Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Çalışma Ofisi’nde düzenlenen toplantıda Ticaret Bakanı Mehmet Muş, Bakanlığın hazırladığı Uzak Ülkeler Stratejisi’nin detaylarını açıkladı.

Bu strateji ile dünya ekonomisinin yarısın­dan fazlasını teşkil eden 18 ülkenin ithalatında Türkiye’nin payını, ilk aşamada, dünya ihraca­tındaki ortalama payı olan yüzde 1’e yükselt­meyi hedeflediklerini belirten Bakan Muş, “Bu hedef, anılan ülkelere 2018 – 2020 ortalaması olan 20 milyar düzeyindeki ihracatımızın, 4 ka­tına yükseltilerek 80 milyar doların üzerine çı­karılması anlamına gelmektedir” dedi.

Türkiye’ye 2 bin 500 kilometre uzak mesa­fede bulunan, dünyadan ithalatı 60 milyar do­ların üzerinde olan ve ithalatından alınan payın yüzde 1’in altında olduğu 18 ülkeyi Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında belirlediklerini açıklayan Muş, şu bilgileri verdi:

“Bu ülkeler; Amerika kıtasından ABD, Ka­nada, Meksika, Brezilya ve Şili. Asya kıtasın­dan Çin, Japonya, Güney Kora, Pakistan, Hindistan, Endonezya, Malezya, Tayland, Fili­pinler ve Vietnam. Afrika’dan Güney Afrika ile Nijerya ve Okyanusya’dan Avusturalya’dır.”

Stratejide öne çıkan adımlar

Hedefler doğrultusunda 328 eylem planladıklarını kaydeden Mehmet Muş’un açıkladığı bazı eylem planları hakkında öne çıkanlar şunlar oldu:

Strateji ile 18 ülkeye yö­nelik “Pazara Giriş Reh­beri” oluşturulacak. Söz konusu rehberler her bir ülkeye ilişkin pazar dina­mikleri, yatırım imkanları, mevzuat, ülkedeki şirket kurma ve iş yapmaya yö­nelik yol haritası niteliğin­deki bilgileri içerek. Stratejide ‘Made in Tür­kiye’ markası öne çıkarıla­cak. Stratejide yer alan 18 ülke için mevcut ihracat destekleri yüzde 25 artırı­lacak.

CarrefourSa Bursa Alışveriş Merkezi'nin satışı tamam CarrefourSa Bursa Alışveriş Merkezi'nin satışı tamam

KOBİ’lerin uzak ülkeler­deki tedarik zincirlerine entegrasyonu için çalışma grupları kurulacak.

Niş sektörlerde tasarım odaklı pazarlama stratejisi kurgulanacak.