banner34

banner50

banner6

29.06.2021, 00:01

Madalyonun diğer yüzü

Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan bir araştırma, elektrikli araç sahiplerinin yüzde 18’inin zamanla fosil yakıtlı araçlara geri döndüğünü ortaya çıkarmış. Bu oran hibrit otomotiv sahipleri içinse yüzde 20 civarında imiş.
Aslında nedeni tahmin etmek çok da zor değil; araçları şarj etmede yaşanan sıkıntılar.


California Davis Üniversitesi, elektrikli ya da hibrit araç sahiplerinin otomotiv tercihlerini araştırmış ve sonuçlara göre sürücülerin neredeyse 5’te biri elektrikli otomobillerini kolaylıkla şarj edemediğinden çevre dostu araçlarından vazgeçip benzinli ya da dizel araçlara geri dönmüş.
Özellikle apartman dairelerinde yaşayanların şarj istasyonu olan park alanı bulamaması ve çoğu evde 240V-400V priz gerektiren Seviye 2 şarj bulunmaması elektrikli otomobillerle ilgili yaşanan sıkıntıların başında geliyor.
Elektrikli araçların markası ise diğer bir etken. Araştırmaya göre Tesla sahipleri araçlarına daha sadıkken, Fiat 500 daha kolay vazgeçilen araçlar arasında.
Kadın ve erkek sürücüler arasında gözlemlenen farklılıksa dikkat çeken bir husus. Araştırmayı yapan uzmanlar, kadınların erkeklere göre daha fazla fosil yakıtlı araçlara yöneldiğini söylüyor.


Durum böyle iken Alman otomobil devi Volkswagen ise Avrupa’da pil hücresi tedarikini güvence altına almayı ve elektrikli araçları şarj etme altyapısını genişletmeyi planlıyor.
Dünyanın 2 numaralı otomobil üreticisi yaptığı açıklamada, Avrupa’da faaliyet gösterecek 6 adet pil üretim tesisi inşa edeceğini duyurdu.
Şirket üst düzey yöneticisi “Elektrikli Araç Teknolojisi (e-mobility) bizim için öncelik haline geldi” yorumunu yapmıştır.

Elektrikli otomobillere doğru büyük bir geçişin ortasında özellikle Tesla ile rekabeti elden bırakmayan Volkswagen, tesislerin yılda 240 gigawatt saatlik üretim kapasitesine sahip olacağını söyledi. Grup ayrıca elektrikli araç şarj ağını genişletmek için petrol devi BP dışında Avrupa’nın önde gelen kuruluşları Enel ve Iberdrola ile de ortaklıklar kuracaklarını açıkladı.
Altyapı eksikliği, pille çalışan arabaların kitlesel olarak benimsenmesinin önünde hala büyük bir engel olarak görülüyor.

Yorumlar (1)
Nevin Kayaalp 3 yıl önce
Tebrikler Erdal Bey, çok önemli bir konuya parmak basmışsınız.
Alt yapısı olmayan ya da iyi tanimlanmamis, surdurulebilirligi saglanması gereken yatırımlar yapılmamış projeler tuketiciyi hüsrana uğraşıyor.
Toplumu bilinçlendirme boyutu da ayrı bir konu tabiii.
12
kapalı
banner35
Günün Anketi Tümü
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
ABD Doları’nda yıl sonu beklentiniz nedir (TL) ?
banner18
banner51