Krizlerin ilacı
Marka...
Gelişmekte olan ekonomilerin en belirgin özelliklerinden biri de sık rastlanan krizler veya kriz söylentileridir.
Bunların ortadan kalkmasını sağlayan unsurlar da istikrar ve katma değerli üretimdir.
Katma değerli üretimde, markalı ürün üretim ile mümkün olup marka sayılarının artması zenginliğin kaynağını oluşturacaktır. Markalı ürünler aynı zamanda güvence ve kalitenin de teminatıdır. Zaman zaman yaşanan sektörel krizleri üreticiler markalarıyla atlatabilmektedir. Bu nedenle krizlerde ayakta kalabilmenin en güçlü tarafı da güçlü bir markaya sahip olabilmektedir.
Tüm markaların ortak görüşü markalarının tüketiciye verdikleri güven olduğu yönündeki mesajlardır. Ülkemizdeki yetkili kurum ve kuruluşlarca markalı ürünlerin tüketilmesinde sakınca olmadığının ifade edilmesi de bu güvenceyi göstermiştir. Güven unsuru gıdada olduğu kadar tüm sektörleri yakından ilgilendiren bir faktördür. Dünyanın önde gelen markalarının tüketiciler ile yapılan söyleşilerde markaya olan güven birinci planda gösterilmektedir.
Ülkemiz içinde gelişmekte olan sektörlerin artık markaya bakış açılarını bu yönden ele alıp marka bağlılığını sadece gösteriş merakından öteye giden bir unsur olduğunu görmemiz gerekir. Markanın aynı zamanda sosyal sorumluluk anlayışının gereklerini yerine getiren bir yönü de bulunmaktadır.
Dolayısıyla markayı sadece giyim ve gıdada değil de tüm kullandığımız ürünler için ele almakta yarar vardır. Markanın her segmentten kullanıcısı olacağını düşünerek hareket etmek ve buna göre yatırım yapmak yararlı olacaktır. Markayı sadece üst gelir gruplarına ait bir olgu olarak değerlendirmemek gerekir. Her markanın kendi tüketicisi ile özel bir bağı vardır. Özel bağları güçlü olan markalar kendi tüketicisinin her türlü şartlarda tercih ettiği marka olma vasfına sahiptir. Tüm üreticilerimiz de markalarına sahip çıkacak olan tüketicileri sayesinde olası krizlerden kurtulabilmektedir.
Güzel günler dileklerimle.
Marka...
Gelişmekte olan ekonomilerin en belirgin özelliklerinden biri de sık rastlanan krizler veya kriz söylentileridir.
Bunların ortadan kalkmasını sağlayan unsurlar da istikrar ve katma değerli üretimdir.
Katma değerli üretimde, markalı ürün üretim ile mümkün olup marka sayılarının artması zenginliğin kaynağını oluşturacaktır. Markalı ürünler aynı zamanda güvence ve kalitenin de teminatıdır. Zaman zaman yaşanan sektörel krizleri üreticiler markalarıyla atlatabilmektedir. Bu nedenle krizlerde ayakta kalabilmenin en güçlü tarafı da güçlü bir markaya sahip olabilmektedir.
Tüm markaların ortak görüşü markalarının tüketiciye verdikleri güven olduğu yönündeki mesajlardır. Ülkemizdeki yetkili kurum ve kuruluşlarca markalı ürünlerin tüketilmesinde sakınca olmadığının ifade edilmesi de bu güvenceyi göstermiştir. Güven unsuru gıdada olduğu kadar tüm sektörleri yakından ilgilendiren bir faktördür. Dünyanın önde gelen markalarının tüketiciler ile yapılan söyleşilerde markaya olan güven birinci planda gösterilmektedir.
Ülkemiz içinde gelişmekte olan sektörlerin artık markaya bakış açılarını bu yönden ele alıp marka bağlılığını sadece gösteriş merakından öteye giden bir unsur olduğunu görmemiz gerekir. Markanın aynı zamanda sosyal sorumluluk anlayışının gereklerini yerine getiren bir yönü de bulunmaktadır.
Dolayısıyla markayı sadece giyim ve gıdada değil de tüm kullandığımız ürünler için ele almakta yarar vardır. Markanın her segmentten kullanıcısı olacağını düşünerek hareket etmek ve buna göre yatırım yapmak yararlı olacaktır. Markayı sadece üst gelir gruplarına ait bir olgu olarak değerlendirmemek gerekir. Her markanın kendi tüketicisi ile özel bir bağı vardır. Özel bağları güçlü olan markalar kendi tüketicisinin her türlü şartlarda tercih ettiği marka olma vasfına sahiptir. Tüm üreticilerimiz de markalarına sahip çıkacak olan tüketicileri sayesinde olası krizlerden kurtulabilmektedir.
Güzel günler dileklerimle.
Sayı: 859 - Sayı'nın Kapağı