banner6

Gündem otonom araçlar

“Otomotiv Sektörünün Dijital Dönüşüm Bağlamında Dünü, Bugünü ve Yarını” Bursa Sanayicileri ve İşinsanları Derneği (BUSİAD) tarafından düzenlenen online toplantıda konuşuldu. PwC Danışmanlık Şirketi’nden İdil Özdoğan’ın konuşmacı olduğu online toplantıda otomotiv sektöründeki hızlı dönüşüm masaya yatırıldı.

Sektörel Haberler 22.02.2021, 20:21 22.02.2021, 20:21
Gündem otonom araçlar
“Otomotiv Sektörünün Dijital Dönüşüm Bağlamında Dünü, Bugünü ve Yarını” Bursa Sanayicileri ve İşinsanları Derneği (BUSİAD) tarafından düzenlenen online toplantıda konuşuldu.
PwC Danışmanlık Şirketi’nden İdil Özdoğan’ın konuşmacı olduğu online toplantıda otomotiv sektöründeki hızlı dönüşüm masaya yatırıldı.
Dönüşüm içindeki otomotiv sektörünün karoseri ve onu tamamlayan bilgi ekosisteminden oluştuğunu söyleyen İdil Özdoğan, sektörde yoğun bir istihdam olduğunu ve yaşanacak dijital dönüşümün bu istihdamla aynı anda yönetilmesi gerektiğini ifade etti. Özdoğan, şöyle devam etti:
“Dijitalleşmeyi yönetecek insan kaynağının da yaratılması gerekir. Türkiye’de Ar-Ge faaliyetinin en büyük olduğu sektör otomotiv. OECD’nin Akılllı Üretim Parametresi ve Akıllı Uzmanlaşma Parametresi’nde Türkiye’de sadece otomotiv sektörü yer alıyor. Bu yüzden ülkemiz için otomotiv çok önemli” dedi.
Değişim alanları
Dünya otomotiv sektöründeki değişime değinen Özdoğan, “Dünyadaki büyük bilgi ve telekomünikasyon şirketleri otomotiv sektörüne girdiler. Dönüşüm sadece sektörde değil, tüketim alışkanlıklarında da çıkıyor. Araç sahipliği kavramı değişiyor. Artık otonom araçlar öne çıkıyor. Bu araçların 2030’da yüzde 12’lik bir pazar payına ulaşması öngörülüyor. Otomotiv tedarikçiliği gerçekten çok rekabetçi bir yere doğru gidiyor ve kâr yazılım alanına kayıyor” diye konuştu.
Türkiye’nin otomotiv ihracatının yüzde 85’ini AB ülkelerine gerçekleştirdiğini de ifade eden Özdoğan, değişimi anlamanın öneminin burada ortaya çıktığını, “AB’nin otonom modellere geçmesi, bizim üreteceğimiz araç şeklini etkileyecek mi? Avrupa’da yeşil mutabakat kavramı çok önemli, bu ihracatımızı da etkileyecektir. Avrupa’da içten yanmalı motorlara geçilmesi, ülkemizi diğer pazarlara yöneltecek mi? Gelecek dönemde Türkiye üretim hatlarını neye göre ayarlayacak?” sözleriyle dile getirdi.
Türkiye’nin durumu
Türkiye’nin otomotiv sektöründeki değişimde nasıl bir rol üstlenebileceğine ilişkin de konuşan Özdoğan şunları kaydetti:
“Şehir içlerine içten yanmalı araçların alınmayacak olmasıyla elektrikli araçlara yönelim artacak.
Bağlantılı araçlar konusunda en önemli şey fiber alt yapı. Türkiye otomotiv sektöründe yazılım konusunda bir avantaj görünüyor. Ciddi yatırım gerekmiyor. Asıl kar marjı yazılımda.
Batarya da üretebilirsiniz ama asıl kaynak bizde olmadığı için kar marjı yüksek olmayabilir. Otonom araçta yerimizi daha yukarıda görüyorum. Elektrikli otomobilde de iyi iş yapabiliriz ama otonomda daha başarılı olabiliriz.”

 

Yorumlar (0)
12
kapalı
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51