banner8

banner6

Aradığın ne varsa bir tıkla  ‘Tokgözler’de bulursun’

Sektördeki yarım asırlık tecrübesiyle Tokgözler, 2021 yılında yeni bir büyüme stratejisi başlattı. Tokgözler Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Topuk, e-ticaretin sektör hacmindeki payının her geçen gün arttığına işaret ederek, “Biz de son yıllarda bu alanda sürekli yatırımlarla gelişiyoruz. Günümüzde 3 fiziki mağaza ve sanal mağaza olanağı ile öğrencisinden ev kullanıcısına, ustasından tüm üretim faaliyetlerine, çözüm merkezi olmayı başardık” dedi.

Sektörel Haberler 06.04.2021, 03:02
Aradığın ne varsa bir tıkla  ‘Tokgözler’de bulursun’


Tokgözler 50 yıl önce, Bursa’nın Yıldırım İlçesinde kuruldu. Her girişim gibi başta amatör bir ruh ile başlasa da yolculuk zaman içinde Bursa’nın ticari, ekonomik yaşamıyla perçinlendi. İnsan kaynağından, teknolojiye, sermaye yeterliliğinden iş modelini geliştirmeye kadar tüm imkan ve olanaklarını iş ve faaliyet alanının geliştirmesinde örgütleyerek, faaliyet alanıyla ilgili yeniliklerin ve değişimin ana merkezi olma konumunu kuvvetlendirdi. 
Bugün 50 bin kalem ürün ile hizmet veren Tokgözler’in ana ürün gamlarını bağlantı elemanları, kaynak malzemeleri, teknik aletler, ambalaj malzemeleri, kesme delme ve aşındırıcı ürün grupları, iş güvenlik ürünleri ve hobi ürünleri oluşturuyor. Tokgözler, toplamda 1200 metrekare mağaza alanı, 2200 metrekare depo alanı ve işinde uzmanlaşmış yaklaşık 50 çalışanıyla faaliyetini sürdürüyor.


İŞ VE PROJE ORTAĞIYIZ
Tokgözler Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Topuk, müşterilerinin üretim, tadilat, montaj ve yatırım projelerinin ürün tedarik süreçlerinde iş ve proje ortağı olarak yer aldıklarını belirterek, “Tokgözler 1971 yılından bugüne ‘sanayicinin yanında, sanayinin içinde’ yaklaşımını benimsemiş ve ülkemizin üretim gücüne katkı sağlayan bir güç olmuştur. Tokgözler, 1993 yılında perakende kullanıcıların ürünlere ulaşmasını kolaylaştırmış, yatırımlarını mağazalaşmak suretiyle çeşitlendirmiştir. Günümüzde, 3 fiziki mağaza ve sanal mağaza olanağı ile öğrencisinden ev kullanıcısına, ustasından tüm üretim faaliyetlerine, çözüm merkezi olmayı başarmıştır. Müşterilerimiz, bağlantı parçalarından, kaynak ürünlerine, elektrikli, havalı ve mekanik el aletlerinden, kesme ve delme programlarına kadar birçok ürüne, fiziksel mağazalarımızdan ve sanal mağazamızdan ulaşabilmektedir. Müşterilerimiz, ürettikleri, onardıkları, tasarladıkları projelerini geliştirecek teknik tüm donanım ve parçalara ulaşabilmekte ve ihtiyaçlarına özgü başkaca ürünler için de sipariş vererek projelerini başarılı şekilde sonuçlandırabilmektedirler” dedi.

VERİMLİ BİR YIL GEÇİRDİK
Genel olarak 2020’nin küresel birçok değişikliğin yaşandığı bir yıl olduğunu ifade eden Topuk, ekonomik anlamda ise tedarik süreçlerinin Türkiye’de sorunsuz bir şekilde ilerlediğini söyledi. Topuk, 2020 yılında şirket olarak hedeflerine ulaştıklarını, çalışanlarının ve müşterilerinin sağlığını korumak adına, kamu otoritelerinin almış olduğu kararların yanı sıra ek tedbirlerle bu dönemi sağlıklı bir biçimde geçirdiklerini dile getirdi. Organizasyonel ve yapısal anlamda da verimli bir yıl geçirdiklerine değinen Topuk, şöyle devam etti: “Pandemi, kamu otoritelerinin yönlendirmeleriyle, üretimden, lojistiğe, servis ve hizmetlerden, turizme kadar birçok iş modelinin çalışma tarzını değiştirmesine neden oldu. Bazı iş kolları zayıfladı, ticari hacmi düştü. Tüketici alışkanlıkları değişti bu da iş olanaklarımızı değiştirdi. 2020’de bir önceki yıla göre e-ticaret hacmi üç katına çıktı. Bundan sonra da bazı alışkanlıkların daha organize, daha izole ve daha etkin ve verimli özellikler içererek şekilleneceğini düşünüyoruz.”

E-TİCARET’E AĞIRLIK VERECEK
Topuk, 2021 yılında bir önceki yıla göre artış hedeflediklerini belirterek, bugün ekosistemin birbiriyle geçmişte olduğundan çok daha fazla ilişkili ve kırılgan olduğunu, 2021 yılında tüm küresel ekonomik sistemin yön arayışının devam edeceği kanaatinde olduklarını kaydetti. Tokgözler olarak 2021 yılında yeni bir büyüme stratejisi başlattıklarını aktaran Topuk, “Yeni 3 yıllık planımızın ilk yılı olarak birçok açıdan önemli bir yıl olacak bizim için. Bir taraftan büyürken bir taraftan da önümüzdeki sürecin temelini oluşturacak bir yıl olarak çalışmalarımızı sürdüreceğiz. e-ticaretin sektör hacmimizdeki payı her geçen gün artmakta. Biz de son yıllarda bu alanda sürekli yatırımlar ile gelişim sağlıyoruz. 
Önümüzdeki süreç farkındalık oluşturacağımız alanlardan biri olacak. Öngörülerimiz kısa vadede kendi içinde mevcut büyümenin üzerine 3 katlık bir büyüme daha kaydedeceği doğrultusunda. Farklı ürün gruplarında 50 bin kalem ürün satış portföyüne sahibiz. Paydaşlarımızın bizim için kullandığı ‘Tokgözler’de Bulursun’ kavramını yeni bir slogan olarak 2020 yılından itibaren kullanmaya başladık” şeklinde konuştu.

AR-GE İLE YENİ ÇÖZÜMLER ÜRETİYOR
Grup bünyelerinde, bağlantı elemanları üretimi konusunda faaliyet gösteren Bolt Bağlantı Elemanları San. ve Tic. AŞ’nin de bulunduğuna değinen Topuk, firmanın otomotiv, savunma sanayi, havacılık ve beyaz eşya gibi birçok sektörde üretimin gücü olduğunu söyledi.Topuk, Bolt’un aynı zamanda, Bakanlık onaylı 384. Ar-Ge merkezine sahip olduğunu da anlattı. Cirolarının yaklaşık 3’te birini ihracat olarak gerçekleştirdiklerini ve tamamına yakınını da AB ülkelerine yaptıklarını belirten Topuk, Ar-Ge çalışmalarıyla ilgili olarak da şunları kaydetti: “Ar-Ge önemli. Müşteri yaklaşımlarımız, iş süreçlerimiz, müşterimizin sorunlarına çözüm geliştirme yöntemlerimizi her geçen gün iyileştirmenin gayreti içindeyiz. Tokgözler, ürün geliştirme noktasında tedarik kanalıyla da başarılı projeler gerçekleştiriyor. Bu çerçevede, şirketimizin markası TOKO altında başarılı çalışmalar ve piyasa araştırmaları sürdürüyoruz. 
TOKO markamızın her geçen gün ürün yelpazesi artmakta. Müşterimizin ürün konusunda beklentilerini karşılamayı hedefliyoruz.” Topuk, son olarak birçok alanda olduğu gibi sektörlerinde de ithal girdinin önemli bir sorun olduğunu söyleyerek, bu nedenle küresel ve bölgesel iş birliklerinin arttırılmasının gelecekteki değişim ve dalgalanmalara uyumu kolaylaştıracağını da sözlerine ekledi.

Yorumlar (0)
14
parçalı az bulutlu