banner6

26.10.2020, 20:36

Elektrikli mini kamyonet yollarda…

Son 10 yıldır “ günümüzde daha temiz bir dünya için elektrik enerjisiyle yollardayız.” mottosuyla yola çıkan Pilotcar’ın bu serüveninin yakın tanıklarından biri oldum. İlk prototip araçlarının da kullanıcısı olarak yorumlarda bulunmuştum.

Bugün konumuz başarıları Bursa dışına taşmış Pilotcar’ın yeni Elektrikli Mini Kamyoneti P-1000. Bu araç kimlerin işine yarar diye düşündüğümüzde öncelikle belediyeler, kargo ve dağıtım firmaları, e-ticaret firmaları olacaktır.

Ayrıca AB ülkelerinin ve ABD’nin şimdiden dikkatini çeken P-1000 tek şarjla 120 kilometre menzilinin yanı sıra saatte 55 kilometre hıza ulaşabiliyor.

1 tona kadar yük taşıma kapasitesine sahip olan bu elektrikli mini kamyonet; şasi, açık kasa, kapalı kasa, frigo kasa ve çöp kasasıyla donatılmış versiyonlarıyla hizmet veriyor.

Bünyesinde bir dönem çalışma keyfini yaşadığım Pilot Grubu’nun 3. jenerasyon temsilcilerinden Pilotcar Genel Müdürü Şükrü Özkılıç, sohbetimizde P-1000 elektrikli mini kamyonetten bahsederken şu bilgileri de ekledi; “Aracımız normal kamyonetlerde olduğu gibi elektrikli cam, merkezi kilit sistemi, klima ve kalorifer sistemine sahip. Ayrıca aracın üst yapısını müşterinin isteklerine göre, bizim de dizayn kriterlerimize de uygunsa tasarlayabiliyoruz. Tamamen yerli ve elektrikli, karbon emisyonu sıfır olan, çevreci olarak tanımladığımız P-1000’i ürettik. Şu an için kurşun asit pil paketleriyle ürettiğimiz elektrikli mini kamyonet P-1000’i kısa bir zaman içinde lityum pil paketleriyle satışlarımıza başlayacağız. P-1000, tekşarjla 120 kilometre gidebiliyor. Lityum pil paketlerinde bu aracın menzilini 180 ve 250 kilometre olmak üzere 2 versiyon daha oluşturacağız.”

Ayrıca  kullanıcılarına ciddi avantajlar sağladığını, ürettikleri mini kamyonetin 100 kilometrede 6-7 liralık enerji tükettiğini söyleyen Özkılıç, “Herhangi bir dizel motora sahip araçla karşılaştırdığınızda aradaki fark neredeyse 7 kat avantajlı oluyor. Bu anlamda özellikle belediyeler, kargo, dağıtım şirketleri ve e-ticaret şirketlerinin filolarında yakıt ve işletme maliyetleri açısından ciddi şekilde avantaj sağlayacağını gördük. Yaptığımız ön anlaşmalar da bunu gösteriyor. Firmalar artık filolarını elektrikli araçlarla değiştirmeye başladı. Önümüzdeki 5 yıl içinde ülkemizdeki elektrikli araç altyapısının daha da gelişeceğini ve araçlarımızın yaygın kullanılacağını öngörüyoruz. Biz yüzde 90 yerlilik oranına ulaştık. Bunu daha da artırmayı planlıyoruz. Aracımızı gururla Türkiye’nin kendi alanında ilk yerli ve milli elektrikli kamyoneti olarak lanse edebiliriz” dedi.

Çöp kasalı araç için hedef kitle  ise belediyeler. Hem Avrupa’da hem ülkemizde şehir merkezlerine içten yanmalı motora sahip büyük araçların girmesi çevre bilinci ve operasyonel açıdan çok da verimli değil. Bu anlamda P-1000’in çöp kamyoneti modeliyle özellikle dar sokaklarda iyi bir çözüm olacağı kesin. Ayrıca  diğer araçlarda olduğu gibi yurt içi ve yurt dışı yedek parça, teknik destek ve satış sonrası hizmeti verdiklerini vurgulayan Özkılıç, “Türkiye’nin her yerinde araçlarımızda herhangi bir problem çıkması durumunda müdahale edebiliyoruz.

Ayrıca mobil servislerimiz var” diye konuştu.
Yorumlar (0)
12
kapalı
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51