banner6

UPS Türkiye'nin ihracatını büyütmeye kararlı

UPS Türkiye'nin ihracatını büyütmeye kararlı

Söyleşi 17.06.2019, 21:00 17.06.2019, 21:00
UPS Türkiye'nin ihracatını büyütmeye kararlı
Elif Didem DANACIOĞLU

Kadın girişimcilerin UPS ile dünyaya ulaştığını ifade eden UPS Türkiye Genel Müdürü Burak Kılıç, 500 kadın girişimciye ulaştıklarını ve hedeflerinin 10 bin kadın girişimci olduğunu söyledi.

Kadınlara ait işletmelerin ihracat yeterliklerini geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla Türkiye'de bir dizi ihracat atölyesi gerçekleştirildiğini ifade eden UPS Türkiye Genel Müdürü Burak Kılıç, kadınlara ait işletmelerin yüksek potansiyeli mevcut olduğunu ve Türk ekonomisinin geliştirilmesinde ana etken olabileceğini ifade etti.
UPS Türkiye Genel Müdürü Burak Kılıç,"Kadınlar erkek işletmecilere göre yaklaşık 9'da 1 daha az ihracat yapıyorlar. Bu etkinlikler sayesinde kadınlarımızı cesaretlendirmek, bilgilendirmek ve onları global arenada güçlü ve etkin ticaretin içinde yetiştirmek istiyoruz dedi.UPS'nin 9 ilde düzenleyeceği ‘Kadın İhracatçılar Programı'nın Bursa ayağı bir otelde gerçekleştirildi.UPS'nin öncülüğünde, Ticaret Bakanlığı, Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER), Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı'nın (KEDV) destekleriyle yapılan seminere çok sayıda kadın girişimci ve adayları katıldı.
UPS (NYSE:UPS), Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) ve Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV) ile birlikte, Türkiye'deki kadın girişimciler için ihracat eğitim seminerleri düzenlediğini duyurdu. Bu seminerler UPS'in Kadın İhracatçı Programı kapsamında düzenleniyor. Kadın İhracatçı Programı kadınların sınırları aşmalarını, zorlukların üstesinden gelmelerini ve faaliyetlerini küresel piyasalara taşıyarak yeni gelecekler kurmalarını sağlayan küresel bir girişim olarak belitiliyor.


UPS'den bahseder misiniz?
UPS,1907'de kurulan bir şirket.1970'lere kadar sadece ABD'nin içerisinde dağıtım yapan bir şirket, daha sonra 1976'da Almanya pazarına girerek ilk defa uluslararasına açılıyor. 1988 yılında da Türkiye pazarına giriyor. Türkiye pazarında 30'uncu yılımız.Dünyada en büyük geliri olan lojistik şirketiyiz.Yaklaşık 450 bin'e yakın çalışanımız, günlük 260'a yakın uçuşumuz 100 bin'in üzerinde aracımızla günde dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 3'ünü taşıyan bir şirketiz. Hedefimiz çok net, satıcılarla alıcıları en kolay yollarla birbirleriyle buluşturmak. Global bir oyuncu olduğumuz için Türkiye'den New York'a New York'tan Şangay'a tüm alıcı ve satıcıları buluşturacak networkümüz var. Network sayesinde tüm dünyayı tek bir pazar olarak müşterilerimize sunabiliyoruz.
Seminerin amacından
bahseder misiniz?
Şirketin çeşitliliği ve kapsayıcılığı teşvik etme çabası doğrultusunda,UPS ve UPS Vakfı 2018 yılında Kadın İhracatçı Programı'nı (KİP) başlattı. Uluslararası Ticaret Merkezi'nin SheTrades girişimi, STK ve kamu ortaklarıyla birlikte hareket eden KİP, kadınlara ait işletmelerin ürünlerini tüm dünyaya ihraç etme konusunda daha fazla bilgi edinmesini ve ihracatı değerlendirmesini sağlamaya yönelik küresel bir çalışma. UPS'in akıllı küresel lojistiğini ve küresel piyasalara ulaşmada benzersiz bilgisini ortaklarının köklü ağlarıyla bir araya getiren KİP, ITC SheTrades girişiminin kadınlara ait 3 milyon işletmeyi uluslararası ticarete kazandırma amacına ulaşmasına yardımcı oluyor. Bu eğitimlerin ana amacı katılımcıların ticari işlemler ve ihracat olanakları konusundaki bilgisini artırmak ve ihracata yönelik temel lojistik kavramları öğrenmelerini sağlamak. Buna ek olarak, düzenlenen atölyelerle, kadınlara ait işletmelerin UPS Kadın İhracatçılar Programı ve ITC SheTrades girişimi aracılığıyla sunulan olanaklar hakkında farkındalığın artırılması amaçlanıyor. Bu programı 9 ilde gerçekleştiriyoruz. Hedefimiz 2020 sonu itibariyle 10 bin kadın ihracatçı yetiştirmek.Şuanda çok uzağız, ama sıfırdan büyüyüz. Bursa etkinliğimizle birlikte yaklaşık 500 kadın girişimcimize eğitimizi tamamlamış olacağız. Kadınlarımızda müthiş potansiyel var, ürünlerimizi hep birlikte ekonomiye kazandıracağız. Bir kadının evinde üretebildiği her şeyi dünyaya açabiliyoruz. Bursa'nın potansiyeline, kadınlarımıza güveniyoruz. Kadınlarımızı dünya ticaretine entegre etmeye çalışıyoruz. OECD verilerine göre, Türkiye'de kadınların yalnızca % 34'ü iş gücüne aktif katılım sağlarken, birçok kadın girişimci ihracat odaklı işletmeler kurmak için gereken kaynaklara veya desteğe sahip değil. Kadınlara ait işletmelerin yüksek potansiyeli mevcut ve Türk ekonomisinin geliştirilmesinde ana etken olabilir. UPS'in küresel ağı ve satıcıların ve alıcıların bir araya getirilmesinde 111 yıla dayanan tecrübesiyle, kadın girişimcilerin hayallerinin peşinde koşmasını sağlamak adına benzersiz bir konuma sahibiz.
Yatırımlarınızdan bahseder misiniz?
Türkiye 2023 ihracat hedeflerine el birliği ile katkıda bulunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Çok heyecan verici gelişmeler var. Ticaret Bakanımız Ruhsar Pekcan'ın destekleriyle bu etkinliklere bakanlığımız himayedar oldu. Bu sayede hem özel sektör, hem devlet hem de sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte kadınlarımızı ihracat ve ekonomiye kazandırmak için elbirliği ile koşmaya devam edeceğiz.
Bursa ihracatını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bursa ihracatın kalbi. Kadınlarımız burada ne yazık ki özelikle cesaret eksikliğinden dolayı kendilerini yeteri kadar gösteremiyorlar. Bu programı 9 ilde yapıyoruz. Bursa bunlardan bir tanesi.Burada çok güçlü çalışan kadromuız var. Yaklaşık yüz kişinin üzerine çalışanımız var. Bursa'da çok ciddi büyüyoruz. Bu çok heyecan verici.Bursa'nın potansiyeli çok yüksek. Özellikle üretim kabiliyeti çok yüksek bir şehir. Bu şehrin potansiyelini özellikle kadınlarımızın potansiyelini daha çok yaşatmak ve dünyaya açmamız gerekiyor. Artık ihracat değişiyor, e-ihracat dediğimiz bir fenomen var. Çok hızlı büyüyor.Türkiye olarak dünyada ilk 10 ekonomi içerisne girmek istiyorsak, burada en önemli etkenlerden birisi kadının ekonomiye kazandırılması.Çünkü tek kanatlı bir kuşun uçması mümkün değil. Çok güzel başarı hikayeleri oluşmaya başladı.
Lojistik sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Lojistik çok eski bir sektör. Dünya var olduğu müddetçe devam edecek. Özellikle 1995'lerde başlayan e-ticaretin hayatımıza girmesiyle son kullanıcılarında hayatında çok anlam ifade eden paket teslimatı, paket taşınması alımı gibi konular artık sadece şirketlerin B2B dediğimiz alanda değil, gündelik olarak takip edilen bir şey. Lojistik sektörünün daha da büyümesi ön görülüyor. Büyüme devam edecek. UPS olarak bu fırsatları müşterilerimize sunmak için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz.
Lojistikçilerin karşılaştıkları sorunlar nelerdir?
Sektörün sorunlarını paylaşabileceğimiz doğru kanallar var. Çözümsüz bir sorun olmadığını düşünüyorum. Avrupa pazarında nakliye ve vize ile ilgili sorunlar olabiliyor.
Rusya da başka sorunlar olabiliyor. Bunlar çözümü olmayan sorun değil. Hala çok ciddi bir ticaret hacmimiz var. Geçtiğimiz yıl ihracat rakamlarımızda en çok ihracat artırdığımız ülke Almanya. Almanya en büyük ticaret ortağımız ve bu büyüme devam ediyor.

Sayı: 1204 - Sayı'nın Kapağı

Yorumlar (0)
12
kapalı
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51