1998 yılından günümüze KalDer Bursa Şubesi ve BUSİAD iş birliğinde EFQM Modeli referans alınarak verilen Bursa Kalite Ödülü’nün 2021 yılı sürecinde hazırlıklarda sona yaklaşıldı. Her yıl olduğu gibi bu yıl da gelenek olduğu üzere 2021 yılı ödül sürecinde yer alan kurumlarımızı sizlere tanıtacağız. Bu süreçte yer alan dört kurumun yetkililerine; Hitachi Astemo Türkiye, Bandırma Belediyesi, Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Nilüfer Anadolu İmam Hatip Lisesi’ne ödül hazırlıklarını sorduk. Ödül sonuçları 26 Mayıs’ta tören ile açıklanacak, sürece katılan tüm kurumlara başarılar dileriz.
Murat BAYRAM
Hitachi Astemo Genel Müdürü
Hitachi Astemo EFQM ile sürdürülebilirliğe odaklandı
Merkezi Japonya’da bulunan Hitachi Astemo, Hitachi Automotive Systems’in üç eski Honda iştiraki olan Nissin Kogyo, Keihin ve Showa ile birleşmesinden sonra, 1 Ocak 2021’de kurulmuştur. Küresel otomotiv pazarında iddialı büyüme ve çevre hedeflerine sahip, büyük ve yeni bir teknoloji şirketi olan Hitachi Astemo, otomotiv mobilite teknolojisi alanında faaliyet göstermekte.
Şirket; güvenlik, elektrifikasyon, konfor ve sürdürülebilirlik gibi hızla değişen mobilite teknolojileri alanlarında önemli katkılar sağlayacak ölçek, teknik derinlik ve yazılım yeteneklerine sahiptir. Kurucu şirketlerinin gücü üzerine inşa edilen Hitachi Astemo, sürdürülebilir bir gelecek ve gelişmiş yaşam kalitesi yaratmaya kendini adamıştır.
Daha önce Chassis Brakes International adı altında uzun yıllardır hizmet veren fabrika, 2021 yılı itibarıyla otomotiv sektöründeki faaliyetlerini Hitachi Astemo Türkiye Otomotiv A.Ş. olarak sürdürmekte.
Genel müdürlüğünü yürüttüğüm Türkiye Fabrikası ise 20 bin m2’lik bir alanda yer alan 12 bin metrekarelik bir tesiste 300 kişilik istihdam, binek ve hafif ticari araçlar için fren üretiminde ülkemizin en büyük firması konumunda.
Fren üreten bir kuruluş olması sebebiyle, kuruluşumuz kurulduğu günden itibaren kalite çalışmaları içinde yer almıştır. 44 yıllık fabrika geçmişimizde, her zaman yüksek kalite anlayışı öncelik olmuştur. Kuruluşun, uzun yıllardır farklı isimler ve çerçeveler ile tanımlanmış kalite stratejisi, kalite politikası ve kalite hedefleri bulunmaktadır. 2016 yılından itibaren global ürün yelpazesinin artması ve IATF 16949’ın eski ISO16949’a göre çok daha kapsamlı olarak hayata geçmesinden sonra kalite çalışmalarının çerçevesi, sadece “ürün ve süreç kalitesi” olmaktan öteye geçmiş; “sürdürülebilirlik”, “kesintisiz tedarikin garanti altına alınması” ve “liderlik” gibi kavramlar ile çok daha genişleyerek, bugün çalışmasını yaptığımız EFQM modeline iyi bir altyapı oluşturmuştur.
Hitachi Astemo, Türkiye ve Bursa KalDer faaliyetlerini yakından takip eden, düzenli olarak bu faaliyetlere katılım gösteren bir kuruluştur.
EFQM modelini, yıllardır KalDer çatısı altında uygulayan şirketler ve sonuçlarını gözlemleyerek kuruluşumuza fayda sağlayacağını öngördük. Bunun için bir başlangıç noktasının belirlenmesi ve düğmeye basılması gerekiyordu. KalDer ile düzenli görüşmeler sırasında filizlenen yeni nesil EFQM modelinin uygulanması fikri, 2021 yılında karara bağlanmıştır. EFQM modeli ile kuruluşumuzun stratejisini ve paydaş bağlılığını kuvvetlendirerek, değişen-gelişen dünya koşullarında sürekli güçlü ve lider konumumuzu pekiştirmek istiyoruz.
EFQM sayesinde, rekabetçilikte kuruluşumuzu rakipler ve bağlı şirketler karşısında öne çıkaracak olan değerin tanımlanması, farkındalığı ve çalışan katkısında belirgin derecede artış gözlemlendi. Tüm kademeden çalışanların şirket hedeflerine katkılarının görünürlüğü ve bilinirliğinin artması ile performans değerlerinde ekstra iyileşmeler gözlemlenmeye başlandı.
Öncelikle kuruluş yönetimi olarak bir çekirdek ekibi kurduk. Bu çekirdek ekip ve yönetim ekibinin, birlikte tüm modelin kurulumu ve yayılımı sırasında liderlik yapmaları tasarlandı.
Av. Tolga TOSUN
Bandırma Belediye Başkanı
Bandırma halkının yaşam kalitesi daha da artacak
Bandırma Belediyesi; Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün doğum yılı olan 1881 yılında kurulmuştur. Cumhuriyetle birlikte Balıkesir’e bağlı bir ilçe belediyesi olarak, bugüne dek, kente oldukça önemli hizmetler sunmuştur. 2014 yılında Balıkesir’in Büyükşehir statüsüne geçirilmesinden sonra ise Büyükşehir İlçe Belediyesi olarak çalışmalarına devam etmektedir. 97 kadın, 564 erkek personel ile halkın gereksinimlerini ve beklentilerini analiz edip, katılımcı ve kapsayıcı bir şekilde belediyecilik hizmetlerini yerine getirmektedir.
Bandırma Belediyesi misyonunu; “Eşitlik duygusuyla tüm halkı kucaklayarak; yerel hizmetleri etkin, verimli, şeffaf bir şekilde kullanmak. Bununla beraber, katılımcı ve sürdürülebilir yönetim anlayışını benimseyerek, Bandır- ma halkının yaşam kalitesini artırmak’ olarak tanımlamıştır. Kalite yolculuğumuz 2020 Eylül ayında KalDer ile imzalanan iyi niyet protokolü ile başladı. Kurumsallaşma çalışmalarıyla birlikte mevcut durum analizlerinden sonra, üst yönetim ve personelimize EFQM Modeli eğitimi verilerek, Ulusal Kalite Yolculuğuna devam edildi. Süreç izleme çalıştayları, risk analizleri ve sonuç analizleri, belirlenen model ışığında uygulama, iyileştirme ve geliştirme çalışmalarına başlandı. Kurum olarak amacımız; kurumsallaşma yolunda sürekli gelişen, değişime ve yeniliğe açık bir belediye olmak ve bu yolda örnek bir kurum olabilmektir. EFQM modeli, kurum olarak bize bir ufuk açtı ve hedef koyma zorunluluğunda hissettirdi. Bursa Kalite Ödülü de bu anlamda bizi motive edecek ve kalite yolculuğunda basamak olacak bir araçtır.
Ömer YILMAZ
Yıldırım MTAL Okul Müdürü
Yıldırım MTAL EYS geçerlilik belgesi almaya hak kazandı
Okulumuz Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 1992-1993 yılında eğitim öğretim faaliyetlerine başlamıştır. 1998-1999 Eğitim Öğretim yılında 60 öğrenci ile Mesleki Açık Öğretim Lisesi olarak yaygın eğitimde de yüz yüze eğitim verilmeye başlanmıştır. Mesleki Açık Öğretim Lisesi artan öğrenci sayısı ile yüz yüze eğitimine devam etmektedir. 2001-2002 Eğitim Öğretim yılında okulumuz bünyesinde 30 öğrenci ile iletişim alanlarımız da faaliyet göstermeye başlamıştır. Yıldırım MTAL Millî Eğitim Bakanlığının yayınlamış olduğu 2014/8 Sayılı Genelge gereği Eylül 2014’ten itibaren Yıldırım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürlüğü adını almıştır. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılından itibaren tekli öğretime geçen olan okulumuz Halkla İlişkiler, Radyo ve Televizyon, Gazetecilik, Muhasebe ve Finansman, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Pazarlama ve Perakende ve Bilişim Teknolojileri olmak üzere 7 alan ile eğitim ve öğretime devam etmektedir. Yıldırım MTAL 2019 yılında Entegre Yönetim Sistemine giriş yaptı ve yapılan denetim sonucunda EYS geçerlilik belgesini almaya hak kazandı. 2021 yılında EFQM yolculuğuna başlayan kurumumuz 2022 Şubat ayında kurum raporunu hazırlayıp teslim etmiş ve Nisan ayında saha değerlendirmesinden geçmiştir. Temmuz 2019’da KalDer üyeliğine başvuruda bulunup Kasım 2019’da rozetlerimizi alarak EFQM sürecine başladık. Kurumumuzdaki gönüllü arkadaşlardan oluşan bir ekip 25-26 Kasım 2021 tarihinde KalDer ’de verilen eğitime katıldı ve eğitim sonrasında Başvuru Raporunu hazırlamaya başladı.
EFQM ile kurumumuzun diğer kurumlarla yaptığı iş birlikleri ve protokoller aracılığıyla çalışmalarımızın sürdürülebilirliğini sağlamayı ve yenilerini kurumumuza kazandırmayı hedefliyoruz. Böylelikle diğer kurumlarla rekabet ederken hep bir adım önde olarak kendimizle rekabet eden bir kurum haline gelmeyi planlıyoruz.
Kasım ayında KalDer ’den aldığımız eğitim ile kendimizi bu sürecin içerisinde bulduk. İki ay gibi kısa bir zamanda kurumumuzda yapılan çalışmaları anlattığımız başvuru raporumuzu hazırlayarak KalDer ’e teslim ettik. Tabi bu rapor hazırlama aşamasında da okulumuzda yapılan çalışmalar hız kesmeden devam ediyordu. Bir yandan onların planlanması ve takibi işlemleri de vardı. Ama kurumumuzda liderlik sadece okul müdüründe olmadığı için bu süreci zorlanmadan tamamladık. Bu çalışmaları yaparken ödül hiçbir zaman amaç olmadı. Yaptığımız çalışmalara herhangi bir ödül gelmese de olur. Çalışmaların kurumumuza yansımalarını ve sonucunda paydaşlarımızdan aldığımız olumlu dönüşler bizim için en büyük ödül zaten. Tabi KalDer ‘den de ödül alırsak çalışmalarımızı taçlandırmış oluruz. KalDer, EFQM modeli ile kurum yönetimini geliştirmekte, kurumları rakiplerinden farklılaştırıp sürdürülebilir projeler üretmeleri yönünde kurumlara yol gösterici bir rol oynamaktadır. Bu modeli benimseyen kuruluşlar kendi öz değerlendirmelerini yaparak olumlu ve geliştirilmesi gereken alanlarını fark edip bu yönde gelişim göstermekte ve rakipleri arasında fark yaratmaktadır.
Abdülkadir ÇINAR
Nilüfer AİHL Okul Müdürü
‘Kalite kültürü için bilgilendirme yapıyoruz’
Okulumuz Nilüfer Anadolu İmam Hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu 1996-1997 eğitim öğretim yılında faaliyete başlamış, 2018 yılında Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu olmuştur. 2020 yılında ise Uluslararası Bakalorya / International Baccalaureate (IB) programının adaylık süreci başlamış ve netice itibariyle IB programında uygulanan hem DP (Diploma Program/Diploma Programme) hem de MYP (Orta Yıllar Programı/Middle Years Programme) programında yetkilendirilmiş ilk ve tek devlet okulu olma unvanına sahip olmuştur. Ayrıca 2021 yılında KalDer aracılığıyla EFQM Ödülü çalışmalarına başladık.
Okulumuz; öğrencilerimizin, ülkemizin ve dünyanın şekillenmesinde aktif rol alabilecek nesiller yetiştirmenin sorumluluğu ve bilinci içerisinde kaliteli eğitim anlayışını ilke edinmiştir. Eğitim faaliyetlerimizi daha ileri taşıyabilmek adına ulusal ve uluslararası düzeyde bir eğitim felsefesi edinerek yola çıkmış bulunmaktayız. 2021 yılında KalDer aracılığıyla Bursa Kalite Ödülü’ne başvurduk. Ekibimizin KalDer’de aldığı eğitim sonucunda kurumumuzda çalışmalar başladı.
EFQM Modeli ile Fen ve Sosyal Bilimler Proje okulu olarak hem akademik hem mesleki hem de uluslararası boyutta diğer kurumlarla rekabet edebilecek duruma geleceğiz.
KalDer’in kalite çalışmalarını okul olarak performansa dayalı çalışma kültürü, paylaşımcı yönetim anlayışı, sürdürülebilir kurumsal hizmet kültürü açısından teşvik edici ve motive edici buluyoruz.