banner8

banner6

banner11

Beyçelik, köklü geçmişinden  aldığı güçle geleceği şekillendiriyor

Beyçelik Holding, ana faaliyet alanı olan otomotivde kapasite artışı yönünde yatırımlarına devam ederken, enerji ve iklimlendime sektörlerinde de büyümesini sürdürüyor.

Sektörel Haberler 06.04.2021, 03:10 13.04.2021, 13:39
Beyçelik, köklü geçmişinden  aldığı güçle geleceği şekillendiriyor

Beyçelik’in temelleri kurucusu Faik Çelik’in ilk atölyesini 1976 yılında kurması ile atıldı. Atölyede ilk önce soba sanayine, daha sonra da otomotiv sanayine kalıp yapıldı. 1983 yılında otomotiv yan sanayine kalıp ile birlikte seri parça imalatına başlandı. 1993 yılında ise Beyçelik Otomotiv A.Ş. kuruldu. Beyçelik’in ana faaliyet alanı olan otomotivden aldığı üretim disiplini, kaynak ve sac konusunda tecrübe ve bilgi birikimi ile 1996 yılında radyatör üretimine geçildi. 2006 yılında şirketlerin tek bir çatı altında toplanması amacıyla holding kuruldu. Holdingin kurulmasından sonra yeni sektörlere girildi. Beyçelik’in bugün bünyesinde otomotiv yan sanayiinden enerjiye, iklimlendirmeden sigortaya kadar birçok farklı sektörde faaliyet gösteren 21 şirketi ve 5 bine yakın çalışanı bulunuyor.

OTOMOTİVDE YENİ NESİL ÜRETİM
Otomotiv ana sanayinin en büyük tedarikçilerinden olan Beyçelik Holding şirketlerinden Beyçelik Gestamp, toplam 215 bin metrekare alana sahip 8 fabrikasında üretim yapıyor. Beyçelik Holding CEO’su Baran Çelik otomotiv alanında yapacakları ek yatırımlarla ilgili olarak şunları söyledi: “Bursa TEKNOSAB’da yüksek teknoloji ile donatılmış ve otomasyonlu üretim hatlarının yer alacağı fabrikamız için yatırım yapıyoruz. Ayrıca Gölcük Yeniköy’de bazı gövde parçalarının üretileceği bir tesis inşaatı hazırlığındayız. Yatırımlarımızın temel hedefinde üretimde dijitalleşme, verimliliğin artırılması ve yeni nesil üretim modellerine uygun bir üretim var.” Üretimlerini ağırlıklı olarak Avrupa ve Kuzey  Amerika’ya ihraç ettiklerini belirten Çelik, 2020 yılında satışlarının yüzde 65’ini ihraç ettiklerini ve bu yıl da aynı rakamları koruyacaklarını düşündüğünü belirtti.Otomotiv endüstrisinin büyük bir dönüşüm içinde olduğunun altını çizen ve bu dönüşüme hazır olmak için çalışmalarını sürdürdüklerini söyleyen Baran Çelik, “Otonom ve elektrikli araçlarla değişen malzeme teknolojisi kapsamında yeni nesil malzemeleri şekillendirebilecek kapasiteye ve teknolojiye sahip olmanız gerekiyor. Beyçelik Gestamp bünyesinde 2 Ar-Ge ve 1 Tasarım Merkezi var. Daha hafif ve daha güvenli araçlar üretme hedefiyle yeni teknolojiler ve malzemeler üzerine çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.

ENERJİDE KAPASİTE ARTIŞI
Beyçelik Holding enerji alanında hem rüzgar santrallerinin çelik kulelerini üretiyor hem de holdingin rüzgar enerjisi yatırımı bulunuyor. Beyçelik Holding’in CEO’su Baran Çelik “Holding’in enerji alanında geliştirmelerine ve yatırımlarına devam edeceğini belirterek, “Beyçelik Gestamp Yenilenebilir Enerji olarak rüzgar enerjisinde toplam 116,5 megavat gücünde 3 ayrı lokasyonda yer alan 3 projemiz bulunuyor. Bu santrallerin hepsinde 2022 yılına kadar kademeli olarak kapasite artışları gerçekleştireceğiz. Hedefimiz toplam kurulu gücümüzü 152,65 MW’ya çıkartmak. Bursa bölgesindeki dördüncü projemiz olan 45 MW’lık rüzgar santrali ile ilgili izin süreçlerimiz devam etmekte olup 2022 yılı içerisinde tesisimizi devreye almayı hedefliyoruz” diye konuştu. Bandırma’da 91 bin metrekare alanda rüzgar türbini kulesi üretimi gerçekleştiren Gesbey rüzgar türbini üretiminde Türkiye’de toplam kapasitenin yüzde 40’ına sahip. Çelik, 2020 yılında üretimlerinin yüzde 50’sini ihraç ettiklerini ve ihracat tarafında bu yıl büyüme öngördüklerini belirtti.

WARMHAUS İLE MARKALAŞIYOR
Beyçelik Holding’in iklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren şirketi Warmhaus Bursa Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan toplam 35 bin metrekare üretim alanına sahip iki fabrikasında radyatör, yoğuşmalı duvar tipi kazan ve kombi üretimi gerçekleştiriyor. Warmhaus markalıürünler 35 ülkeye ihraç ediliyor. Baran Çelik, “Yüzde 100 yerli sermayeyle, tamamı Türk mühendis ve tasarımcılardan oluşan Ar-Ge ekibimiz tarafından üretilen ürünlerimizin bugün 35 ülkeye ihraç edilmesi bizim için gurur verici. Hedefimiz Warmhaus markası ile global pazarlardaki yerimizi daha da güçlendirmek” ifadelerini kullandı.

TEKNOLOJİYE YATIRIMA DEVAM
Pandemi sürecindeki yaklaşımlarına da değinen Çelik, “Beyçelik’in tüm şirketlerinde teknoloji ve dijitalleşmeye ciddi yatırım yapıyoruz. Pandemi dönemi bize bu kapsamda yaptığımız yatırımların ne kadar doğru girişimler olduğunu gösterdi. Bu sayede çalışmalarımızı yeni düzene çok kolay adapte ettik. Beyçelik olarak bundan sonraki süreçte de ürettiğimiz ürünlerde ve sunduğumuz hizmetlerde yeni neslin tüketim ihtiyaçları ve globaldeki trendler doğrultusunda inovatif bakış açısıyla yeni stratejilerimizi geliştirmeye, teknolojilerimize ve altyapımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
 

Yorumlar (0)
13
parçalı bulutlu
banner12