"Krizde dersimizi iyi çalıştık 2010 ATAK yılımız olacak

Küresel krizi, firması için gerekli dersleri çıkararak olumlu
sonuçlar ile geride bırakan Kafkasın Genel Müdürü Ali Tatverenin, Ar-Ge ve ihracat ile ilgili yeni projeleri var... 2010u, atak yapacakları bir yıl olarak değerlendiren
Ali Tatveren, firmasının uluslararası pazarlarda daha etkin rol alabilmesi için aktif çalışmalar yapmayı hedefliyor....

Sercan USLUBAŞ
Gerek kestane, gerek unlu mamüller, gerekse meyveli şekerlerden oluşan ürün grupları üzerinde yeni çalışmalar yapan Kafkas, kriz yılı 2009u oldukça başarılı biçimde atlatmasını bildi.
Krizi, firması için gerekli dersleri çıkararak olumlu sonuçlarla geride bırakan Kafkasın Genel Müdürü Ali Tatverenin gerek Ar-Ge çalışmalarında gerekse ihracata yönelik yeni ürün kalemleriyle ilgili yepyeni projeleri var. 2010u, atak yapacakları bir yıl olarak adlandıran Ali Tatveren, uluslararası pazarda daha aktif çalışmalar yapmayı hedefliyor...
Kafkas Genel Müdürü Ali Tatveren, yeni projelerini ve hedeflerini EKOhabere anlattı...
2009DA DERSİMİZİ İYİ ÇALIŞTIK
2009 tüm sektörler için kötü bir yıldı. 2009un her ne kadar genelinde işler kötü olduysa da, yılın ikinci yarısı bizim için iyiydi. Belki satışlar krizden etkilendi ama biz dersimizi çok iyi çalıştık. O yüzden 2010 yılına atak bir şekilde girdik. 2010 yılında da iyi hedeflerimiz var. Bunları da gerçekleştireceğimizi umuyoruz, hatta gerçekleştirmeye başladık diyebilirim.
YENİ ÜRÜNLER GELİYOR
Kısa vadeli planlarımız içinde, yeni açılacak bir mağazamız var. Onu devreye sokacağız. Ankara Yolunda bulunan noktamızda faaliyete geçecek. Bunun yanında perakendede Türkiye içinde birkaç bayilik düşünüyoruz. Bizim için esas satışların ve ihracatın artması çok önemli. Yeni ürünler geliştirmeye çalışıyoruz. Gerek kestane, gerek unlu mamüller gerekse meyveli şekerlerden oluşan ürün gruplarımız üzerinde farklı çalışmalar yapıyoruz. Bu çalışmalar değişik, farklı ambalajlarda ağırlıklı sıcak satışa yönelik olacak. Biraz daha gramajı az ve uygun fiyata yönelik ürünler geliştirmeye çalışıyoruz. Halihazırda katma değerli ürünlerle ilgili birkaç projemiz var. Ufak ambalaj farklılıklarıyla ilgili çalışmalarımız, ufak yatırımlarımız var. Piyasaya yeni ürünler sürmeyi hedefliyoruz. Kestaneli ürünlerimiz yakında piyasaya çıkacak. Meyveli ürünler de yine çok yakında tüketiciyle buluşacak.
2009, KIRILMA YILIMIZ
Kafkas bir ürün çıkarır ve kendi noktalarında satar imajını kırdık. 2009 bizim için bir kırılma yılı oldu. Büyük market zincirlerine A ve B grup satış noktalarına yönelik ürünler çıkartmaya başladık. Bunun pazarlaması konusunda altyapımızı hazırladık. Daha fazla noktada satışı sağlayıp, satış grafiğimizi yükseltmeyi amaçlıyoruz. 2009un son ayları çok başarılı geçti diyebilirim, 2010un da böyle devam edeceğine inanıyorum. Ocakta birkaç görüşmemiz oldu, bunların sonuçlarından da ümitliyim.
KATMA DEĞERLİ ÜRÜNLERLE İHRACATTA YÜKSELECEĞİZ
Geçen seneki ihracatımız bir önceki yıla göre düşüktü. Avrupada market zincirlerine iş yapıyoruz. Katma değerli ürünler sattığımız için özellikle ürün gruplarında kısıtlamalara gitti yurtdışındaki müşterilerimiz. Ama bu sene orada da kıpırdanmalar var, farklı kalemlere de yönelme eğilimleri söz konusu. Dolayısıyla ihracatta da bu sene geçen yıla göre daha iyi bir ivme yakalayacağımızı düşünüyorum. Çok farklı çıkışlar yapamayabiliriz ama geçen seneden çok daha iyi olacağına inanıyorum. Çünkü biz kupon iş yapıyoruz. Gıdada katmadeğerli ürün sattığımız için çok büyük çıkışlar yapamıyoruz. Gurme çok özel bir sektör. İç piyasada bahsettiğim bazı ürünlerin de yurtdışına uyarlamalarını yapmaya çalışıyoruz. Bunları da yakın zamanda Fransadaki fuarda sergileyip, yurtdışı pazarına da çıkarmaya düşünüyoruz ve bu girişim ile ilgili iyi bir hareket bekliyorum.
ENDÜSTRİYEL ÜRETİMDE İYİYİZ
Bizim endüstriyel toptan dediğimiz ürünlerimiz var. Büyük firmalara ara mamul yapıyoruz. Onların işleri fena değil. Onlara yeni ürünler geliştirmeye çalışıyoruz. Bu konuda da başarılıyız. Önemli olan onların isteklerine cevap verebilmek.
RESTORANT KONUSUNDA OLUMLU DEĞİLİZ
Bizim restorant işine soyunmamız Sönmez Holdingdeki yerimizin büyüklüğünü nasıl değerlendiririz? sorusuyla başladı. Burada restorant olması gerekli diye düşünüldü. İyi de oldu... Restorant gerçekten kolay bir iş değil. Biz pastacılıktan gelmiş insanlarız, işi de iyi biliyoruz, ama restorant işin apayrı bir boyutu. Restorant konusunda çok talep var ama biz bu konuda olumlu düşünmüyoruz.
İHRACATI 12 AY SÜRDÜREBİLMEK ÖNEMLİ
Çok gurme bir pazara satış yapıyoruz. Her ne kadar market zincirlerine iş yapsanız da hiçbir zaman tablet çikolatanın satış grafiğini yakalayamazsınız. Kestane, Avrupada yılbaşında gelenekselleşmiş bir hediye. Avrupa piyasasında özellikle Fransada bu anlamda varız ve pastadan en büyük payı alan firmalardan biriyiz. Katma değerli ürün çok uğraş isteyen bir iş. Ama senelerdir orada edindiğimiz bir yer var. Mühim olan ihracatı sadece sezonluk değil, 12 ayda da sürdürebilmek. Bu tarz ürünler üzerinde çalışıyoruz. Bu noktada sadece kestaneden bahsetmiyorum, başka ürünleri de hedefliyoruz.
BURSADA KESTANE BİTMEZ
Şu bir gerçek ki, senelerdir Bursada kestane üretimi düştü. Fakat Büyükşehir Belediyemizin Yerel Gündem 21 önderliğinde başlatmış olduğu kestane ağaçlarındaki iyileştirme çabaları olumlu sonuçlar doğurdu. Bu çalışma kapsamında, çoğu ağaçtan düzgün ürünler çıkmaya başladı. Bu sebeple Bursada kestane üretimi bitti demek bence çok yanlış olur. Üretim her zaman devam edecektir. Burada önemli olan konu, kestane ağaçlarını uzun süre bu şekilde verimli biçimde götürebilmek. Bu noktada, çiftçiyi yetiştirmek ve izlenebilirlilik yapmayı öğretmek de bence çok önemli diğer bir konu.

Sayı: 718 - Sayı'nın Kapağı