruz. Özellikle fabrikalarda, üretim parametrelerinin an­lık takibi ile bakım gerektiren parçaları arıza çıkarmadan önce tespit edebiliyor ve ba­kım maliyetlerini düşürerek maliyetleri azaltıyor, işe alım süreçlerinde adayları değer­lendiriyor, kalite kontrol sü­reçlerinde çok hızlı, efektif ve düşük maliyetli çözümler su­nuyor, satışları analiz ederek talebi tahmin ediyor ve stok devir hızını optimize ediyor.Bu değişim rüzgarı kar­şısında kişilerin ve işletmele­rin de doğru pozisyon alma­ları önemli. Çalışanların artık dijital dünyaya tamamen adapte olduğu, yeni gelişme­leri sürekli takip ederek daha esnek pozisyonlarda görev alabilecekleri bir kariyer plan­lamaları öneriliyor. İşletme tarafında ise proaktif ve stra­tejik bir planlama gerekiyor. İşletmeler yapay zekanın, bu­lundukları sektörde üretim süreçlerini optimize etmede nasıl potansiyeller barındırdı­ğını belirlemeli, bütün süreç­leri veri üretebilir hale getire­bilmeli ve değişen çalışma pozisyonları ve çalışan ihti­yaçlarını karşılayabilecek çö­zümler üretebilir hale gel­meli.

Yapay zeka teknolojisi bü­yük bir dönüşüm potansiyeli sunuyor. Fakat bu potansiyeli değerlendirmek için en önemli unsurlardan biri sağ­lıklı veri üretimi. İşletmeler bu yeni teknolojiden üretim süreçleri ile ilgili verileri sağ­lıklı ve doğru üretebilme kabi­liyetlerine göre faydalanabile­cekler. Değişen teknolojiye uyum sağlayabilen işletmeler için büyük rekabet avantajı kapıda.