banner8

banner6

banner11

Özel eğitim de DÖNÜŞÜYOR

Özel eğitim de DÖNÜŞÜYOR

Sektörel Haberler 02.06.2020, 00:00 02.06.2020, 00:00
Özel eğitim de DÖNÜŞÜYOR
Sağlıktan, gıdaya, turizme kadar çok sayıda alanda iş yapış, satış,


istihdam şekillerini değiştiren Covid – 19 pandemisi, eğitim


sektörünü de derinden etkiledi. Bu süreçte okul yönetimleri,


öğrenciler, öğretmenler ve veliler büyük çapta bir dönüşüm yaşadı.






Özel Bursa Kültür Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Zafer BULUT




Devletimiz, Covid-19 salgını nedeniyle, öğrencilerimizin sağlığını düşünerek, 23 Mart tarihinden itibaren eğitim-öğretim hizmetinin okullarda yüzyüze örgün olarak verilmesi yerine dijital platformlara( uzaktan Eğitime ) taşınmasına karar verdi.




Yıllar öncesine dayanan ve mevcut Bakanımız Sn. Ziya Selçuk’la birlikte ivme kazanan teknolojik çalışmalar, dijital platformlarla ilgili hazırlıklar nedeniyle, Türkiye, pandemi döneminde eğitim ve öğretimini sekteye uğratmadan devam ettirebilen sayılı ülkelerden biri olmayı başardı.






Özel okullar açışından bir değerlendirme yapmak gerekirse; ülkemizde son 10 yıldır, özel okullaşma oranının ciddi oranda arttığını ve okul sayısının 2-3 katına çıkarak % 9 seviyelerine geldiğini söyleyebiliriz. Sektörümüzde 300 bin civarında dolaylı dolaysız nitelikli istihdam sözkonusu, öğrenci sayısı da 1.5 milyonu aştı. Özel okullarda, uzun süredir teknolojiye ve dijitalleşmeye yatırım yapanlar bu sürece çok hızlı adapte oldular. Aslında özel Okulların neredeyse tamamı ürettikleri ek hizmetlerle veli ve öğrencileri bu zor dönemde yalnız bırakmamayı becerdiler .




Özel Bursa Kültür Okulları olarak biz ; hem zihnen, hem de altyapı olarak bu sürece hazır olmanın avantajı ile oldukça güzel ve verimli çalışmalar yaptık.




Türkiye’de akıllı tahtaya en hızlı geçiş yapan, kampüslerinde eğitimin en güncel uygulamalarını kullanan bir eğitim kurumuyuz. Robolution gibi ulusal anlamda teknoloji organizasyonları yapan, ODTÜ ve Bilkent üniversiteleri ile aynı anda insansı robotları ( NOA ) uygulamalarında kullanan bir eğitim kurumuyuz.




2008 yılından bu yana dijital eğitim konusunda ciddi yatırımlar yapıyoruz. Akıllı tahtalar, 3 D akıllı sınıflar ve yeni nesil dijital platformları ilk kullanan eğitim kurumlarından bir olmanın yanısıra, uluslararası eğitim teknolojileri fuarlarını (BETT) da düzenli ziyaret ederek, yenilikleri süratle okullarımıza aktarıyoruz.




23 Mart tarihinden itibaren hemen, daha önceden hazırlamış olduğumuz eğitim videoları ile bu sürece hızlı bir başlangıç yaptık.




Okul günlerinin havasını kesintisiz yaşatmayı amaçladık ve bunda da başarılı olduk. “Öğrencimiz öğrenci olduğunu unutmamalı” dedik ve 3 Nisan’dan itibaren de, Türkiye’deki nadir okullardan biri olarak; öğretmenlerimiz okula gelerek sınıflarımızdan, öğrencilerimiz o an okuldaymış gibi online eğitimlerimize başladık. Okuldaki örgün eğitim döneminde verilen eğitimin niteliğini ve niceliğini hiçbir şekilde azaltmadan, haftada 40 saata varan online – video ders işledik. Böylelikle evlerindeki öğrencilerimiz, ekranlarından, kendi sınıflarını, kendi akıllı tahtalarını ve kendi öğretmenlerini görerek, derslerini dinlemeye başladı. Derslerin tamamına yöneticilerimiz de gözlemci olarak dahil oldular. Çok yoğun ve nitelikli bir eğitim süreci yürüttük. Bu dönemde, yüzyüze eğitim döneminin birkaç katı kadar bireysel ve grup bazlı Rehberlik çalışmaları gerçekleştirdik. Online derslerden sonra, online sınavlar ve online sınav soru çözümleri yaptık. Yani, öğrencilerimiz, okula gelerek alacakları eğitimin birebir aynısını online ortamlardan aldılar.




60 ders günü ara verilen eğitim dönemi için, yaz döneminde de (Ağustos sonu – Eylül dahil) toplam 36 günlük telafi eğitimi yapacağız. Kalan 24 günün yemek ve servis ücretlerini de velilerimizin hesaplarına aktarıyoruz.




Ayrıca; bu dönemde velilerimiz ile iletişimi daha önceki dönemlere oranlarsak oldukça artırdık, iki günde bir velilerimizle iletişim kurmaya başladık. Kendi alanlarında Türkiye’nin en önemli 6 uzmanının katılımıyla toplam 12 seans online seminer düzenledik. Prof. Dr. Nevzat Tarhan, Prof. Dr. Belma Tuğrul, Prof. Dr. Uğur Batı, Dr. Özgür Bolat, Hüseyin Aslantürk ve Ömür Kurt, Kültür Okulları velilerine, pandemi döneminde eğitime dair çok değerli bilgiler aktardılar.




Verilerle ifade etmek gerekirse; Özel Bursa Kültür Okulları’nın pandemi dönemindeki yaptığı eğitim ve iletişim çalışmaları şu şekildedir :




Youtube - Offline Videolu Uzaktan Eğitim


Video : 2.172


Görüntülenme: 248.100


İzlenme Süresi: 29.102 saat / 1.746.120 dk.


?Webex - Online Uzaktan Canlı Eğitim


Ders oturumu: 11.295


Ders Süresi: 376.950 dk.


Katılımcı: 233.185


?Online Seminer


6 Konuşmacı 12 Seminer binlerce katılımcı.


?Ölçme Değerlendirme – Online Sınav


Sınav: 120


Sınav Oturumu: 190


Sınav Sorusu: 14.835


?


Veli - Öğretmen İletişim


Telefon Araması: 218.940 ?


E-Kültür Öğrenci Bilgilendirme Sistemi


Görüntülenme Sayısı: 3 milyon 117.698


Online Soru İsteği ve Çözümü: 7.577


Online Ödev ve Doküman Paylaşımı: 3.908






Pandemi sonrasına dair Milli Eğitim Bakanlığı, (m2 alanlarına göre sınıfların kontenjanlarının belirlenmesi gibi) muhtemelen yeni standartlar yönergesi açıklayacaktır.




Biz bu yönergeyi beklemeden halihazırdaki mevzuata göre sınıflarda öğrenci başına öngörülen m2 alanını 2 katına çıkaracak hazırlıklarımızı yapıyoruz. Tekli sıra standartlarında yeni sınıf ortamları planlıyoruz.




Pandemi sonrası sürece en hızlı adapte olacak okullardan biriyiz.




Mesela Bademli Kampüsümüzde 30 bin m2 kapalı alan, 40 bin m2 de açık alan (spor ve etkinlik alanları) mevcut. Açık ve kapalı alanları topladığımızda her öğrencimize toplamda 50 m2’lik bir alan düşüyor. Özlüce ve Ataevler kampüslerimizde bu alan 25 m2 lere varıyor.




İlaveten; sosyal mesafe konusunda da örnek olacağız, Bademli Kampüsümüz 2017 – 2018 döneminde en son ve en üst mimari ve eğitim standartlarına göre inşa edildi. Gerek 4 mt’lik koridor genişlikleri, ferah lavaboları, özel tatasarım etkinlik alanları gerekse merkezi temiz hava sistemi ile pandemi sonrasına en hazır okul olacağız.




Öteden beri sektörde eğitim kalitesini kanıtlamış, eğitim ve öğretim başarısıyla alanında marka olmuş okulların bundan sonraki süreçte daha çok tercih edileceklerine inanıyoruz.




Bursa Sınav Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Gıyasettin BİNGÖL:


Pandemi sürecinden en çok etkilenin sektörlerin başında eğitim sektörü geliyor. Bunun en büyük sebebi ise okulların mücbir sebep kapsamına girmemesiydi. Böyle olunca vergiler, faturalar ötelenmedi. Bir çok okul maaşları ve kiraları ödemekte zorluk çekti ve ne yazık ki çok sayıda okul kapanma tehlikesiyle karşı karşıya geldi. Özel okulların tek faydalanabildiği destek Kısa Çalışma Ödeneği oldu. Ancak bizim gibi köklü kurumlarda çalışanlar haricinde ödenekten faydalanabilme şartlarına haiz çok az personel olduğundan, bu destekten de yeterince faydalanan olmadı.


Biz, hem kurduğumuz sistemle hem de Bakanlığın uzaktan eğitim sisteminden faydalanarak eğitimimiz hiç aksatmadık. Bunun yanı sıra beden eğitiminden, müzik derslerine kadar online dersler vererek öğrencilerimize çeşitli aktiviteler yapma fırsatı verdik. Pandemi dönemi boyunca öğrencilerimizin moral motivasyonunu yüksek tutmak için etkinlikler düzenledik, hatta bir konser bile düzenledik. Bu süreçte bir aile gibi olduk diyebilirim.


Uzaktan eğitim için gerekli altyapımız vardı ve bu süreçte bir uyum sıkıntısı yaşamadık. Fakat hiçbir eğitim, yüz yüze eğitimin yerini tutmaz. Biz de bu sürecin tamamlanmasının ardından, bir telafi programı yaparak, uzaktan eğitim döneminde eksik kaldığımız kısımları telafi etmeyi planlıyoruz.


Virüsün ilk görüldüğü günlerden itibaren hazırlıklarımıza başladık. Devletimizin koyduğu kurallar çerçevesinde sosyal mezafe, hijyen ve maske kurallarına uyduk. Yapmayı planladığımız yaz okullarında beşerli sınıflar ve açık hava dersleriyle eğitime devam etmek istiyoruz. Bu süreçte bizim, çocuklarımızı hijyen, sosyal mesafe, temizlik konularında eğitme gibi bir görevimiz ortaya çıktı.




Şahinkaya Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Üyesi Oğuzhan Şahinkaya


Pandemi ile birlikte dünyada ve ülkemizde birçok sektör değişim geçiriyor. Eğitim sektörü de bu süreçte değişime en hızlı şekilde ayak uyduran sektörlerin başında geliyor. Uzaktan eğitim uygulaması kapsamında alt yapısı ve donanımı olan kurumlar bu süreci verimli bir şekilde yürütürken, yeni nesil eğitim modellerine yeterince yatırım yapmayan kurumların ise bu sınavı geçemediklerini görüyoruz. Kurumların süreç devam ederken online eğitim çalışmalarına daha kapsamlı bir şekilde uzun vadeli yatırımlar ve planlamalar yapacağını söyleyebiliriz.






Tecrübemiz, alt yapımız ve donanımızla bu değişime hazır olan bir eğitim kurumu olarak; uzaktan eğitim sürecinde online çalışmalarımızı tam güne çıkardık. Öğretmenlerimiz her branşta canlı anlatımlarla öğrencilerimize interaktif ve verimli bir eğitim vermeye devam ediyor. Akademik çalışmaların yanında sanat ve spor faaliyetlerini de online eğitim programımıza dahil ederek öğrencilerimizin gelişimlerini ve eğitimlerini eksiksiz bir şekilde sürdürmelerini sağlıyoruz.






Çağın ve yeniliklerin hızında ilerleyen bir eğitim kurumu olarak iki yıl öncesinde kendi online eğitim programımız olan Şahinkaya Leon’u hayata geçirdik. Anaokulundan liseye kadar her sınıf grubu ve branş için özel olarak çekilen ders videolarımızı öğrencilerimizin erişimine sunduk. Bu süreçle birlikte öğrencilerimiz var olan online çalışmalarımızdan faydalanmaya devam ederken; öğretmenlerimiz online eğitim ile ilgili zaten donanımlıydı. Canlı ders anlatımlarıyla eğitimin niteliğini daha da yukarılara çıkaran öğretmenlerimiz, bu süreçte aynı okuldaki gibi akademik programlarına ve öğrencilerimizin yanında olmaya devam ediyor.






Pandemiyle mücadelenin en başından itibaren okulumuz hijyen anlamında tüm önlemlerini aldı. Okulumuz, servis araçlarımız baştan aşağı dezenfekte edilirken; güvenlik girişinden koridorlara, sınıflardan yemekhaneye kadar her yere dezenfektanlar konuldu. Yeni eğitim yılıyla birlikte öğrencilerimizin, öğretmenlerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı için hijyen çalışmalarımızı en üst seviyede arttıracağız. Sınıflarımızda var olan tek kişilik sıralarda sosyal mesafeyi koruyan yeni düzenlemeler yaparken; teknik olarak üst donanımlı yemekhanemizde ise öğrencilerimiz yemeklerini hijyenik bir şekilde yemeye devam edebilecekler. Bursa’nın en büyük yeşil alanına, kampüs bahçesine sahip olan kurumumuzda öğrencilerimiz yeni planlamalarla sağlıklı bir şekilde yine koşup eğlenebilecekler.




ÖZEL TUNÇSİPER OKULLARI GENEL MÜDÜRÜ KAYA TUNÇSİPER


Covid-19 salgını nedeniyle alınan tedbirler doğrultusunda bütün eğitim kurumları 16 -28 Mart tarihinde eğitim ve öğretim çalışmalarına ara verdi. Bizim de üyesi olduğumuz Türkiye Özel Okullar Derneği’nin değerlendirmesine göre 2020-2021 Eğitim öğretim yılında Özel eğitim sektöründe %25-%30 oranında bir küçülme beklenmekte. Ancak köklü, güçlü ve alt yapısı donanımlı okullarımız çalışmalarına başarılı biçimde devam ediyor. Milli Eğitim Bakanlığımızın aldığı kararlar doğrultusunda Tunçsiper Okulları olarak Anaokulumuz, ilkokulumuz ve ortaokulumuzda 31 Mart’ta başladığımız uzaktan eğitim öğretim faaliyetlerimiz 19 Haziran’a kadar devam edecektir.


Pandemi sürecinde online ders altyapısını devreye alarak derslerimizi dijital ortamda canlı olarak gerçekleştirmeye başladık. Canlı derslerimiz her gün Andımız okunarak başlıyor; her ders öğretmenimiz yoklama alıyor ve derse katılmayan öğrencimizin velisi anında bilgilendiriliyor. 4.5.6.7. sınıflarımıza her hafta uyguladığımız online deneme sınavları akademik anlamda kazanımları ölçmemizi sağlıyor. LGS’ye hazırlanan 8. Sınıf öğrencilerimiz ise seri deneme sınavları ve soru çözüm saatleri ile yoğun bir hazırlık programını sürdürüyor. Velilerimiz, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizle; yetkin uzmanların konuk edildiği söyleşiler düzenleniyor.


Öğrencilerimizin çalışma ortamı, derslerimizin takip süresi, veli-öğrenci arasındaki iletişim gibi öğrencinin akademik ve psikolojik gelişimini etkileyecek unsurlar; hem ders hem de uzman rehber öğretmenlerimiz tarafından takip ediliyor.


Okulumuzda eğitim konusunda geçmişten beri çalışmalarımız bir bölümü de teknolojik eğitim paketleri ile özellikle hafta sonu çalışmaları olarak zaten yapılıyordu. Öğretmenlerimiz de öğrencilerimiz de video tabanlı dijital eğitim platformu kullanmaktaydı. Geçmişte yaptığımız eğitimlerle ders öğretmenlerimizin teknolojik altyapı birikimleri zaten olumlu bir düzeyde idi. Canlı eğitimle öğretmenlerimizin teknolojik bilgi ve becerilerinde de olumlu gelişmeler yaşandı.


Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayımladığı talimatlar doğrultusunda uygulamalarımız çalışmalarımız ve destekleyici yapılanmamız sürüyor. Sınıf mevcutlarımız sosyal mesafe kurallarına göre tekrar düzenlenecek. Tunçsiper Okulları bu değişimi gerçekleştirmek için yeterli derslik yapısına sahip. Uzman yönetici öğretmen kadromuz, artacak ders yükünü karşılayabilecek bir ekip. Okulumuz fiziksel koşullar bakımından donanımlı ve şanslı. 500 öğrenci kontenjanı olan okulumuz 26 dönümlük bir alanda kurulu. Teneffüs saatlerinde bahçe kullanımından; sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısının sunulacağı yemekhanemiz kadar her alan gereken ferahlık, büyüklük ve hijyen kurallarına uygun. Yemeklerimizi kendi aşçılarımız hazırlıyor. Ekmek, kek, pasta, börek gibi unlu ürünlerin tamamı okulumuzda üretiliyor. Eğitim öğretim süreci başladığı andan itibaren tüm eksiklikler tamamlanacak. Pandemi sürecinin arkasından güvenli ortam oluşunca bir program ilave edeceğiz, bu dönemde ek dersler, etütler ve yeni programlarla süreç başarılı ve sağlıklı bir biçimde tamamlanmış olacak.




Yedi Renkli Çınar Okulları YK Başkanı İsmail Güler


Pandemi dünyadaki diğer tüm sistemlerini etkilediği gibi eğitim sistemini de etkiledi. İnsanlar bir yandan salgına yakalanmamak için çaba sarf ederken, diğer yandan da okulların kapanmasıyla evde kalan öğrencilerin eğitimlerini sürdürmeleri için canhıraş bir şekilde çalışmaya başladı.


Covid-19 salgını dünyada yaşamın tüm boyutlarını olumsuz etkiledi ve etkilemeye de devam ediyor. Bu kapsamda eğitimde ilk kez bu kadar büyük bir küresel ölçekte etkilenmesi söz konusu oldu ve çoğu ülkede okul öncesinden yükseköğretime kadar tüm kademelerde eğitim kurumları hızla kapatıldı. Şu anda dünya ölçeğinde tüm kademelerde bir milyarın üzerinde öğrencinin geleneksel eğitim ortamlarından uzaklaştığı biliniyor. Ülkeler eğitimdeki bu zorunlu boşluğu hızla değişik uzaktan eğitim platformlarıyla kapatmaya başladı ve sürecin eğitim üzerindeki olumsuz etkilerini en az hasarla atlatmaya çalışıyorlar.






Kurum olarak “üç şeyde tatil olmaz: aklı geliştirmede, bilgiyi geliştirmede ve ibadetlerimize devam etmede” anlayışına sahip olduğumuz için hazırlıklarımız hemen başlatıldı. Öncelikle kadromuz ivedilikle dijital eğitim planlamasına geçmiştir. Bu planlamada daha önceden satın almış olduğumuz dijital eğitim setlerini devreye soktuk. Bu dijital eğitim setleriyle beraber canlı online dersleri de devreye aldık. Yönetim kadromuz ivedilikle online üzerinden ders programı hazırladı. Her sınıf bazında öğrencilerimiz hocalarıyla online dersler üzerinden eğitimlerini sürdürdüler. Sınav gruplarımız ayrı hassasiyetle çalıştırıldı ve çalıştırılmaya da devam etmektedir. Online okuma saatleri, spor, sanat, dini ve ahlaki eğitimleri kesintiye uğramaksızın devam ettirildi.


Ayrıca öğretmenlerimizle online üzerinde makale okumaları yaptık. Yine yönetici kadromuzla yöneticilik hakkında yazılmış olan makaleleri müzakere ettik. Kısacası “insani gelişimde tatil olmaz” ilkesinden hareketler eğitim her hal ve şartta devam eder ve asla ara verilemez anlayışıyla eğitimimizi sürdürüyoruz.




Eğitimin dijital kanala girmesinin ardından dijital okuryazarlık becerimizi üst seviyeye çıkarmak için harekete geçtik. Bu kapsamda eğitim evde devam ettiği için hem aileler hem de öğrenciler için -dijital beceri seviyeleri eğitimin performansını doğrudan etkilediği için- çok cepheli olarak dijital okuryazarlık seferberliği başlattık. Ayrıca şunu da söylemeden geçemeyeceğiz. Dijital beceriler açısından ülkeler arasında ciddi farklar olduğu görülüyor. Örneğin, halen AB ülkelerinde nüfusun yüzde 44’ü temel dijital becerilere sahip olmazken iş piyasasındaki çalışanların da yüzde 37’sinin yeterli dijital becerilere sahip olmadığı, bu nedenle dijital becerilerin arttırılması için farklı projelerin üretildiği biliniyor. Artık ülkemizin dijital becerisini varın siz düşünün. Evde dijital eğitimine destek olması beklenen yetişkinlerin dijital becerilerinin çok heterojen bir yapıya sahip olduğu görülüyor. Bir de buna öğrencilerin dijital okuryazarlık beceri yetersizliği eklenince sonuç oldukça düşündürücü hale geliyor.




Okullar açılmadan önceki süreçte online olarak okula geliş gidişler ile ilgili öğrencilerimize online eğitim ve rehberlik çalışmaları yapılacaktır. Okul doktorumuz ve hemşiremiz öğrencilerimizin sağlık durumları ile daha yakından ilgilenip olası bir durumda tespit edilen konularla ilgili yakın takip çalışması yapacaklardır.


Kurumumuzda her zaman titiz bir şekilde yapılan temizlik ve hijyen çalışmaları daha titizlikle uygulanacaktır. Okul giriş kapılarında dezenfektan makineleri takılmış olup, el temizliğine önem gösterilmektedir. Öğrencilerimiz sosyal mesafe ile ilgili bilim kurulu ve bakanlığımızın tavsiyeleri doğrultusunda kademelerin derse giriş-çıkış saatleri, teneffüs alanları, öğle yemek arası, sabahları okula giriş ve akşamları çıkış süreçlerinde zamanlamalar ayarlanacak, fiziksel mesafe kuralını ihlal etmeyecek şekilde düzenlemeler yapılacaktır. Dışarıdan okula gelecek misafirlere maske ve hijyen takibi yapılıyor.




Uludağ Koleji Kurucusu Tekin Çanga


Covid -19 salgını tüm dünyayı, ülkemizi olduğu gibi eğitim sektörünü de olumsuz olarak etkiledi. Çünkü online eğitim ile bilgiye ulaşmak mümkün olsa da sosyal anlamda sınıf ortamında ki yaşanan refleksleri ortadan kaldırdığı için dezavantajlı bir durum oluştu. Beden dili, göz göze temas gibi, dokunmak gibi duygusal ilişkiler eğitimin bir parçasıdır. Bunların sonucunda oluşan çocuğun kendini iyi hissetmesi başarılı olmanın bir alternatifi değil bir ön koşuludur. Özellikle hassas, odaklanma problemi yaşayan, öz-düzenleme becerisi düşük olan ve ebeveynleri çalışan çocuklarda bu daha fazla hissedildi. Sürekli kapalı ortamda kalmak, dışarıya çıkamamak ve bir ekran üzerinden bu süreci yürütmek uzun vadede yaşanan psikolojik durumların ortaya çıkmasına sebep olacağı için okulların yeni dönemde bunları göz önüne alarak bir adaptasyon ve oryantasyon süreci başlatmasını gerekli kılacaktır.






Uludağ koleji ailesi olarak online eğitim sürecine en hızlı entegre olan kurumların başında geldiğimizi söyleyebilirim. Hızlı refleks alarak hem öğrencilerimiz hem öğretmenlerimiz hem de değerli velilerimizi sürece dahil ettik. Çok ciddi ve özverili bir çalışma ile etkin bir süreç geçirdiğimizi söyleyebilirim. Dönem başlar başlamaz planımızı yaparak normal derslerimizi ve sınavlarımızı, ödevlendirmelerimizi online olarak yapmaya devam ettik. Örneğin toplam olarak yani anaokulundan lise kademesine kadar 18 Marttan itibaren 14.562 saat online ders gerçekleştirdik. Ayrıca buna ilave olarak sosyal medyadan yaptığımız canlı yayınlar, sosyal kulüp etkinlikleri, öğrencilerimizin katılımı ile gerçekleştirdiğimiz yarışmalarımız ile öğrencilerimizin motivasyonunu en üst düzeyde tutmayı hedefledik. Ayrıca Uzman Klinik psikoloğumuz ve rehberlik birimlerimiz çocukların bu zor süreçte kendilerini yalnız hissetmemelerini sağlamaya çalıştılar. Yürüttüğümüz bu süreçte velilerimiz ve öğrencilerimizden gelen geri dönütler bizi oldukça mutlu ediyor.


Bu yeni süreçte eğitim ve teknoloji dünyası artık ayrılmaz bir bütünün parçaları haline geldi. Uzaktan verilen eğitimler bunun başlıca mimarı oldu. Online eğitim sürecinde kendi öz disiplini olan ve düzenli çalışan öğrencilerin daha kolay adapte olduklarını gördük. Ama genel olarak baktığımızda öğretmen ve öğrencilerimizin bu sürece rahatlıkla adapte olduklarını belirtebilirim. Bundan sonraki süreçte de örgün eğitime geçildiğinde artık online eğitim örgün eğitimin bir parçası olarak kalmaya devam edecektir.




Milli eğitim bakanlığının açıklamaları doğrultusunda okullar Eylül ayında açılacak ve bizim uzun bir süre daha bu sosyal mesafeyi korumamız gerekecek. Bu nedenle sınıf kapasitelerinin buna göre düzenlenmesi de çok önemli. Maskelerin uzun süre bizlerle birlikte olacağı aşikâr. Özellikle çocukların bu süreçten sonra okula döndüklerinde oryantasyon açısından okul psikoloğuna ve rehberlik servisine büyük bir görev düşecektir. Tabi ki okulun bütün alanlarında hijyenik ortamın sağlanması koşulsuz önceliklerimizden biri. Bundan sonra okulumuz da sağlık ve hijyen eğitimlerinin devamlılığını sağlayacağız.




YEK Eğitim Kurumları Yöneticisi Melike Erdoğan Kabukcu


Öncelikle yüzyüze eğitimin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlamış olduk. Öğrenciler enerjilerini atamadıkları için online sistemlerde verimli ders işlemenin zorlaştığını gördük. Bununla beraber tüm ülke olarak online eğitimlerde ne kadar hazırlıksız olduğumuzu ve dünyanın gerisinde olduğumuzu bir kez daha fark ettik. Tabi ki özellikle ilköğretim ve orta öğretim öğrencileri açısından daha aktif içeriklerin hazırlanması gerektiğini gördük. Eğitimimizin temelinde öğrenciye kazandırmamız gereken asıl unsurun öğrenme isteği ve becerisi gibi yetenekler olduğunu gözler önüne serdi.


Okulumuz bu sürece hızlı bir şekilde uyum sağlamıştır. Kurucularımızın Elektronik Yüksek Mühendis olması dolayısıyla her zaman günceli takip eden, dinamik, pozitif ve yenilikçi bir eğitim anlayışına sahibiz. Bu anlamda online platformlardan destek alarak online derslerimizi tüm branşlarda devam ettirdik. Öğrenci takibi noktasında veli ile sürekli iletişimde kalarak öğrencilerimize ve ailelerine hem psikolojik hem de derslerinde destek olmaya gayret gösterdik.


Öncelikle Mart başı itibari ile pandemi söylemleri ülkemizde duyulur duyulmaz okulumuzun her yerine el dezenfektanları yerleştirdik ve tüm kurumlarımızı dezenfekte ettirdik . Öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin güvenliği konusunda önlemler alarak yüz yüze derslerimize devam ettik. Daha sonra okullardaki yüz yüze eğitime ara verilmesiyle öğretmenlerimize hızlı bir şekilde online dersler ile ilgili eğitim verildi. Okulların tatile girmesinden 2 – 3 gün sonra tüm branşlarda derslerimiz kaldığı yerden canlı ve birebir karşılıklı diyalog kurularak devam etti. Burada özellikle diğer kurumlardan farklı olarak hazır videolarla değil öğrencilerin ve öğretmenlerin aktif olduğu dersler yapıldı. Böylece tüm eğitim faaliyetlerimizi (görsel sanatlar, müzik dahil) online platforma taşımış olduk. Bunun dışında özellikle üniversite sınavına ve LGS ye hazırlanan tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak dışarıdan katılabilecekleri derslerde organize ettik. Sonuç olarak eğitim toplumsal bir sorumluluktur ve bu süreçte buna erişemeyen öğrencimize destek olmak istedik.


Öncelikle okulumuzun sınıf mevcutları düşük olduğu için sınıflarımız fiziki olarak sosyal mesafeyi koruyacak şekilde planlanmaya uygundur. Okullar açıldıktan sonra her gün tüm okul dezenfekte edilecek şekilde planlanmıştır. Hem öğrencilerimiz hem de öğretmenlerimizin maske ve siperlik kullanımları sağlanacaktır. Bunun dışında her sınıfın girişinde el dezenfektanları mevcuttur. Kurumlarımızın çalışan, öğretmen ve öğrencilerine genel hijyen kuralları ile alakalı sıklıkla eğitimler verilecektir.




OSMANGAZİ OKULLARI Uzaktan Eğitim Koordinatörü Murat Öksüm


Uzmanlara göre salgın teknolojinin eğitim sistemine uyarlama sürecini ve dijital eğitim sınıflarının oluşturulmasını hızlandırmış durumda. Böylece dijital sınıf ortamları eğitim sistemimize entegre edilerek bazı olumlu değişiklikler oluşturması gündeme gelmektedir. Bizler Osmangazi Okulları olarak var olan dijital sınıflarımızla bu sürece daha önceden başlamış olmanın şu anda avantajını yaşıyoruz. Öğretmenlerimiz, dijital platformlar aracılığıyla gönderdikleri birçok içeriklerle öğrencilerimizin ve velilerimizin teknolojiden daha doğru bir şekilde yararlanmasını sağlayarak aynı zamanda tüm okul paydaşlarına dijital okuryazarlığa yönelik farkındalık kazandırmış durumda. Öğrencilerimiz kullandığımız dijital platformlar sayesinde okul eğitiminin yanında kendisi de evdeki çalışmalarını, etkinliklerini, geliştirmek istediği yönlerini daha rahat bir şekilde tamamlayabilmektedir. Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerimiz bu durumu fırsat bilip daha fazla aktif girişimlerde bulunarak teknoloji kullanımını ön plana çıkaran yeni yöntem ve teknikler geliştirmektedirler.


Okulların uzun süre kapalı kalması hem öğrencilerimiz hem de velilerimiz açısından birtakım olumsuzluklara sebep vermiş olup öğrencilerin sürekli evde bulunması çalışmak zorunda olan velilerimizin işlerini zorlaştırabilmektedir. Ayrıca sürekli evde kalan öğrenciler rahatlığa alışabilme ve okul disiplininden kopabilme riski ile karşı karşıya kalabilmektedirler. Osmangazi Okulları olarak koçluk sistemimiz sayesinde her öğrencimizin bireysel takibini sağlayarak bu süreçte hem velilerimizin yükünü hafifletmeye gayet gösterdik hem de öğrencilerimizin süreci en güzel bir şekilde geçirmelerini sağlamalarına yardımcı olduk. Uzaktan eğitim, canlı dersler ve e-öğrenme platformlarının iyi yönetilememesi ‘’öğrenmede bireysel farklılık’’, ‘’düzeye uygunluk’’ gibi kavramların ortadan kalkmasına sebep olabileceği için bizler bu bağlamda Osmangazi Okulları olarak alanında uzman kadromuzla derslerimizi işlerken tüm öğrencilerimizin bireysel farklılıkları ve düzeye uygunluk kriterleri dikkate alınarak derslerimizi işlemeye devam ettik. Bu süreçte velilerimizin bilgi donanımı, ev ortamının uygun olmaması vb. durumlardan kaynaklı olarak öğrencilerin sisteme girmesinde aksamalar olabilme riskine karşın bilgi işlem ekibimizle her zaman velilerimizin yanında olarak sistemsel bir problem dahilinde velimize gereken desteği sağlamaya çalıştık. Covid-19 süreci ile birlikte evde hareket alanları kısıtlı olan öğrenciler bazı sağlık ve psikolojik sorunlarla karşı karşıya kalabilmekte öğrencilerde motivasyon düşüklüğü, kaygı ve stres gibi bazı istenmeyen davranışlar ortaya çıkabilmektedir. Bu bağlamda önleyici çalışmalar yapmak adına fiziki sportif etkinlikler, yazılım-kodlama, görsel sanatlar ve drama gibi birçok farklı alanda öğrencilerimizi online olarak destekledik ve desteklemeye de devam ediyoruz. Aynı zamanda Rehberlik Birimimiz psikososyal anlamda tüm öğrencilerimizle ve velilerimizle sürekli iletişim halinde olarak süreci sağlıklı bir şekilde devam ettirmeye gayret gösterdik.


Okulum Evimde Rehberim Yanımda Projesiyle tüm kademelerdeki öğrencilerimizin eğitim ve öğretim faaliyetlerinin takibi bireysel olarak sınıf öğretmenleri ve sınıf koçları vasıtasıyla yapıldı.


• Uzaktan eğitim sürecinin ilk haftasından itibaren online uygulamamız üzerinden derslere başlanıldı.


• Online Deneme sistemi oluşturuldu. Okulum Yanımda Denemem Evimde Sağlığım Yerinde projesiyle LGS ye hazırlanan öğrencilerimizin denemeleri evlerine kadar ulaştırıldı. Öğrencilerin yapmış oldukları tüm denemelerin analizleri online olarak gerçekleştirildi. Öğrencilerimize, sınavdan hemen sonra sınav sonuç karneleri analizli olarak paylaşıldı.


• Akademik derslerin yanı sıra öğrencilerimize sportif ve sanatsal faaliyetlerle destek verildi. Öğretmenlerimizin tarafında öğrencilerimizin sürekli olarak takibi sağlanmaya çalışıldı.


• Değerler eğitimi derslerimiz online olarak gerçekleştirilerek öğrencilerimiz karakter gelişimi desteklendi.


• Her hafta online Bilişim (yazılım-kodlama-robotik) dersi yapılarak öğrencilerimizin bu alandaki gelişimlerine katkı sağlandı.


• Her hafta online Rehberlik Dersi yapılarak öğrencilerimizin bu süreci psikolojik olarak daha rahat ve sağlıklı bir şekilde atlatabilmeleri sağlandı.


• Uzaktan eğitim süreci boyunca Rehberlik Birimimiz tarafından tüm velilerimize ve öğrencilerimize ulaşılarak psikososyal destek hizmeti verildi.


• Tüm velilerimize ulaşabilmek ve iletişimi aktif tutabilmek amacıyla tüm kademelerde sınıf sınıf veli toplantıları ayrıca bireysel veli toplantıları gerçekleştirildi.


• Mayıs ayı itibariyle 7.sınıflarımız LGS derslerine ve haftalık online denemelere başlanıldı.


• Ramazan Ayı boyunca Değerler Eğitimi zümremiz tarafından tüm velilerimize öğrencilerimize ve personelimize yönelik mukabele ve sohbet programları düzenlendi.


• Aile içi iletişimi etkin tutmak adına rehberlik birimiz tarafından günlük etkinlik önerileri paylaşıldı.


• DAHİ Ailem ve Bilgi Şenliği etkinlikleri ile öğrencilerimizin aileleri ile kaliteli vakit geçirmesi sağlandı.


• İngilizce dersleri online olarak ve 4 dijital platform ile desteklenip, öğrencilerimizin dil gelişimini takip ettiğimiz 3. Track Test online olarak gerçekleştirildi.


• Tüm öğrencilerimizle Bayramlaşma programı düzenlendi.


• Bu dönemde yapmış olduğumuz çalışmaları gören ve okulumuza kayıt için gelmek isteyen veli adayları ile online görüşmeler devam etmektedir.


Eğitim açısından bakıldığında Türkiye’nin güncel gerçekliği içinde dijitalleşmede dört unsur çok önemlidir. Okulumuz ve öğretmenlerimizin çalışmaları 4 unsur açısından değerlendirilmiştir.


1. Teknolojik Altyapı


Okulumuz bu süreçte öğrencilerimize 5 farklı dijital platform üzerinden eğitim-öğretim süreçlerine katkı sunmaya devam etmektedir. Bu uygulamalarının bir kısmı okul döneminde de kullanılırken bir kısmı ise ücretsiz olarak öğrencilerimizin hizmetine sunulmaya başlanmıştır. Bu uygulamanın nasıl kullanılacağına dair velilere,öğrencilere ve öğretmenlere açıklayıcı görseller ve videolar paylaşılmıştır. Demo yayınları yapılmıştır. Öğretmenlerimize bunun yanında dijital alanın güvenlik ayarları ve online sınıflarda sınıf yönetimini kolaylaştıracak uygulama ayarları paylaşılmıştır. Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz hızlı bir şekilde programa uyum sağlamışlardır.


2.İçeriğin Önemi


Teknolojik alt yapının oluşturulmasının ardından dersler online olarak başladı. Uzaktan ve sanal eğitimde en kritik noktalardan biri de nitelikli, etkileşime imkan veren eğitim içeriklerinin üretimidir. Bu noktada tüm öğretmenlerimiz haftalık zümre toplantılarında ders içeriklerinin hem nitelikli hem de eğlenceli olarak hazırlanması için çalışmalarını yürütmeye devam ediyorlar. Dijital etkileşime imkan sunan bir çok uygulamayı derslerinde kullanmaya başladılar.(Wordwall,Quizz, Kahoot,vb) Online eğitimde ders öncesi, ders süreci ve ders sonrası gibi meseleyi bütünsel boyutta ele alan bir üçlü bakış açısı geliştirmek verimliliği arttıracağı için öğretmenlerimiz ders sonrası bireysel çalışmalar planlayarak, programlarına eklemişlerdir. İçerik üretme anlamında da öğretmenlerimizin çalışmalarının yeterli olduğunu %100 veli memnuniyetinden anlayabilmekteyiz. Kaliteli eğitim işini seven eğitimciler ile gerçekleşir, Osmangazi Okulları ailesinin tamamı işini seven kişilerden oluşmaktadır.


3. Ölçme ve Değerlendirme


Online eğitimde en önemli noktalardan birisi etkin bir ölçme ve değerlendirme sisteminin kurulup işletilebilmesidir. Bu unsur açısından değerlendirdiğimizde okulumuz online sınav, online KDU, online optik ve puanmatik gibi uygulamalarla ölçme ve değerlendirme sürecini başarılı bir şekilde sürdürmektedir.


4.Online Eğitimde Öğretmenlik Becerileri


Online dersler aslında ilk yapacak öğretmenleri için kaygı verici ve stresli bir süreçtir. Ancak okul olarak öncesinde video çekimleri yapmış olmanın bu noktada öğretmenlerimizi geliştirdiğini ve süreçte çok fazla kaygı ve stresin oluşmadığı gözlemlenmiştir. Online eğitimlerde öğretim tutum, davranış ve alışkanlıkların köklü bir şekilde değişmesi gerekmektedir. Mesela sanal derste öğretmen sınıfı kontrolden ziyade motivasyonu ve merak duygusunu güçlendirmelidir. Yine doğrudan bilgi aktarımından ziyade eğitim lideri olarak etkinlikleri planlaması, geri dönüş vermesi ve yol göstermesi çok daha önemlidir. Öğretmenlerimiz bu noktalarında farkında ve buna uygun ders içeriklerini planlamaya devam etmektedirler.




Hijyen, pandemi süreci öncesinde de Osmangazi Okulları olarak bizim en çok önem verdiğimiz konulardan biridir. Bu süreçte hijyen uygulamalarımızı arttırarak devam ediyoruz. Yeni Normal dönemde yapılan ve yapılmaya devam eden çalışmalarımızdan bazılarını şu şekilde sıralayabiliriz.


1. Yeni Normal döneme başlarken tüm yaş gruplarında sosyal mesafe ve maske kullanımı ve hijyen hakkında bilgilendirme faaliyetlerinin tekrar yapılması. Aynı zamanda hazırlanan broşür ve videoların paydaşlarımızla paylaşılması


2. Yeni Normal dönemde okulumuzda yapılan ve yapılmaya devam eden hijyen ile ilgili tüm çalışmaların ve uygulamalarımızın hazırlanan bültenler ile velilerimizle paylaşılması


3. Okulumuza girişte sosyal mesafeye dikkat edilerek ateş ölçümü yapılması ve maske kontrolü uygulaması yeni dönemde devam edecektir. Ateş ölçümü sırasında bir öğretmenimizin bulunmasının çocuklarının psikolojisi açısından önemli olduğu düşünüyoruz. Olası bir olumsuz durumda öğretmenimiz ve okul hemşiremizin öğrencimize doğru desteği sağlayacaktır. Okul hemşiremizde pandemi sürecinden öncede olduğu gibi bu süreçte de tam zamanlı olarak okulumuzda bulunacaktır.


4. Okul girişinde şuanda da uygulanan dezenfektan uygulanmasına devam edilecektir.


5. Okulumuzun her katında ulaşılabilir dezenfektanların sayıları arttırılacaktır.


6. Okulumuzun tuvaletlerinin temizliğinin sıklaştırılması peçete, sabun gibi malzemelerinin sık sık kontrolleri yapılacaktır.


7. Yemekhanede sosyal mesafeye uygun bir şekilde masalar düzenlenecektir. Öğrenciler sosyal mesafeye uygun bir şekilde içeri alınacaktır. Okulumuzun her katında bulunan içme suyu çeşmelerimizin kullanımında hijyen kurallarına dikkat edilmeye devam edilecektir.


8. Okulumuza sosyal mesafeyi ve maske kullanımını hatırlatıcı görseller asılacaktır.


9. Özellikle tüm öğrencilerin birçok şeyi ortak kullandığı atölyelerin (bilişim, görsel sanatlar, zekâ oyunları vb.) temizliğinde ekstra önlemlere ihtiyaç olduğundan bu atölyelerde dezenfektan bulundurulacaktır.


10. Sınıfların ve odaların belirli periyotlarla havalandırılması için saatli bir plan hazırlanmıştır.


11. Sıra yerleşimlerinde sosyal mesafeye uygun olacak şekilde yerleşim sağlanacaktır.


Okul olarak pandemi öncesinde de geleceğimizi emanet ettiğimiz çocuklarımızın beden ve ruh sağlığını korumak, geliştirmek, yaşam kalitesini yükseltmek ve hijyen konusunda yeterli bir ortamda eğitimlerini devam etmelerini sağlamak öncelikli amaçlarımızdan biriydi ve pandemi sürecinde de bu amacımız doğrultusunda hareket edeceğiz. Kurumumuz gelecek nesile değer veren bir eğitim kurumu olarak sağlık ve hijyene gereken önemi göstermeye devam ederek temiz ve sağlıklı bir okul olmayı sürdürecektir.


TED Bursa Koleji Ortaokul ve Lise Müdür Ebru BEKİL




Öğrencilerin evlerinden eğitimi sürdürmeleriyle ilgili kararın açıklanmasıyla eğitimde yeni bir süreç başladı. Yaklaşık olarak her 10 aileden 9’ u koronavirüsle ilgili okul kapanışları nedeniyle çocuklarının akademik olarak geride kalmasından endişe duydu. Çocuklarının ilerlemesini, okulların bu öğrenmeyi ne kadar desteklediğini ve öğrencinin öğrenmesiyle ilgili geri bildirim ve verileri görmek istemesi, okulların bu bilgilendirmeleri yapabilecek sistemi yapılandırması gerekti. Bu süreçte okulların en önemli hedefinin okul gelişim planlarına dijital öğrenme platformlarını ve uygulamaları çeşitlendirmek olmalıdır.




Kurumumuz okulların eğitime ara verdiği günden itibaren online çalışmalara başlamıştır. Her sınıf düzeyinde haftalık 30 derslik bir planlama yapılmış, süreçte hem rehberlik hem okul idaresi veli iletişiminde olup derslere devam ve aktif dinleme konularında sürekli çalışmalar yapılmıştır. Bu akademik çalışmaların yanında sportif ve sanatsal faaliyetlerde öğrencilerin programında yer almış ayrıca sosyal sorumluluk projesi kapsamında bir grup öğrencimiz anaokulu öğrencilerine her akşam canlı yayınla masal okumuşlardır. Süreç içerisinde online deneme sınavları uygulanmıştır. Derslerin verimli işlenmesi için öğretmenlere ayrıca grafik not yazma ve çizim tableti temin edilmiştir. Bununla birlikte sanat, spor ve bilişim dersleri için hazırlanan videolar öğrencilere ulaştırılmıştır.




Bu süreçte bizlerde dijitalleşme konusunda bilgi ve yeteneklerimizi geliştirme fırsatı bulduk.


Uzaktan eğitime başlama kararı aldığımızda kullanılacak uygulamaları belirledik. Bilgi işlem uzmanlarımız tarafından öğretmenlerimize uygulamaların kullanılmasıyla ilgili eğitimler vererek süreç içerisinde öğretmenlerimizi bu konuda destekledik. Özellikle fen ve matematik gibi derslerde kullanılmak üzere dijital çizim araçları temin ettik. Aslında bir çeşit yaşayarak öğrenme gerçekleştirildi.




Tüm çalışanlarımıza bu sürecin başında hijyen kuralları, virüsün yayılması, kendimizi ve başkalarını koruma konusunda eğitim verildi. Okullar açıldığında öğrencilerimize de bu konuda eğitimler verilecektir. COVID-19 salgını sonrası eğitimde de yeni bir düzen oluşturulması gerekecektir. Okulumuzda öğrencilerimizin hijyen ve sosyal mesafe kuralları çerçevesinde öğrenimlerine devam etmeleri için gerekli önlemler alıyoruz ve bununla ilgili planlamalarımızı Sağlık Bakanlığı’nın aldığı önlemleri dikkate alarak oluşturuyoruz.








MY Kolej Beşevler Kampüsü Kurucu Temsilcisi Enes Demirezen


Tüm dünyada Covid-19 salgının başlamasıyla birlikte eğitim ile ilgili yapılan çalışmalar yakından takip edilip aksaklıklar ve eğitime pozitif yönde ivme veren kriterler göz önünde bulundurulmuştur. Ülkemizde vakaların görülmesi ile birlikte çok hızlı bir şekilde karar alınıp eğitime bir süreliğine ara verilmiştir. Hızlı alınan bu kararlar birçok özel okulda belirsizliklere neden olmuştur. Özellikle sürecin erken kayıt dönemine denk gelmesi, okullardaki öğrenci kayıtlarının minimum düzeyde olmasına neden olmuştur. Gelecek dönemlerle ilgili öngörüde bulunamayan kurum yetkilileri birçok sıkıntıyla karşı karşıya kalmıştır. Salgın sürecinde okullar uzaktan eğitime devam etmekle beraber okul kiraları, faturalar vb. giderleri karşılamak zorunda kalıyorlar. Bu gibi nedenler özel öğretim kurumlarına ciddi anlamda sıkıntılar yaşattı.


Kısaca özetlemek gerekirse diğer sektörlerde olduğu gibi eğitim sektörü de bu süreçten olumsuz etkilenmiştir.






MY KOLEJ olarak güçlü kadromuzu teknoloji ile buluşturup uzaktan eğitime ilk günden başladık. Kurumumuz yüz yüze olmasa da öğrencilerimize her gün online olarak akademik ve psikolojik düzeyde eksiksiz destek sağlamıştır. Bilindiği üzere eğitimin temel yapı taşları okul, veli ve öğrenci işbirliğidir. Bu süreçte online veli toplantıları ve günlük telefon görüşmeleri yaparak velilerimizin büyük desteği ile öğrencilerimizi sıkı bir şekilde takip ettik.






Mesleği bilgi öğretmek olan öğretmenlerimiz yeniliklere açık, her yeni bilgiyi özümseyip öğrencilerine aktarabilen düzeyde kişilerdir. Dijitalleşme sürecine hızlı bir şekilde adapte olup eğitim anlamındaki tecrübelerini bu süreçte en üst düzeyde kullanmışlardır.






Okulumuz pandemi sürecinin başladığı ilk günden itibaren Sağlık Bakanlığı işbirliği ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da alınan kararlar doğrultusunda günlük ve haftalık hijyen çalışmalarını yürütmektedir.

























Sayı: 1253 - Sayı'nın Kapağı

Yorumlar (0)
31
açık
banner12