banner8

banner13

banner6

'Otomotiv endüstrisinde oyun yeniden kuruluyor

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, yılın 10 ayında 1 milyon 189 bin araç üretildiğini belirterek, "Bunun yüzde 87'si ihraç edilmiş durumda. Bu yıl üretimde bir miktar sayı olarak azalma var.

Sektörel Haberler 09.12.2019, 22:00 09.12.2019, 22:00
'Otomotiv endüstrisinde oyun yeniden kuruluyor
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, yılın 10 ayında 1 milyon 189 bin araç üretildiğini belirterek, "Bunun yüzde 87'si ihraç edilmiş durumda. Bu yıl üretimde bir miktar sayı olarak azalma var. Yüzde 8 civarında bir düşüş var ancak ürettiğimiz araçların katma değeri bir önceki yıla göre daha yüksek dedi.

Baran Çelik, Türkiye otomotiv endüstrisinin dünyanın 15'inci, Avrupa'nın ise 5'inci büyük motorlu araç üreticisi olduğunu söyledi. Türkiye'nin aynı zamanda Avrupa'nın ikinci büyük ticari araç üreticisi olduğunu ifade eden Çelik, "Bu anlamda otomotiv üreticisi bir ülkeyiz. Türkiye otomotiv endüstrisi, dünya otomotiv endüstrisi içinde kalitesi, insan kaynağı ve yetkinlikleriyle kendini ispat etmiş durumda. Endüstri olarak dünya pazarından yüzde 1,5'lik pay alıyoruz. Bu, Türkiye ekonomisinin dünya ekonomisinden aldığı paydan daha yüksek. Otomotiv endüstrisi bu anlamda da ön planda dedi. Otomotiv endüstrisinde dünyada büyük bir dönüşüm yaşandığına işaret eden Çelik, burada, elektrikli araçlara geçiş, mobilite, otonom veya kendinden sürüş ile paylaşılabilir araçların ana başlıkları oluşturduğunu dile getirdi. Çelik, sektördeki dönüşümün birçok yeniliği beraberinde getirdiğini, emisyon kısıtlamaları nedeniyle çevresel faktörlerin elektrikli araca geçişi her geçen gün hızlandırdığını söyledi.
Araçların artık bir tür yaşam alanına dönüştüğünü ve yeni neslin araç sahiplenme yaklaşımının farklı olduğunu vurgulayan Çelik, şöyle devam etti: "Araçlar bir tür elektronik cihaza dönüşüyor. Bütün araçların birbirine bağlı olmasından bahsediliyor. Otomotiv endüstrisinde oyun yeniden kuruluyor. Bu dönüşüm önemli fırsatları ve riskleri de barındırıyor. Endüstrinin tüm oyuncuları özellikle tedarik sanayisinin yeni dönüşümle yok olacak ürün gruplarının yerine yeni ürün gruplarını üretebilir halde olması lazım. Onun için OİB olarak Ar-Ge ve tasarım üzerine birçok faaliyet yapıyoruz.

"TÜRKİYE OTOMOTİV ENDÜSTRİSİNİN ENGÜÇLÜ KANADI İHRACAT
Baran Çelik, Türkiye'nin üretim kapasitesine değinirken de sektörün en önemli avantajının ihracat olduğunu söyledi. Çelik, "Türkiye'de toplam motorlu araç üretim kapasitesi 2 milyon adet. Geçen yıl endüstri bunun 1,5 milyon adedini kullandı. Bunun da 1,3 milyonunu, yani yüzde 85'ini ihraç etti. Türkiye otomotiv endüstrisinin en güçlü kanadı bu. Ürettiği motorlu araçların yüzde 80'den fazlasını ihraç ediyor. Bu yılın 10 aylık verilerine göre 1 milyon 189 bin araç üretilmiş durumda. Bunun da yüzde 87'si ihraç edilmiş durumda. Bu yıl üretimde bir miktar sayı olarak azalma var. Yüzde 8 civarında bir düşüş var ancak ürettiğimiz araçların katma değeri bir önceki yıla göre daha yüksek dedi.


Otomotiv endüstrisindeki dönüşümde "yerli otomobil avantajı
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, Türkiye'nin sadece otomobil üreten değil aynı zamanda tasarlayan bir ülke olduğunu belirterek, yerli otomobilin sektördeki dönüşümde önemli bir avantaj sağlayacağını söyledi. Çelik, yerli otomobil çalışmalarının sektör olarak kendilerini çok memnun ettiğini kaydetti. Teknik açıdan yeterlilikleri olan yerli otomobilin üretilmesinin önemli olduğuna dikkati çeken Çelik, şöyle konuştu: "Yerli otomobilin özellikle dış pazarlarda satış organizasyonunun iyi yapılması da önem arz ediyor. Türkiye'nin otomobilinin başarılı olmaması için hiçbir sebep yok. Halihazırda Türkiye'de üretim yapan otomobil fabrikaları dünyada kendini kanıtlamış ihraç pazarlarını oluşturdular. Bu çerçevede Türkiye'nin üreteceği yerli otomobil de ihraç pazarlarında başarılı olacaktır.

Yeni pazarlar:Kuzey Afrika, Rusya, İsrail
Sektörün geleneksel pazarı olan AB ülkelerine ihracatta bu sene yüzde 10'a yakın daralma yaşandığını söyleyen Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, bunun bir kısmını yeni pazarlarla telafi ettiklerini dile getirdi.
Otomotivde yeni pazarların Kuzey Afrika, Rusya, İsrail ve Amerika ülkeleri olduğunu ifade eden Çelik, "Bu ülkelere ihracatımız iki haneli yüzdesel büyümelerle karşı karşıya. Bu açıdan ihracat pazarının çeşitlendirilmesi adına bu yıl, önceki yıllara göre daha iyi ancak hala bu konuda yapılacak çok şey var çünkü ihracat açısından bakıldığında AB ülkelerine bağımlılığımız yüzde 77 seviyelerinde. Bu rakam yüzde 80 seviyelerinden yüzde 77 seviyelerine indi diye konuştu. Çelik, diğer pazarlara ihracatı da artırmaları gerektiğini söyledi.

Almanya'ya ihracat yüzde 2,5 azaldı
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, Türkiye otomotiv endüstrisinin kasım ayı ihracatı yüzde 2,7 azalarak 2,7 milyar dolar oldu. Sektör, Türkiye ihracatında ise yine ilk sırada yer aldı, Türkiye ihracatından aldığı pay da yüzde 17 oldu. Otomotiv endüstrisinin ocak-kasım dönemi ihracatı 28,1 milyar dolar olurken, bu dönemdeki ihracat ortalaması da 2,55 milyar dolar olarak gerçekleşti. Sektörün kasım ayı ihracatındaki düşüşte, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar grubundaki yüzde 16 ve çekiciler ürün grubundaki yüzde 63 düşüş etkili oldu. Kasım ayında ürün grupları bazında Binek Otomobil ihracatı yüzde 6 artarak 1 milyar 167 milyon dolar olurken, endüstri ihracatından aldığı pay da yüzde 43,5 olarak gerçekleşti. Aylık bazda en fazla ihracat yapılan ülke olan Almanya'ya ihracat yüzde 2,5 azalarak 399 milyon dolar oldu.Kasımda toplam ihracattan 77,2 pay alan AB Ülkelerine ihracat yüzde 3,5 düşüşle 2 milyar 80 milyon dolar oldu.

Sayı: 1228 - Sayı'nın Kapağı

Yorumlar (0)
21
açık
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?