Bursada yeni otellere ihtiyaç var
Seyit ERSÖZ
Turizm alanındaki büyük potansiyelini yıllardır tam olarak ortaya koyamayan Bursa, son dönemde kabuğunu kırmaya başladı. Kentin önde gelen işadamlarının Bursa, Uludağ ve güney illerindeki büyük turizm yatırımları, bu sektöre doğru bir yönelmeyi de beraberinde getirdi. Özelleştirilen Çelik Palas'ın Bursalı bir yatırımcı tarafından satın alınması, kentteki bazı beş yıldızlı otellerin yenilenmesi, bazılarının ise yenilenme aşamasında olması bu alandaki hareketliliği gözler önüne seriyor.
Türkiye'nin en büyük seyahat acentalarından Plaza Turizm'in Yönetim Kurulu Başkanı Serdal Can da, Bursa'da yeni otellere ihtiyaç olduğunu düşünüyor. Turizm sektörüne yapılacak yatırımların orta ve uzun vadede değil hemen kısa vadede sonuç vereceğini belirten Can, kongre ve toplantı turizminin önemine ise ayrıca vurgu yapıyor. Sektörün en önemli dalı olan kongre ve toplantı turizmi için Bursa'nın önünde, Merinos'ta yapımı devam eden Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi gibi bir şans bulunduğunu kaydeden Serdal Can, bu şansın, pazarlamaya hemen başlanmasıyla birlikte değer kazanacağını ifade ediyor.
Türkiye A Milli Futbol Takımı'nın 2008 Avrupa Şampiyonası grup eleme maçlarının tüm seyahat programlarını da organize eden Plaza Turizm'in Yönetim Kurulu Başkanı Serdal Can, EKOhaber'in Bursa turizminin geleceğine yönelik sorularını yanıtladı.
2007 iyi bir yıl oldu
2007, turizm sektörü açısından iyi bir yıl olarak geçti. Daha önceki yıllara kıyasla sektörde artan bir ivme vardı. Bunu, başta İstanbul olmak üzere Antalya'daki otellerin fiyatlarına baktığımızda da rahatlıkla görüyoruz. 2007'de fiyatlar artan düzeyde ilerledi. Örneğin beş yıldızlı otel fiyatları iki yıl önce 100-110 dolar iken geçen yıl 100-110 Euro, şimdi ise 130-140 Euro mertebesine çıktı. Bunlar neredeyse taban fiyatlar, talebin artmakta olduğunun bir göstergesi.
Kongre turizmi çok önemli
Ben turizm sektörünün en önemli ayağı olan kongre ve toplantı organizasyonlarına özellikle dikkat çekmek istiyorum. Kongre ve toplantı taleplerinin yoğunlaşması ülkemiz, otellerimiz ve turizm sektöründeki çalışanlarımız için önemli avantaj. Bu tür ulusal ve uluslararası etkinliklerin ülkemizde yapılmasının üzerinde önemle durulmalı. Ben bunu her fırsatta dile getiriyorum.
Lütfi Kırdar'da yer bulamıyoruz
Merinos'ta yapımı devam eden Atatürk Kültür ve Kongre Merkezi Bursa için büyük bir avantaj. Kapasitesi ilk etapta talebi karşılayacak gibi dursa da orta vadede yetmeyeceğini söyleyebilirim. Bunun örneği geçmişte Lütfi Kırdar hayali ortaya atıldığında yaşandı. Önceden 'kim buralara gelir de 2 bin, 2 bin 500 kişilik toplantılar yapılır' denirken, şimdi Lütfi Kırdar'da boş yer bulamıyoruz. Lütfi Kırdar yetkilileriyle pazarlığa oturduğumuzda biz '2008' diyoruz, onlar ' ne 2008'i, biz 2008'i doldurduk' diyorlar ve 2010'u, hatta 2012'yi konuşuyoruz. Bunlar yakın dönemde Bursa için de yaşanacak. Bursa altyapısını tamamlamak üzere olan bir şehir. Havaalanı var, yenilenen ve yenilenmekte olan otelleri var. Bursa'da yeni otellere ihtiyaç olduğunu düşünüyor ve yatırımcılarımızı bu alana davet ediyorum. Özellikle şu anda turizme yapılacak yatırımlar orta ve uzun vadede değil, hemen kısa vadede avantaj getirecek. Turizm sektöründe yeni yatırım planlayan yatırımcılarımızın olduğunu da biliyorum. Benden de zaman zaman fikir alıyorlar. Bu yatırımlar kesinlikle boşa gitmez. Niye 'turizm sektörüne yatırım' diyorum? Çünkü Bursa'nın uzun yıllardır en önemli sektörü olan tekstilin artık eski etkinliğini kaybettiğini biliyoruz. Birçok tekstil yatırımcısı Antalya, Bodrum ve Uludağ'da oteller açıp turizm sektörüne girdi, önemli yatırımlar yaptı. Yine bazı yatırımcılarımız otel satın aldı, almaya çalıştı, en azından bu konuda çaba harcadı. Belki İstanbul'a kayacaklar, ancak bunları burada tutabilecek güç ve baskıyı gösterebilirsek bundan kesinlikle Bursa kazançlı çıkar.
Yanlış rekabet otellere zarar veriyor
'Turizm yatırımları' derken kesinlikle otel yatırımlarını kastediyorum. Bursa'da pazarlama anlamında bir sıkıntı yok. Zaten pazarlamada çok fazla firmanın olması kendi içimizde yanlış bir rekabet doğuruyor. Bu yanlışlık da otellere zarar veriyor. Aramızdaki bu yanlış rekabetten çıkıp otellerin istediği fiyattan satış yapmamız en doğrusu olur diye düşünüyorum.

Sayı: 603 - Sayı'nın Kapağı