banner6

09.11.2020, 20:40

TOGG batarya işini çözdü...

Elektrikli Otomobilin en hayati parçasının batarya olduğundan çok bahsettik. Ve TOGG’un batarya çözümünü hep merak ediyorduk ki geçenlerde TOGG ve Farasis tarafından bir niyet mektubu imzalandı. Amaç Farasis ile beraber batarya modülü geliştirmek ve ülkemizde üretime geçmek ve bu ortak girişimle çevre ülkelere enerji depolama çözümlerini pazarlamak.



Farasis elektrikli arabalar için ‘Lityum İyon Pili’ üretmek üzerine çalışıyor. 2002 yılında ABD'de kurulan ve 2009 yılında faaliyet merkezini Çin'e taşıyan, yenilenebilir enerji konusunda çalışmalarını sürdüren bir şirket. ABD, Çin ve Almanya'da Ar-Ge merkezleri; Çin'de ise üretim tesisi olan Farasis, 4 binden fazla çalışanıyla şu anda BEV (pilli elektrikli araç) pazarı için en büyük kesecik tipi hücre üreticilerinden ve batarya geliştirme, üretim ve kullanım ömrünün sonuna kadar tek elden enerji depolama çözümü sunan bir şirket.

Farasis 2002'de dünyada en çok kullanılan batarya kimyası olan NMC’yi geliştirmek üzere Dr. Yu Wang ve Dr. Keith Kepler tarafından kuruldu. 2009'da en büyük elektrikli araç pazarı olan Çin’de Farasis Enerji kuruldu. 2010-2015'te ABD ve Avrupa'ya elektrikli motosikletler, yardımcı güç üniteleri, forkliftler ve özel araçlar sunuldu. 2015'te Çin’in önde gelen OEM’lerinden BAIC ile çalışmaya başladı. Son iki yılda elektrikli araçlar konusunda öncü Çinli otomotiv üreticilerinden ve Daimler (Mercedes-Benz) ile bir dizi elektrikli araç bataryası çözümleri üzerine programlar başlattı. 2020'de ilk halka arz (IPO) kapsamında 5 milyar doların üzerinde bir şirket değerlemesine ulaştı ve Daimler, yüzde 3’lük katılımla Farasis’in stratejik ortağı oldu."
Farasis, 2’si Çin’de ve 3’ü yine Çin, ABD ve Almanya’da planlanan 5 fabrikada üretim yapıyor olacak. Anlaşılan TOGG ince eleyip sık dokumuş teknik, ticari ve stratejik olarak karar kılmış ve umarım en doğru kararı vermiştir.

TOGG ve Farasis arasında kurulması hedeflenen ortak girişim şirketinin iş planında tarafların en önem verdikleri konuların başında yerlilik geldiği belirtilirken, iş planı dahilinde batarya hücresinin de Türkiye’de geliştirilmesi ve üretilmesi konularının da detaylı bir şekilde değerlendirileceği, özellikle hücre kimyası konusunda geliştirilecek yetkinliklerin uzun vadede her iki tarafa da büyük katkı sağlayacağı kaydedildi.
Bu önemli imza töreni sonrası değerlendirme yapan TOGG YK Başkanı "Farasis ile birlikte kurulacak ortak girişim şirketi de ülkemizin enerji sisteminin verimliliğini artırmaya aday bir girişim olacak, ülkemizin enerjide dışa bağımlılığını azaltacak, temiz ve verimli bir enerji sistemi geliştirmemizi hızlandıracak. Bu sayede TOGG’un mobilite ekosistemi, teknoloji geliştiren, ciddi ekonomik değer yaratan, önemli bir bölgesel oyuncu haline gelecektir." ifadelerini kullandı.

TOGG CEO’su Karakaş ise "Günümüzde elektrikli araçlar için en önemli ve temel teknolojilerden biri olarak görülen Li-İon batarya teknolojisinin Farasis gibi önemli bir oyuncu ile ülkemize gelmesi oldukça önemlidir. TOGG’un, sıfır emisyonlu elektrikli araçlarını geliştirirken ülkemizdeki teknolojik dönüşümü de tetikleyeceğini başından beri dile getiriyorduk. Bu iş birliği elektrikli araç bataryası üretmenin ötesine geçecek, ülkemizde batarya Ar-ge yetkinliklerini geliştirecek, otomotiv üreticilerinin elektrikli araç projelerini Türkiye’ye taşımalarını tetikleyecek, Farasis’in ürün gamında bulunan otomotiv dışı enerji depolama ürünleriyle birlikte enerji depolama işini büyütecek ve ortak girişim şirketinin kendi geliştireceği markasıyla, sorumlu olduğu bölgede Farasis’in münhasır temsilcisi olarak çok önemli yeni bir ekonomik değer üretecektir" dedi.
Niyet mektubu imza töreninde Farasis CEO'su Dr.Yu Wang ise Türkiye’nin bölgesindeki en önemli otomotiv ülkelerinden biri olduğunu Batarya tedarikiyle başlayan bu iş birliğinin uzun vadeli bir ortaklığa dönüşecek olmasından dolayı heyecan duyduğunu belirtti.

Ayrıca bu iş birliğinin avantajlarından paylaşıldığı toplantıda üretilecek Bataryanın rakiplerine göre daha uzun menzil avantajı sağlayacağı, "Lityum-iyon bataryamızda enerji ve güç yoğunluğunu optimize eden NMC (Nikel Manganez Kobalt Oksit) katodu kullanılacağı söylendi.

Yüksek verimli sıvı soğutma ve yenilikçi batarya yönetim sistemi ile maksimum batarya ömrü, performans ve güvenlik sağlanacağı bildirilen paylaşımda, ayrıca şunlar kaydedildi:  "Otomobillerimiz 300 ve 500 km menzile sahip olacak ve 30 dakikanın altında yüzde 80’e kadar şarj edilebilecek. Modüler yapısı sayesinde enerji depolama başta olmak üzere farklı sektörlerdeki birçok uygulamada kullanılabilecek."

 
Yorumlar (0)
12
kapalı
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51