banner34

banner50

banner6

Su sektörü krizden etkilenmedi

Su sektörü krizden etkilenmedi

Söyleşi 01.03.2010, 22:00 01.03.2010, 22:00
Su sektörü krizden etkilenmedi
Su sektörü krizden etkilenmedi

Türkiye pazarına yeni giren Durusu'nun Bursa Bölge Distribitörü Doğacı Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan İşen, su sektörünün ekonomik krizden etkilenmediğini açıkladı. İşen, "Krize rağmen su sektörü 2009 yılında da büyümeye devam etmiştir. Büyüme 2010'da da sürecek" dedi.

Türkiye'de ambalajlı su üretim ve tüketimi, yaygın hale geldi. Bu durum sektördeki firmaların toplam üretim hacmine de yansıyor. 2003 yılında yaklaşık 700 milyon litre üretim hacmine sahip olan sektörün, bugün yıllık üretim hacmi 9 milyar litreye ulaştı. Türkiye'nin sayılı holdinglerinin bile faaliyet gösterdiği sektördeki son durumu, "Doğal Kaynak Suyu" sloganıyla pazara giriş yapan yeni marka Durusu'nun Bursa Bölge Distribitörü Doğacı'nın Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan İşen'e sorduk. Arkadaşımız İbrahim Öge'nin sorularını yanıtlayan İşen'e göre krizden etkilenmeyen sektördeki büyüme sürecek...

Sayın Gökhan İşen, öncelikle bize Yönetim Kurulu Başkanı olduğunuz Doğacı'dan bahsedebilir misiniz?
Doğacı, 2009 yılı başında kurulmuş ve kurulduğu ilk günlerden itibaren sektöre hareket getirmiş bir likit dağıtıcısıdır. Piyasaya girdiği ilk günden itibaren hem sektördeki diğer oyunculardan, hem de halkımızdan büyük beğeni toplayan ve yatırımlarına her geçen gün bir yenisini ekleyen Doğacı, güçlü ve yaygın bir dağıtım ağını kurmayı başardı. Sektörde eksikliği hissedilen kaliteli hizmet anlayışını kendisine ilke edinen Doğacı, bünyesinde barındırdığı ürünleri, hijyenik koşullar ile üretim tesisinden temin edip, gerek bölge çapında faaliyet gösteren bayilerine, gerekse nihayi tüketiciye en ekonomik şekliyle ulaştırmaktadır. Bünyesinde bulundurduğu içecek gruplarını, bayiler kanalı ile tüketicilerin beğenisine sunan Doğacı, bu ay itibariyle yatırımlarına bir yenisini daha ekleyerek, toptan dağıtıma başlama kararı aldı. Bu bağlamda bölgemizde bulunan yerel market ve hızlı tüketim noktaları aynı zamanda zincir market ve ulusal marketler ile anlaşmalar yapılıyor. Burada halkımızın ürünlerimize daha kolay ulaşabilmesi amaçlanıyor.
Ayrıca firma bünyesinde istihdam gücüne yenilerini de ekleyerek hem bölgesel, hem de ulusal ekonomiye katkıda bulunmanın haklı gururunu yaşıyoruz.

Son dönemde ambalajlı su tüketimi bildiğimiz kadarıyla artık milyar litrelerle ifade ediliyor. Şu an Türkiye'de tüketim miktarı ne kadar?
Evet, likit gruplarında su pazarı her geçen gün genişlemekte, buna paralel olarak da pazara hergün yeni oyuncular dahil oluyor. Yapılan araştırmalara göre 2005 yılından beri ambalajlanmış su pazarındaki büyüme hacmi, hem tüketimde hem de pazar büyüklüğünde çift haneli rakamlar ile ifade edilmektedir. Bugün yıllık yaklaşık 9 milyar litre civarında olan ambalajlı su pazarının üretim kapasitesinin, yaklaşık yüzde 70'ini damacana su üretimi oluşturmaktadır. Bununla birlikte pet şişede su üretimi ise, 2007 yılından bu yana damacana pazarına oranla iki kat daha hızlı genişlemektedir.
Ancak yıllık tüketimlere baktığımızda halen Avrupa'nın gerisinde kaldığımız görülmektedir. Kişi başı şişelenmiş su tüketimi, Avrupa'da ortalama 120-130 litre iken ülkemizde halen 80 litre civarlarındadır. Bu göstergeler eşliğinde sürekli zarar verdiğimiz doğal kaynaklarımızın gün geçtikçe yetersizleşmesi, yatırımcıların su sektörüne olan ilgisini de arttırmaktadır.

Bildiğimiz kadarıyla Doğacı, pazara yeni giren "Durusu" markasının Bursa'daki anabayisi... Bize biraz da Durusu'dan bahsedebilir misiniz?
Doğacı olarak bünyemizde bulundurduğumuz lokomotif ürünümüz Durusu, doğal kaynak suyudur. Durusu, 2008 yılında faaliyete geçen ve Türkiye'de hali hazırda piyasada bulunan en yeni ve hijyenik üretim tesislerine sahip markadır. İlk etapta yapmış olduğu 10 milyon TL'lik yatırımına, 2009 yılında 10 milyon TL'lik ilave yatırımla pet şişeleme makinelerini ekleyen Durusu, bu sayede sektörünün önde gelen firmaları arasına girmeyi başarmış ve sektörde değişmez bir oyuncu olacağını kanıtlamıştır. Sapanca'da üretim yapan ve tüm kalite belgelerine sahip olan Durusu, kısa sürede sadece Türkiye'nin değil, dünyanın tanıdığı ve tercih ettiği bir marka olacak...

Peki Türkiye'de 200'ün üzerinde su markası var. Durusu'yu diğerlerinden ayıran fark nedir?
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki Durusu Tesislerindeki dolum makinelerinde, yüksek sıcaklıktaki basınçlı buhar ile damacanalar hijyenik hale getirilmekte ve kaynak suyu ilk günkü berraklığı ile tüketicilerimizin evlerine kadar ulaşmaktadır. Çoğu şişeleme tesisinde fayans ya da betondan hazırlanmış depolar bulunmaktadır. Ancak Durusu, kaynağından itibaren özel hazırlanmış isale hattı ile su krom kaplanmış depolara ulaştırılmakta ve buradan şişeleme tesisine nakledilmektedir. Fayans ve beton kaplanmış depolarda zamanla yabancı madde ve bakteriler yer edinmekte ve sağlıklı koşullarda temizlenmediği taktirde içme suyuna bu bakteriler karışabilmektedir. Ancak krom kaplı depolarda bekletilen Durusu, kaynağından çıktığı andan evinize ulaşıncaya kadar aynı tazeliğini ve hijyenini korumaktadır.
Durusu ayrıca 1,2 Fr sertliğindedir. İçerisinde bulundurduğu vitamin ve mineraller ile Türkiye'nin damak tadına uygun ve içimi rahat bir sudur.

Bize biraz da Bursa pazarındaki yerinizden ve hedeflerinizden bahseder misiniz?
Durusu, şu anda Bursa pazarında 19 lt damacana, 19 lt geri dönüşümsüz, 10 lt, 5 lt, 1,5 lt, 0,5 lt ve 0,33 lt pet ve 200cc, 250cc ve 300cc bardak ürünleri ile hemşerilerimizin tüketimine ve beğenisine sunulmuştur. Şu an Bursa pazarındaki payımızı yüzde 10 ile ifade edebiliriz. Ancak bu yıl hedefimiz Bursa'da en çok tercih edilen ilk 5 su markası arasına girmek. Hedefteki pazar payımız ise yüzde 25... Bunun için her türlü plan ve projeyi hazırladık. Bu yıl yeni yatırımlarımız olacak. Örneğin bir maden suyu markasının dağıtımı için yeni yapılanmaya gideceğiz...

Sayın Gökhan İşen,siz yatırım yapacağız diyorsunuz ama iş dünyası ekonomik krizden yakınıyor. Kriz sizin sektörü de etkiledi mi?
Ben genç bir müteşebbisim. Ama şunu görüyorum ki doğal afetler kadar, artık dünyada ekonomik krizlerin yaşanması da olağan. Önemli olan iktisadi ve içtimai açıdan krizlere hazırlıklı olmaktır. Bizim sektörün krizden etki- lendiğini düşünmüyorum. Hatta krize rağmen su sektörü bir önceki yıla oranla büyümeye devam etmiştir. Bana göre bu büyüme sürecektir. Özellikle bu yılın yaz aylarında şişelenmiş su tüketiminde yüzde 50 oranında artış bekliyoruz. Kaldı ki su pazarında 2008 yılındaki hacim 8,5 milyar litre iken bugün 9 milyar lt'ye ulaşmıştır. Bu küçümsenecek bir büyüme hacmi değildir.

Sayı: 721 - Sayı'nın Kapağı

Yorumlar (0)
12
kapalı
banner35
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18