Türk tekstil sektörü, ev tekstili başta olmak üzere örme, dokuma kumaş, teknik tekstilde dünyanın dört bir yanında bulunan 200 civarı ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Özellikle ihracatta sağlanan artış hedef yükselterek rekor kırmayı hedefliyor.

Dünya ev tekstili pazarından yüzde 4,5 gibi çok önemli bir pay alan sektör, 2018 yılında 2.7 milyar dolar ihracat yaparken, kilogram başına ortalama ihracat değeri ise 8,5 dolara ulaştı. Sektörün gelecekte de iddialı pozisyonunu koruyacağının altını çizen tekstilciler, hem tasarım ve moda hem de teknik tekstiller alanında önemli atılımlar yapmaya devam edeceklerini vurguladı. Üretim şartlarının her geçen gün gelişim göstermesi ev tekstili sektörüne olumlu yansıdığı gibi sektörün bir trend haline gelmesini sağlamaya devam ediyor. Tasarım ağırlıklı çalışmaları ile kendi koleksiyonlarını oluşturarak sektördeki gücü eline alan tekstil üreticileri, sektörde trend belirleyici olmaya devam edeceklerini vurguladılar. Türkiye tekstil sektöründe büyük bir değişim ve dönüşüm yaşanıyor. Üretimin her alanında kalite ve inovatif yaklaşım uluslararası alanda güçleniyor. Sektörde marka üretim ağırlığı hakimiyetini korumaya devam ediyor. Bursa tekstilde en önemli oyunculardan birisi. Görüşlerde yer alan hedef ise, çalışmaların sürdürülebilirliğinin devam edeceği yönünde. İş dünyasının odağı hedef yükseltti. Tekstilde üretim ve tasarım alanaında önemli bir yere sahip olan Türkiye ve Bursa,sektörde yönlendirici konumunda. Tekstil sektörünün geleceğinin sürdürülebilirlikten geçtiğine inanan sanayiciler, sektör yüksek katma değerli ihracat rakamı ile dikkatleri çekiyor. Markalaşmış bir sektör olarak ciddi bir potansiyele sahip olan tekstil, üretim ve pazarlamada dünyadaki en güçlü ülkelerden birisi konumunda. Türkiye için her zaman hedef pazarın Avrupa Birliği olduğunu ifade eden üreticiler, Bursalı firmaların tasarım, Ar-Ge ve inovasyona yatırım yaptığının altını çizdiler.
Dünya ev tekstili pazarından yüzde 4,5 gibi çok önemli bir pay alan sektör 2018 yılında 2.7 milyar dolar ihracat yaparken, kilogram başına ortalama ihracat değerimiz ise 8,5 dolara ulaştı. İşte tekstildeki gelişmeler ve görüşler...

Ahmet Nazif Zorlu - Zorlu Holding YKB
"Türkiye ev tekstili dünyada bir marka haline gelmiştir. İftiharla söylemeliyim ki, Zorlu Grubu olarak öncüsüyüz. Bugün artık kendi trendini yaparak dünyada yerini almıştır.

Erol Türkün
Türkün Holding YKB
"Koleksiyon üreten, tasarım ve üretimi aynı anda yapabilen tek ülke olarak gün geçtikçe artan yatırımlarımızla Ar-Ge, tasarım ve inovasyon odaklı büyümeyi hedefliyor, katma değerli ürünlerimizle ihracatımızı artırarak ülke ekonomisine katkı sağlamak için tüm gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.Tekstil sektörünün geleceğini parlak görüyorum.

Pınar Taşdelen Engin - UTİB Yönetim Kurulu Başkanı
"Avrupa ve Amerika gibi rekabetin çok yoğun olduğu doygun ve yükselen pazarlara da sektörümüz başarıyla ihracat yapıyor. Avrupa'nın en büyük tekstil üretici ülkeleri arasındayız. Üretim ve ihracatta öncü olma özelliği bulunan sektörümüz, AB ülkelerinin 2. en büyük, dünyanın ise Çin, ABD, Almanya gibi ülkelerin başı çektiği sıralamada 7'inci en büyük tedarikçisi konumunda bulunuyor. Türkiye toplam tekstil ihracatı 2018 yılında bir önceki seneye göre yüzde 4,5 artışla 8 milyar 461 milyon dolara ulaştı. Bugüne kadar hiç ihracat yapmadığımız Cibuti, Benin, Gabon gibi ülkelere girmeyi başaran Türk tekstil sektörü, ev tekstili başta olmak üzere örme, dokuma kumaş, teknik tekstilde dünyanın dört bir yanında bulunan 200 civarı ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.Avrupa ve Amerika gibi rekabetin çok yoğun olduğu doygun ve yükselen pazarlara da sektörümüz başarıyla ihracat yapıyor. Avrupa'nın en büyük tekstil üreticisi ülkeleri arasında olmayı başardık. Sektörümüz gelecekte de iddialı pozisyonunu koruyacak. Hem tasarım ve moda hem de teknik tekstiller alanında önemli atılımlar yapmaya devam edeceğiz. Dünya ev tekstili pazarından yüzde 4,5 gibi çok önemli bir pay alan sektörümüz 2018 yılında 2.7 milyar dolar ihracat yaparken, kilogram başına ortalama ihracat değerimiz ise 8,5 dolara ulaştı.


İhsan İpeker - İpeker Tekstil
"Türkiye, özellikle ev ve mekân tekstilleri denildiğinde dünya pazarlarında akla ilk gelen ülkelerden biridir. Geldiğimiz noktaya bakarsak, ülkemiz sanayicisi artık üretimden tanıtıma, tasarımdan pazarlamaya kadar tüm alanlarda en yüksek kaliteyi sunmaktadır.Kaliteli ve farklı, inovasyona ve kendi tasarımlarımıza dayalı ürünlerimizle rekabet gücümüzü artırdık, artırıyoruz. Başarılı sektörümüzün küresel rekabet ortamında daha da öne çıkabilmesi için Ar-Ge, inovasyon, tasarım ve markalaşma konularına özel önem vermeye devam ediyoruz.

Özkan İrman - Minteks Şirketler Grubu Başkanı 
"Yerli piyasadan hammadde tedarik ederek üretim yapıyoruz. Kur istikrarsızlığı hem ithalatı hem ihracatı kötü etkiliyor. İç piyasada ve ihracatta ciddi bir durgunluk, gözle görülür bir daralma var. Tekstil ile birlikte diğer sektörleri de yakından takip ediyoruz, olumlu şeyler söylemek mümkün değil. Yakın zamanda Evteks fuarından döndük ve müşterilerimizden de sipariş bekliyoruz. Ancak verdiğimiz fiyatlarda anlaşmamıza rağmen kurdaki istikrarsızlık iskonto taleplerine neden oldu. Biz yapmazsak rakiplerimiz var. İhracat pazarı şu anda karma karışık bir durumda diyebiliriz. Yılın ikinci çeyreğinde ve yazla ve bayramla beraber piyasaların hareketleneceğini düşünüyorum. Özlemle iş yapacağımız günleri bekliyoruz.

Seçen Tekstil - Hilal Gülseçen
"Bursa üretimin kaynağı olan bir yer. Bursa tekstilde her zamanki gibi yine çok iyi fakat yeni pazarlar yaratmamız lazım. 2018 yılı öngürülerimizde 2019 yılının zorlu geçeceği gündemimizdeydi. Daha çok ihracata yönelerek, iç piyasadaki risklerimizi minimize ederek kontrollü bir şekilde gittiğimiz bir yıl. İnovasyon ve Ar-Ge'ye devam ederek daha da iyi olacağına inanıyoruz.

Canan Sönmez - Elvin Tekstil
"‘Tekstil sektörü küresel ölçekte çok ciddi bir rekabete sahne oluyor. Dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimiz için katma değerli ve yenilikçi ürünler geliştirme gayretindeyiz. Bu noktada üretimde katma değere odaklanmış durumdayız. Ürün geliştirme ve markalaşma odaklı çalışmaya devam ederek, ülkemize ve sektöre katkı sağlamak en büyük hedefimiz. Şöyle bir kanı var, ihracat yapan firmalar döviz artışından faydalanıyor. İhracat yapan firmalar sadece ihracat yapmıyor ki, ham maddesini de ithal etmek zorunda üstelikte sabit maliyetleri artıyor. Döviz kurlarındaki oynaklıklar ile birazcık artış olmasa kar edemezler. Üreticinin istikrara, güven veren bir ortama ihtiyacı var.

Haluk Parlamış - Parlamış Tekstil
"Tekstil, krizlerden güçlü çıkan ve ihracat potansiyeli yüksek bir sektör. Döviz kurlarında yaşanan hareketlilik üretim maliyetlerini dünya rekabetine yakın bir hale getirdiği için firma olarak bir şikayetimiz yok. Genel olarak ekonomideki daralmanın vermiş olduğu sıkıntı, diğer sektörlere göre tekstil daha az etkileniyor gibi görünüyor.

Engin Aksu - Aypa Tekstil
"Ülkemizin coğrafik konumu, sürekli gelişen Ar-Ge alt yapımız ve tasarım kalitemiz rakibimiz olan ülkelere oranla bizi daha cazip kılmaya devam ediyor. Geçen seneye göre 2019 zor bir yıl olacağı kanısındayım. 2020 yılına büyük umutlar besliyoruz.

Nilüfer Çevikel - Nil-San Tekstil YKB
"Üretim şuan eskisinden daha güç. Ancak bu bir süreç ve hep birlikte atlatılacak.Krizi atlatmanın ve dünyada ekonomik güce sahip olabilmenin yolu kesinlikle ihracattır. Dünya zorlu bir süreçten geçiyor. Üretime odaklanarak içinde bulunduğumuz durumdan çıkacağımızı düşünüyorum. Ham madde ve enerji maliyetleri çok yükseldi, amacımız pazarlarımızı genişletmek, inovatif ürünler üretmek, fark yaratarak bunu aşmaya çalışacağız.

Hasan Moral - Moral Tekstil
"Türkiye tekstil sektörü dünya piyasaları için önemli bir tedarikçi konumundadır ve önemli bir büyüme potansiyeline sahiptir. Bunun yanında Türkiye'nin toplam ithalatındaki payı da her geçen sene azalmaktadır. Bu da sektörün Türkiye ekonomisi için önemini açıkça ortaya koymaktadır. Sektörün sorunlarının temeli ulusal bir tekstil politikasının olmamasından kaynaklanmaktadır. Maalesef özellikle son yıllarda tekstil sektörü hak ettiği desteği ve itibarı görememektedir. Bununla birlikte son yıllarda ara eleman ihtiyacının karşılanmasında sıkıntı çekilmektedir ve bugün maalesef meslek liselerine ve üniversitelerdeki tekstil bölümlerine olan talep azalmıştır. Türkiye ekonomisinde istihdam ve ihracatta lokomotif sektörlerin başında gelen tekstil sektörü devlet desteklerinden hak ettiği payı alamamaktadır. Ancak sektör her geçen sene kendini geliştirerek ve dönüştürerek Türkiye ekonomisi için ne kadar önemli ve vazgeçilmez olduğunu göstermektedir. Sektörde gelişmelere göre ihtiyaçlara cevap verebilecek  ulusal bir tekstil politikası ile geliştirilip,dönüştürüldüğünde hala çok büyük bir potansiyele sahip olduğunu düşünüyorum.

Mehmet Necati Kurtcan - Rekor
"‘Son yıllarda yaşanan ekonomik dalgalanmayla beraber önemli bir daralma var fakat önemli olan Pazarı iyi analiz etmek. Fazla olan arz azalmasına rağmen gelen mallarda da eskisiye göre hızlılık yaşanmıyor. Global olarak piyasada şuanda çok fazla talep yok. Sadece iç pazarda değil, global olarak da bir durgunluk var.

Dursun Güneş - Güneş Tekstil YKB
"Son dönemde döviz kurlarındaki dalgalanmaların sektör açısından iç piyasada belirgin bir durgunluk yaratmasına rağmen ihracat tarafında büyüme fırsatları yarattığını düşünüyorum. Üretim ve hizmet kalitesinden ödün vermeyen sanayicilerimizin bu fırsatların getirdiği momentum ile olumsuz gözüken bu ekonomik ortamda dahi katma değerler yaratarak ülke ekonomisine büyük destek sağlayacağına inanıyorum "

İsmet Adıgüzel - Adoksan Tekstil YKB
"Türkiye ev tekstili sektörü son yıllarda trend belirleyen önemli bir üretim üstü konumundadır. Özellikle firmalarımızın üretim teknolojilerine ve ar-ge faaliyetlerine yapmış oldukları yatırımlar ile sektörümüz dünya pazarlarında önemli bir konuma gelmiştir.İç piyasadaki ekonomik krizin yansımaları hissedildi.


Yüksel Uğur - Yuteks Tekstil YKB
"‘Tekstil sektöründe ciddi bir potansiyel var ve ihracat olarak iyi durumdayız. Başarılı organisazyonlar içerisindeyiz . Üretmeye devam ediyoruz. En büyük sıkıntımız üretememek.

Harun Deveci - Alnisa Tekstil
"5-6 aydır yerli üretimden dolayı talepde bir artış var. Geçmişten bu yana yaşadığımız en büyük sıkıntı ithal ürünlerinin fazla kullanılması sektörümüzde. Dolayısıyla ağırlıklı Çin'den gelen ürünler ve bunlara karşılık bizim fiyatta rekabet etme şansımız yok.

Sayı: 1200 - Sayı'nın Kapağı