banner6

04.01.2021, 20:03

Pandemiden sıyrılan veya dönüşüme giren endüstriler

2020 yılı, COVID-19 salgının yaygın etkisi nedeniyle, dünya genelinde faaliyet gösteren çoğu endüstri için kesinlikle zorlu bir yıl oldu, biri hariç, küresel güneş enerjisi pazarı, pandeminin neden olduğu fırtınayı başarıyla atlattı ve sağlam bir büyüme yörüngesine girdi.
Uluslararası Enerji Ajansı’nın verilerine göre, Ekim 2020’de, dünya çapındaki güneş enerjisi şirketlerinin hisseleri, 2019 seviyelerine göre iki kattan fazla değer kazandı.
Peki, 2020’deki büyümeyi sağlayan neden/nedenler nelerdir? Özellikle ABD, Çin, Brezilya, Almanya ve İspanya gibi ülkelerdeki gelişmeler piyasaların yönlendirilmesinde etkin oldular.
Sürdürülebilir enerji çözümlerine olan talebin artması, güneş paneli üretenler için hızla azalan maliyetler, güç şebekelerinin genişlemesi ve verimliliğin yükselmesi, sistemin küresel ölçekte hızla büyümesini sağlamıştır.
Ayrıca bu hızlı büyümeyi pompalayan bir etken de, ülke yönetimlerinin bu kurulumları teşvik etmek için vergi indirimi uygulamaları, olmuştur.
2021’de Küresel Güneş Enerjisi Piyasası’ndaki beklentilere göz atarsak, pazardaki talebin %15 artmasıyla toplam kapasitenin 115GW kapasiteye ulaşacağının beklendiği ve pandemi nedeniyle ertelenen projelerin tamamlanacağı, öne çıkmaktadır.
Özellikle Çin, ABD, Hindistan ve Avrupa ülkeleri, küresel pazarın %70’inden fazlasını kullanıma sokarak bu büyümeye öncülük edecekler.
İşte bu gelişmeler, dünya güneş enerjisi endüstrilerinin pandemiden sıyrıldığını gösteriyor.
Şimdi gelelim dönüşümü planlayan ve adım atan endüstrilerden birine, bir dünya markasına göz atalım, Renault, otomobil fabrikasını geri dönüşüme geçiriyor. Şirket yönetiminin geçen hafta yaptığı açıklamada, Paris dışındaki Flins fabrikasında yeni araba üretiminin durdurulacağı ve fabrikada tam zamanlı işlerden tasarruf etmek için 2024 yılına kadar tesisin, araştırma, geri dönüşüm ve onarım merkezine dönüştürüleceği, duyuruldu.
Zarar eden otomobil üreticisi Renault, 2030 yılına kadar yenilenen sahada 3.000 kişiyi istihdam etmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Covit-19 salgınına vurulmadan önce de, karlılığındaki ve satışlarındaki azalmalarla mücadele eden Renault yönetimi, salgının da etkisiyle hızlanan küçülme planlarını uygulamaya soktu ve 2,4 milyar dolarlık maliyet tasarruf planının bir parçası olarak 4600 kişiyi işten çıkardıklarını açıkladı. Sendikalar, bazı otomobil montaj faaliyetlerinin uzun vadede sürdürme önerilerinin geri çevrildiğini, söylediler. Şirket, 2024 yılına kadar elektrikli Zoe modellerini üretmeye devam edeceklerini ve bu dönemde yeni bazı üretimleri sürdüreceklerini açıkladı. Bu çalışmalar, uzun vadeli kiralamada kullanılan arabaların yenilenmesini, elektrikli batarya üretimi üzerinde ilerlemek için bir gurup oluşturmayı ve eldeki araba parçalarını geri dönüştürmeyi, içeriyor.
Renault yetkilileri, fabrikanın 2030 yılına kadar yılda 130.000 yenilenmiş araba üretecek şekilde donatılacağını da açıkladılar.
2020 yılında başlayan Covit-19 salgınının dünya ekonomisi üzerindeki etkileri genelde negatif görünüme girse de, yılların yüklediği bilgi birikimi ve deneyimlerle kolları sıvayan dünya endüstrileri bu dar boğazdan çıkış yolları bulmakta, yollarına yeni çalışma koşulları içinde devam emektedirler.
İnanıyorum bizim endüstrilerimiz de, üretim süreçleri sürecinde yaşadıkları birçok zor koşulun biriktirdiği bilgi ve deneyimleriyle pandemi ortamından da en az zararla çıkarak yollarına devam edeceklerdir.
Bütün okurlarımın yeni yılını kutlar, mutluluklar dilerim.
Yorumlar (0)
12
kapalı
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51