banner8

banner6

Fırsat verin

Anlaşılmak ve kendimizi ifade etmek, hepimizin ihtiyaç duyduğu yeteneklerin başında geliyor. Hatta hepimiz bu yeteneklerimizi geliştirmek için çabalamaktayız.

Şirket Doktoru 21.12.2020, 20:13 21.12.2020, 20:13
Fırsat verin
Anlaşılmak ve kendimizi ifade etmek, hepimizin ihtiyaç duyduğu yeteneklerin başında geliyor. Hatta hepimiz bu yeteneklerimizi geliştirmek için çabalamaktayız. Yöneticilerin kalifiye personel tercihleri kadar personellerin de kalifiye yönetici tercih etme hakları vardır. Cevap vermek için dinleyen bir yönetici iseniz eğer, bunu personeliniz fark ediyor ve size ‘cevap vereceğiniz’ konuları aktarıyor sadece, başlıkta dediğim gibi ‘fırsat verin’. Her kim ve konumda olursak olalım, sadece iyi dinlemeliyiz anlamalıyız ve iyi anlatmalıyız. Hem anlaşılmak hem de kendimizi ifade edebilmek ancak aktif dinleme ve odaklanma ile mümkün. iş hayatında önemli olan, gelene ve getiriye değil, o geleni ve getiriyi sağlayacak olan ‘değer’ lere odaklanmaktır.

Difüzyon etkisi
İş hayatı da, aynı difüzyon’ da olduğu gibi çok yoğun ortamdan az yoğun ortama geçişi gibidir, çalışkan insanların diğer insanlara olumlu etkisi genellikle zekadan öte çabaya değer veren kuruluşlarda gözlemlediğimiz bir durumdur. Yine ancak bu tür kültüre sahip kuruluşlarda rastlarsınız adil kariyer planlaması sonucu taktir ve terfilere. Aslında profesyonel çalışanların terfi edememesinin sebeplerinden birisidir kuruluş kültürü. Profesyoneller olarak çabaya değer veren ve bu kavramı kuruluş kültürü olarak benimsemiş kuruluşlarda çalışmayı tercih etmeliyiz diye düşünüyorum. Rahmetli dedemin bir nasihati geldi aklıma, ‘işiniz iyi değilse yerinizi değiştirin, işiniz iyi değilse işinizi değiştirin, yine işiniz iyi değilse kendinizi değiştirin’ derdi. Çabaya değer veren kuruluş seçmeliyiz evet ancak bizlerin de gerçekten çok çalışkan olmamız gerekli ki hem işimiz hep iyi olsun hem de iş hayatında difüzyon etkisi ile çevremizdeki diğer çalışanlara çalışkanlığımızla ilham olabilelim.

Farkındayız her şeyin
Akıllı insanlar az konuşur. Bu yüzdendir ki akıllı, yaşlı ve lider insanlar daha sessiz olurlar. Oysaki etrafınıza bir bakın ne kadar bildiği hakkında övünenler, ne kadar meşgul olduğu hakkında övünenler, kimleri tanıdığı hakkında övünenler… Öven yok, övünen çok. İş hayatında geçerli olan davranışların temelinde, kişisel olarak mütevazi olmalıyız, ancak mesleki olarak gerekli düzeyde mütevazi olmamalıyız. Yine fırsatları ve iyileştirmeleri en önce gören ve hemen işe koyulan kişi biz olmalıyız. Nezaketi asla bırakmayalım ki en hatırda kalan yine biz olalım. Bilgimizi paylaşmanın bizi geliştirdiğine inanalım ve bilgi cömerti bir kişilik modeli ortaya koyalım. Alakalı olalım yine, öğretilebilir öğretilere açık olalım. Bu temel davranış özellikleri bizleri iş hayatında keşfedilir kılar. Övünenlere gelirsek, övün onları, hiç merak etmeyin iş hayatında herkes kimin kim olduğunun farkında.

Mutlu şirketler
Mutluyum, mutlusun, mutluluk. Evet bir şirket çalışanları ne kadar mutlu ise, çalışanlar, tedarikçiler, müşteriler ve tüm paydaşları mutludur. Mutsuzlukların kök nedeni ise faydalı sanılan faydasız ve katma değersiz faaliyetlerin olumsuz etkileridir. Tabi bir de iş hayatının olumsuz davranışsal etkileri de yine şirketleri mutsuz kılar. Mesela, hep galip gelmeye çabalayan ve haklı olmayı başarı sanan, motivasyonsuzluğu bahane eden, değersiz durumlara değer veren, hep ne derler diye düşünüp harekete geçmeyen, plansız işlerle uğraşan, yazmadan düşünen, araştırmadan yapan çalışanlar şirketleri mutsuz kılar. Önerimiz öncelikle bir lider olarak yöneticilerimizin mutluluk tetikleyicisi olmaları ve çalışanların da, mutluluğun çok çalışarak katma değerli faaliyetler ortaya koymaktan geçtiğini bilmeleridir.

Yorumlar (0)
10
parçalı bulutlu