banner8

banner6

Stratejik yönetim ile gelecek daha sağlam

Alüminyum sektörüne 1975 yılından bu yana katkı sağlayan Yeşilova Holding, stratejik yönetim ile geleceğe daha hızlı ve daha sağlam adım atıyor. Holding, 5 yıllık strateji haritasını belirleyerek somut hedeflerle yönünü çiziyor.

Şirketler 23.11.2020, 20:16 23.11.2020, 20:16
Stratejik yönetim ile gelecek daha sağlam
Alüminyum sektörüne 1975 yılından bu yana katkı sağlayan Yeşilova Holding, stratejik yönetim ile geleceğe daha hızlı ve daha sağlam adım atıyor.
Holding, 5 yıllık strateji haritasını belirleyerek somut hedeflerle yönünü çiziyor.
Şirketlerin kendilerini ayakta tutmaları adına stratejik yönetimin büyük önem taşıdığına değinen Yeşilova Holding Yönetim Sistemleri Müdürü Halit Yılmaz, şirketlerde uygulanan stratejik yönetimi insan vücut sistematiğine benzeterek konuyu şu sözlerle örneklendirdi: “Vücudumuzun içindeki hücrelerle birlikte yaşayan ve en az hücrelerin sayısı kadar bakteri ve parazitlere de sahibiz. Çoğunluğu zararsız hatta bir kısmı faydalı olan bu organizmalar ve vücudun sahibi olduğunu sandığımız benliklerimizi, birbirleri ile yaşamayı bilen iki paydaş olarak görebiliriz. Aslında her tarafın amacı tek ve ortaktır: Sağlıklı yaşam!”
Şirketler, büyük
bir ekosistemin parçası
Şirketlerin de aynı insan vücudu gibi kendi başına bir şirketten ibaret olmadığını ve büyük bir ekosistemin parçası olduğunun altını çizen Yılmaz, şirketlerin çalışanlarıyla, müşterileriyle, tedarikçileriyle, iş birliği içinde olduğu diğer taraflarla, toplum ve dünya ile iç içe olduğunu belirtti. Yılmaz “Şirketin hissedarları, liderleri, ekipleri ve tüm çalışanlarıyla aynı yöne bakabilme ve aynı amaca doğru hareket etme etkisi önemsenmelidir” ifadelerini kullandı.

Şirketler paydaşlarını iyi analiz etmeli
Şirket stratejisinin adımlarını da tanımlayan Yılmaz, konuyu şu sözlerle özetledi: “Stratejik yönetimin özünde şirketin kendini bilmesi yatar. Kendini sadece bir şirket olarak görmemesi yatar. Bu bünyeyi, bu tüzel kişiliği paylaştığı paydaşları tanıması yatar. Hangilerinin faydalı organizmalar olduğunu ve hangilerinin virüs tavrı sergilediğini analiz edip bilmesi yatar. Bu açıdan paydaşların belirlenmesi, analizi ve her paydaşın beklentisinin ne olduğunu anlayıp bunları dengeleyebilmesi stratejinin ilk adımıdır.
Sonraki adımda ise iç veri analizi başlar. İç veri analizleri ile mevcut durumumuzu anladıktan sonra çevresel şartları anlamaya, karşımıza çıkabilecek tehditleri ve fırsatları tahmin etmeye çalışırız. İçinde yer aldığımız pazarı etkileyen politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik konuların ne durumda olduğunu anlarız. Bunlardan karşımıza çıkabilecek fırsatları ve tehditleri yakalamaya çalışırız.”

Yorumlar (0)
18
açık
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?