İŞKUR’un “Engellinin İstihdamını Sağlayacak Destek Teknolojilerine İlişkin Projeler” hibe desteği ile geliştirilen “Otizmli Bireyler İş Gücünde-OBİG” mobil uygulaması, hem iOS hem de Android tabanlı mobil cihazlara indirilerek ücretsiz olarak kullanılabiliyor. İstihdam edilerek iş gücüne kazandırılan otizmli veya diğer yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin hayatını kolaylaştıran özellikler sunan uygulama, iş süreçlerine yönelik hazırlansa da ev yaşamında da kullanılabiliyor. Uygulama; otizmli bireylerin yapacağı işi küçük basamaklara ayırarak görsel/işitsel uyaranların yardımıyla daha kolay öğrenebilmesini, zaman yönetimi yapabilmesini ve yaptığı işleri görerek kendini motive edebilmesini destekliyor. Uygulamada yer alan bölümler otizmli bireylerin kişisel gereksinimlerine ve yapacakları işin özelliklerine göre bireyselleştirilebiliyor. Otizmli Bireyler İş Gücünde-OBİG mobil uygulamasının fonksiyonları Otizmli Bireyler İş Gücünde-OBİG mobil uygulamasının ana ekran ve ayar ekranı olmak üzere iki farklı ekranı, üç ana fonksiyonu bulunuyor. Uygulamayı kullanmadan önce ayarlar ekranından kişinin ihtiyaç duyduğu düzenlemeler yapılabiliyor. Uygulamayı kullanan personel, uygulamanın ilk fonksiyonu olan “zamanlayıcı” ile kendisine verilen bir işi ne kadar sürede bitirmesi gerektiğini veya ne kadar süre çalışacağını takip edebiliyor. “Puantör” fonksiyonu ise personelin gün içerisinde yapması gereken iş miktarını belirleyerek, kendisini kontrol ve motive edebilmesini sağlıyor. Her iş için puantörden kendisine puan veren personel, böylece hedefine ne kadar yaklaştığını görerek zamanını buna göre planlayabiliyor. “Çizelgelerim” fonksiyonu ise personele bir işi, adım adım nasıl yapması gerektiğini öğretme ve personelin yaptığı işi takip etmesini kolaylaştırma işlevini görüyor.