banner8

banner6

Meha Automotive  pandemiye rağmen büyüdü

Bir Türkiye markası olan MEHA’yı tüm dünyaya kabul ettirmeyi amaçladıklarını söyleyen MEHA Automotive Yönetim Kurulu Başkan Vekili İlhami Akın, ürün çeşitliliğini artırarak ithalatı engelleyebilecek bir konuma gelmeyi hedeflediklerini belirtti.

Sektörel Haberler 06.04.2021, 02:29
Meha Automotive  pandemiye rağmen büyüdü

Henüz 9 yıl önce kurulmasına rağmen dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyen MEHA Automotive, pandemi koşullarına rağmen uluslararası yatırımlarını durdurmadı. Hasanağa OSB’de faaliyet gösteren MEHA Automotive, Arjantin ve İngiltere’nin ardından Avrupa ve Orta Amerika’da da yatırımlarına devam etmeyi hedefliyor.
MEHA Automotive Yönetim Kurulu Başkan Vekili İlhami Akın, firmalarının, otomotiv yedek parça sektöründe, yurt içinde ve yurt dışında 3 bin 500 referans ürün çeşitliliği ile araçların süspansiyon ve mekanik aksam ürünlerinin üretimini ve pazarlamasını, 4 kıta ve 26 ülkede MEHA Automotive markasıyla yaptığını söyledi. 12 bin metrekare kapalı alan ve toplam 25 bin metrekare depolama alanında faaliyet gösterdiklerini kaydeden Akın, 147 çalışanla sektöre hizmet verdiklerini belirtti.

YATIRIMI DURDURMADIK
Akın, 2018 yılının 3. çeyreğinde aldıkları yönetim kurulu kararıyla ilk etapta İngiltere’de olmak kaydıyla ürettikleri ve Türkiye’de üretilen otomotiv yedek parçalarının satışını, MEHA markası adı altında yapmaya başladıklarını anlatarak, “Pandemiden kaynaklı olarak şu anda sadece İngiltere organizasyonunu bin 700 metrekare kapalı alan ve 3 bin 700 metrekare depolama alanı ve 13 çalışanla yürütüyoruz. İngiltere’de MEHA Automotıve. UK olarak hizmet vermeye başladık. Bu kararları verirken, pandemi yoktu, fakat içinde yaşadığımız durumun bize farklı avantajlar sunduğunu fark edince MEHA.UK yatırımını durdurmadık ve diğer faaliyetler için de 2021’in 2. yarısı için başlangıç kararı aldık” diye konuştu. Sadece Avrupa’da değil ABD, Polonya ve Güney Amerika’da da yatırımların olacağını, şu anda Arjantin’de bir arkadaşlarının MEHA Automotive ofisinde çalışma yaptığını belirten Akın, dünya pazarında tek beklentilerinin, Türkiye’den çıkan bir markayı kabul ettirmek olduğunu vurguladı.

HEM DEVRİM HEM EVRİM
Akın, Türkiye pazarındaki temel hedeflerinin satışını yapmış oldukları ürün çeşitliliğini artırarak, ithalatı engelleyebilecek bir konuma gelmek olduğuna işaret ederek, son kullanıcıyı bilgilendirip markalarının kabul görmesini istediklerini kaydetti. Türkiye’nin ve özellikle Bursa’nın, içinde bulundukları sektörün dünyadaki üretim merkezlerinden biri olduğunu ifade eden Akın, “Bu, yakın zamanda şu anlama geliyor: Hem devrim hem de evrim” dedi. Akın, sektördeki mevcut gelişmeleri ise şöyle değerlendirdi: “Dünyadaki gelişmeler, yatırımlar doğrultusunda ülkemizde önümüzdeki 5 yıl içinde ihracatta yüksek oranda büyüme görünüyor ki biz 2021 yılının ilk aylarında bir önceki yıla göre yüzde 35 büyüme kaydettik.”  Akın ayrıca, dijitalleşme noktasında firmalarının kendi bünyesinde son 2 yıldır Erp Mrp program değişikliği ve web ticaret organizasyonu (İngiltere çıkışlı dünya pazarına yönelik) yatırımlarına devam ettiğini de sözlerine ekledi.
 

Yorumlar (0)
15
hafif yağmur
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?